Kryzys w sieci

Analizy kryzysów social media

poniedziałek

10

Kwiecień 2017

1

KOMENTARZE

5 powodów dlaczego opinie w sieci są kluczowe dla Twojego biznesu

Autor , Kategoria Opinie w Sieci

             Opinie w sieci nie dotyczą już tylko produktów typowo usługowych, takich jak restauracje czy zakłady fryzjerskie. Dziś każdy biznes jest oceniany i opiniowany w sieci, bez względu na to czy jest to duża korporacja, bank, lekarz czy też mały gabinet kosmetyczny.

Media społecznościowe to dziś dla przeważającej większości Polaków pierwsze i często jedyne źródło informacji. Przedstawiamy dane IAB Polska dotyczące mediów społecznościowych:

  • Liczba zarejestrowanych użytkowników Facebook: 26 mln
  • Liczba odwiedzających dziennie Facebook: 74%
  • Liczba gospodarstw domowych z dostępem do sieci : 78%

 

Poniższe dane pokazują jak kluczowe dla biznesu są opinie w Internecie.

 

68% badanych wierzy opiniom zamieszczonym w sieci

Jeśli wpis jest w Internecie to musi on być prawdziwy. Takie stwierdzenie w dalszym ciągu u wielu właścicieli firm wywołuje uśmiech, ale fakty są bezwzględne. Sieć jest pełna opinii i komentarzy. Największe mają ich po kilkadziesiąt milionów. Warto pamiętać, że klienci czytają średnio od 6 do 12 opinii na temat danego biznesu zanim podejmą decyzję zakupową. Warto zdać sobie sprawę, że większość wierzy we wszystko co przeczyta i zobaczy.

 

88% badanych ufa opiniom on-line tak samo jak osobistym rekomendacjom

Większość użytkowników ufa tak samo opiniom zamieszczonym przez nieznajomych jak i osobistym rekomendacjom rodziny i bliskich. Te dane pokazują jednoznacznie, że ignorowanie wpisów przez właścicieli firm i wiara w stwierdzenie, że dobry biznes sam się obroni nie jest dobrą strategią.

 

Klienci bardziej lubią się dzielić złymi doświadczeniami w sieci niż dobrymi

Dodanie negatywnej opinii przez klienta to często sposób na odreagowanie frustracji związanej ze złą obsługą lub innymi, często subiektywnymi czynnikami. Dodatkowo użytkownicy Internetu czują się w obowiązku poinformować społeczność o nieprawidłowościach w danej firmie.

 

Można obrócić negatywną opinię w pozytywną

Każda prawdziwa, negatywna opinia ma potencjał, aby stać się pozytywną wizytówką firmy. Warto pamiętać, że agresywne lub bardzo defensywne odpowiedzi na prawdziwie negatywne komentarze tylko pogarszają sytuację. Duża liczba przeprosin też nie działa dobrze. Przy próbie odwracania opinii warto pisać szczerze, z dystansem i przede wszystkim skupić się na kliencie i rozwiązaniu jego problemu.

 

 

72% użytkowników uważa, że pozytywne opinie w sieci wzbudzają ich zaufanie do danego biznesu

Jeśli klient spotyka się z dużą liczbą prawdziwie pozytywnych opinii, nawet kilka negatywów budzi u niego zaufanie i urealnia firmę w sieci. Warto zbierać pozytywne opinie od klientów i dbać o swój wizerunek w Internecie.

 

Podsumowanie 

Opinie w sieci mają ogromne znaczenie dla biznesu. Dzisiaj klient wyrabia sobie własne zdanie o konkretnej działalności na długo przed zakupem jakiegokolwiek produktu lub usługi. Bardzo często firmy nie mają nawet szansy zaprezentować swoich zalet. Każdy przedsiębiorca powinien zadbać o kontrolę nad swoim wizerunkiem w sieci, zanim zrobią to za niego inni.

 

 

Źródło https://www.outboundengine.com/blog/5-ways-online-reviews-affecting-business-stats/

 

 

1 KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *