Opis sytuacji
W kanale komunikacyjnym Facebook 24.04.2017 pojawiło się konto imitujące fanpage #Lotto. Post opublikowany na fanpagu informował o możliwości wysokiej wygranej:

Idea takiego przekrętu to pozyskanie danych profili m.in do celów reklamowych.

Analiza ilościowa
Zebrane dane wskazują ze na fakowe konto dało się nabrać około 81tys osób.

Ogromne wrażenie robi zasięg akcji w sieci oraz potencjalny ekwiwalent reklamowy akcji:

Analiza czasowa wydarzenia.
Analiza przebiegu wydarzeń wskazuje za firma #Lotto wypuściła komunikat ostrzegawczy w dniu kiedy pojawiło się fakowe konto.

Podsumowanie & Rekomendacje
Maja na uwadze że potencjał kryzysowy marki #Lotto zareagowało poprawnie na walkę z fakową informacją w siec. Firma na pewno jeszcze nie raz spotka się z podobnym przekrętem dlatego musi usprawnić tzw. system wczesnego ostrzegania kryzysowego.

.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here