Kryzys w sieci

Analizy kryzysów social media

środa

26

Kwiecień 2017

0

KOMENTARZE

ANALIZA: Kryzys w sieci #ZIEMKIEWICZ vs. #W.KRUK

Autor , Kategoria Analiza, W.Kruk, Ziemkiewicz

Poniższa analiza ma na celu podsumowanie kryzys wizerunku jaki miała miejsce w mediach społecznościowych z początkiem kwietnia br. Kryzys dotyczył sporu pomiędzy red. R.Ziemkiewiczem a firmą jubilerską W.Kruk. Początkiem kryzysu była poniższy tweet opublikowany przez red. Ziemkiewicza.

Jak pokazują zebrane dane tweet wpisał się w końcowa fazę kryzysu wizerunkowego firmy związanego z otrzymaniem nagrody #superbohater przez piosenkarkę Natalię Przybysz.

Na publikację tweeta z logo firma W.Kruk przesłała pismo o którym wspominał red. Ziemkiewicz

Powyższy tweet spowodował wysp negatywnych komentarzy pod adresem firmy w sieci.
Analiza ilościowa

 

 

Jak pokazują dane problem wizerunkowy rozpoczoł się dla W.Kruk w momencie przesłania pisma z kancelarii.

 

 

Komentarz

Zebrane dane jednoznacznie wskazują:

  • Straszenie kogokolwiek w sieci tzw: „prawnikami” nie ma sensu i zawsze przynosi odwrotny skutek od zamierzonego. Ww. sprawa jest kolejną z serii.
  • Warto wiedzieć co jest dla firmy kryzysem a co nie. W wypadku #Kruka kryzys wydarzył się 24 wcześniej przed publikacją red.Ziemkiewicza.
  • Sama publikacja nie wywołała dużego zamieszania a dopiero „list z kancelarii” był odpaleniem zapalnika do prawdziwej bomby.
  • Zdjęcia pociętych kart #Kruka bojkotujących klientów które zalały siec stały się symbolem.

  • Według uśrednionych cenników prasowych kryzys kosztował firmę nawet 5MLN złotych.

  • Mając na uwadze podobne kryzysy w przeszłości sytuacja nie będzie przekładała się na realny bojkot marki przez konsumentów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *