Kryzys w sieci

Analizy kryzysów social media

poniedziałek

26

Czerwiec 2017

3

KOMENTARZE

ANALIZA: #Cisowianka bojkot pomógł czy zaszkodził ?

Autor , Kategoria Cisowianka, Kryzys

Poniższa analiza dotyczy obecności w przestrzeni mediów społecznościowych tematu producenta wody marki „Cisowianka” w kontekście kryzysowych wpisów. Opracowanie dotyczy okresu 22-23.06 (do godziny 21:00)

22.06.2017 profili FB Zdalaodszpitala (www.facebook.com/zdalaodszpitala) opublikował post oskarżający jednego z członków zarządu o współpracę z organizacjami pro life.

https://www.facebook.com/zdalaodszpitala/?hc_ref=PAGES_TIMELINE&fref=nf

Chronologia kryzysu.

Analiza wzmianek i komentarzy w ujęciu godzinowym.

Warto zwrócić uwagę na:

  • Dość szybką reakcję marki (po 4 godzinach od pojawienia się wpisu) na kryzys poprzez publikacje oświadczenia.
  • Brak wyciszenia tematu wsród użytkowników sieci po publikacji oświadczenia przez firmę.

Czasowe zestawienie liczy komentarzy pokazuje że kryzys uległ „wyciszeniu” dopiero po 24h od publikacji 1 posta.

Kryzys #Cisowianka potwierdza regułę ze większość takich zdarzeń w socila media w chwili obecnej nie trwa więcej niż 24h. Nasze obserwacje i analizy szczegółowe wskazują że użytkownicy zwyczajnie „nudzą” się temtami. To co jest charakterystyczne przy kryzysach w sieci AD2017 to niski zasięg w sieci oraz nieduża liczba wzmianek.

Analiza interakcji wskazuję na gwałtowne wyhamowanie tematu po 12h od daty publikacji 1 posta.

W praktycy oznacza to gwałtowny spadek zainteresowania użytkowników.

Skuteczność bojkotu?

Analiza najaktywniejszych autorów w kanałach Facebook i Twitter jednoznacznie wskazuje że od samego początku bojkot przebiegł po lini podziałów politycznych.

 

Analiza źródeł dyskusji (profili na których dyskutowano o kryzysie) nie pozostawia złudzeń o charakterze bojkotu.

 

Zebrane dane jednoznacznie wskazują że temat #Cisowianki stał się automatycznie w obu kanałach social media sporem politycznym.

 

Temat wywołał bardzo duża dyskusję w kanale TT pomiędzy profilem partii RAZEM a innymi użytkownikami.

 

Analiza postów:

Największy zasięg w sieci:

Największa popularność (suma interakcji)

Analiza sentymentu

Warto zwrócić uwagę że marak otrzymała ogromne poparcie od konsumentów.

Komentarz

Temat wywoła dość duży zasięg w sieci – około 3MLN.

Liczba interakcji na samym FB to:
Polubienia – 23014
Komentarze – 6012
Udostępnienia – 10017

To co jest nowością przy tego typu kryzysach to bardzo aktywna postawa przeciwników bojkotu i to nie tylko w sferze deklaracji ale w sferze produkcji conetnu wspierającego markę. Oczywiście dopiero dane sprzedażowe pokażą prawdę dot. #cisowianka ale zebrane dane wskazują że bojkot odniósł odwrotny skutek i firma zyskał nowych klientów.

Dane: www.brand24.pl www.monitoir.pl www.unamo.com

3 komentarze

  1. drn
  2. cisowian

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *