Kryzys w sieci

Analizy kryzysów social media

środa

9

Sierpień 2017

3

KOMENTARZE

ANALIZA: #Tiger czyli jak agencja niszczy markę w 5 minut.

Autor , Kategoria Bez kategorii

Historia kryzysu związanego z publikacją poniższego postu:

Powyższy wpis ukazuje jak  brak „cywilnej” kontroli nad pracą agencji prowadzących „internety” prowadzi do wielkich i kosztownych kryzysów wizerunkowych.

Chronologia zdarzeń

Zebrane dane jednoznacznie pokazują, że fanpage #Tiger mimo licznych kontrowersyjnych postów, nie miał dużego zasięgu w sieci.

W raportach każdej agencji, która zajmuje się marketingiem w social media, z pewnością pojawiają się bieżące zasięgi, które generowane są dzięki dodawanym przez nich postom. Średnio około 250 tysięcy osób  jest w stanie zobaczyć ich wpisy, jednak tajemnicą nie jest, że zasięg w wielu przypadkach nie odzwierciedlają rzeczywistości. Post dotyczący #powstania także początkowo nie wywołał żadnych emocji i miał bardzo słaby odzew.

Dopiero dzisiejsza publikacja postu przez inne profile z negatywnym komentarzem, wywołała ogromny kryzys wizerunkowy. Obecnie zasięg w sieci (temat cały czas jest często poruszany) wynosi około 3MLN osób

Zainteresowanie temat w sieci było bliskie takim wielkim imprezom jak Woodstock.

Chronologia dyskusji (dane z dziś):

Interakcje:

Źródła dyskusji

Facebook

Twitter

TOP posty/tweety + Sentyment opinii

Komentarz

 

Tak jak w przypadku akcji „słodki jeżu” marki Lidl, tak samo Maspex całkowicie zaufał pracy agencji. Brak „cywilnej kontroli” lub nadzoru zarządu nad pracą agencji oraz fetysze zasięgu doprowadziły do bardzo kosztownego wizerunkowo kryzysu, który może dotknąć nie tylko markę Tiger. Oszczędności na monitoringu sieci i tzw. double check zemściły się. Wcześniejsze posty Tiger bezdyskusyjnie pokazują, że marka od początku igrała z ogniem. Poniższy gest firmy Maspex jest bardzo szczytny, jednak analiza komentarzy w sieci jednoznacznie pokazuje, że wkurzonym użytkownikom sieci na pewno nie wystarczy.

CDN… (sieć go sama napisze)

DANE: www.brand24.pl www.monitori.com www.unamo.com www.sentione.com www.google.com

 

 

3 komentarze

  1. Mikołaj Kwibuzda
  2. Foytaz
  3. Jacek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *