Kryzys w sieci

Analizy kryzysów social media

środa

6

Grudzień 2017

0

KOMENTARZE

ANALIZA: „Afera batonowa” czyli jak duże straty może przynieść 1 wpis?

Autor , Kategoria Bez kategorii

25.11.2017 w sieci pojawił się wpis dot. „pleśni i robaków” znajdujących się w batonie marki Energy Bar Foods by Ann Anna Lewandowska. Jednoczenie autor wpisu sugerował zmianę marki na „batony Ewy Chodakowskiej”.

Celem poniższej analizy jest odpowiedź na pytanie jakie straty poniosła marka?

 

Chronologia zdarzeń

Zasięg w sieci

Maksymalny zasięg kryzysu w sieci wyniósł około 550K osób.

Miejsca dyskusji

TOP miejsca dyskusji

Interakcje

Wskaźnik PTAT

Wskaźnik „Osoby, które o tym mówią” zlicza wszystkie akcje (zdarzenia) wykonane w odniesieniu do strony, na podstawie których została utworzona aktywność na profilu użytkownika. W wypadku #aferybatonowej wyniósł około 34K osób.

Komentarz

Kryzys można zaliczyć do kategorii „dziwnych”. Główne powody to:
– zdecydowana większość kryzysów w social media trwa obecnie od około 24 do maksymalnie 48h. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest duży natłok innych informacji i „nudzenie się” użytkowników kryzysem. W analizowanym przypadku kryzys rozkładał się w czasie przez kilka dni, co jest obecnie rzeczą niespotykaną.
– dystrybucja. Sam wpis nie wywołał dużego zasięgu i dużej reakcji użytkowników sieci. Dopiero kilkudniowa dystrybucja „kryzysu” wywołała szum i zainteresowała internautów.

Reasumując: zasięg kryzysu nie był duży jak na możliwości „kryzysogenne” tematu. To, co zastanawiające, to forma dystrybucji informacji dot. sytuacji marki w sieci, która odbiega od standardowej formy rozprzestrzeniania się kryzysów w social media.

Podsuwmoanie danych:

Dane:
www.brand24.pl
www.sotrender.com
www.monitori.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *