Upadek wielkiej gwiazdy Facebooka i Instagrama uzyskał zasięg w sieci ponad 56 mln osób i wygenerował ekwiwalent reklamowy o wartości ponad 3 mln USD. Poniższa analiza ma na celu podsumowanie jednej z największych “afer” w świecie social media celebrytów jaka miała miejsce w ostatnich latach w Polsce.

Chronologia zdarzeń

18.01.2018 roku serwis Pudelek.pl publikuje artykuł dotyczący stosunków rodzinnych Deynn z siostrą Klaudią. https://www.pudelek.pl/artykul/123592/siostra_ujawnia_szokujaca_prawde_o_maricie_to_koniec_deynn/

Post wywołuje ogromne poruszenie wśród użytkowników sieci. Tego dnia informacja o Deynn osiąga zasięg ponad 4MLN osób i ponad 20K wzmianek. (Średnio zasięg około 800K i 3K wzmianek).

Emocje związane z postem uruchomiły ogromną falę komentarzy (ponad 144K) oraz setki innych interakcji.

Dyskusja dotycząca fit-blogerki przeszła przez wszystkie kanały mediów społecznościowych.

Sentyment opinii dot. Deynn.

Demografia użytkowników biorących udział w dyskusji.

Rodzaje wypowiedzi.

Najpopularniejsze profile, na których dyskutowano o Deynn.

Zestawianie wzmianek w dyskusji dot. innych bohaterów artykułu.

Negatywny przekaz oraz ogromny szum medialny wpłynął na dramatyczny spadek fanów Deynn. Dynamika wskazuje, że jest to obecnie tendencja trudna do odwrócenia w sposób naturalny.

Komentarz

Zebrane dane wskazują jednoznacznie, że setki tysięcy fanów zarówno tworzą celebrytów w social media jaki i pozbawiają ich tego “złotego” statusu. Historia Deynn pokazuje, że każdy social media celebryta powinien głównie dbać i rozumieć swoich fanów, bo od nich zależy ich kolejny dobry kontrakt.

 

 

źródła:

www.brand24.pl, www.unamo.com, www.sentione.com, www.sotrender.com, www.fanpagekarma.com, www.google.com.

  Rafał Ziemkiewicz kontra W.Kruk - kryzys z broszką w tle...