Czy to koniec małych, polskich sklepów internetowych? Jak podaje serwis Money.pl, popularna platforma Nazwa.pl wycofuje z oferty e-sklepy. Tylko Ci klienci, którzy wykupią stosowny audyt (za kwotę 2000 zł) po czym będą płacić 500 zł miesięcznie za swój sklep, mogą nadal korzystać z zakupionych usług sklepów internetowych.

“Podjęliśmy decyzję o wycofaniu z oferty usługi sklepu internetowego. Niska rentowność tego produktu, konieczność nieustannego dostosowywania mechanizmów sprzedażowych do zmieniających się przepisów prawa podatkowego oraz narzucone przez europejskie rozporządzenie przepisy z zakresu ochrony danych osobowych powodują duże ograniczenie w zakresie skali rozwoju tego typu usług. Spółka nie może pozwolić sobie na półśrodki i oferować produktów, które nie są w stanie sprostać obecnym przepisom i regulacjom, stąd nasza decyzja.”  – oświadczył prezes Krzysztof Cebrat.

Poniżej przedstawiamy analizę kryzysu, który wywołała wśród użytkowników serwisu powyższa decyzja firmy.

  Zaufanie w czasach koronawirusa. Raport Edelman Trust Barometer 2020