Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Jak klocki Lego podbiły social media? Pięć rad dla prowadzących biznes

businessinsider.com.pl, 1 września 2018 r. Dostarczaj doświadczeń każdego dnia, sprzedawaj produkt raz w miesiącu – to jedna z rad, jakiej udziela Lars Silberbauer, odpowiedzialny za strategię Lego Group w mediach społecznościowych. Zauważa, że w ciągu sześciu lat producent klocków z marki niemal nieobecnej w mediach społecznościowych, zmienił się w taką, która ma miliony zaangażowanych fanów. Czytaj dalej…

 


Facebook i Twitter będą walczyć z manipulacjami. Sandberg i Dorsey w Kongresie

wirtualnemedia.pl, 6 września 2018 r. Podczas przesłuchań w Kongresie USA Sheryl Sandberg, dyrektor ds. operacyjnych Facebooka oraz Jack Dorsey, szef Twittera bronili swoich firm przed zarzutami o dopuszczenie do manipulowania opinią publiczną ze strony rosyjskich trolli. Obiecali że będą skutecznie zwalczać ataki na tle politycznym na obywateli USA przed zbliżającymi się wyborami, a szef Twittera przed komisją energii i handlu zapowiedział opublikowanie raportu transparentności na temat łamania praw obywatelskich na Twitterze. Czytaj dalej…

 


“Problem nie znika”. Facebook i Twitter będą zwalczać manipulacje

rmf24.pl, 6 września 2018 r. Dyrektor operacyjna Facebooka Sheryl Sandberg i szef Twittera Jack Dorsey podczas wystąpienia w środę w amerykańskim Kongresie obiecali zwalczać obce manipulacje opinią publiczną w tych serwisach społecznościowych podczas kampanii wyborczych w USA. Sandberg, osoba numer 2 w strukturach Facebooka, i Dorsey wspólnie wystąpili przed senacką komisją wywiadu. Następnie szef Twittera osobno odpowiadał przed komisją energii i handlu w Izbie Reprezentantów na zarzuty polityków Partii Republikańskiej, że jego serwis społecznościowy jest do Republikanów ideologicznie uprzedzony. Czytaj dalej…

 


5 rzeczy, które trzeba wiedzieć o udostępnianiu treści w social media w 2018 r.

business2community.com, 31 sierpnia 2018 r. Współdzielenie treści w mediach społecznościowych odgrywa ogromną rolę w firmach B2B i B2C. Twoje treści nie są udostępniane? Oznacza to, że nie widać Twojej marki, stajesz się niewidzialny. 3 miliardy ludzi korzysta aktualnie z social media. Konkluzja? Czytaj dalej…

 


Oficjalny profil Szwecji nie będzie już prowadzony przez zwykłych obywateli

theverge.com, 5 września 2018 r. Szwecja – kraj znany ze swojego piękna, zdrowia, bogactwa, sieci sklepów Ikea… Od 2011 roku Szwedzki Instytut co tydzień przekazywał kluczowe informacje na oficjalnym koncie na Twitterze. Celem było pokazanie kraju widzianego oczami różnych obywateli. 119 tys. followersów, ponad 200 tys. wpisów… ale projekt umarł. Czytaj dalej…

 


Dlaczego Facebook nie będzie nigdy wolny od fake news?

nytimes.com, 5 września 2018 r. Zeznanie dyrektor ds. operacyjnych Facebooka Sheryl Sandberg w Kongresie USA ujawniło, że oszukańcze strony na tym portalu tworzone są z tą samą prędkością, z którą sieć może je usuwać. Oznacza to, że takich profili nigdy nie będzie mniej, niż jest. Czytaj dalej…