Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Kto usuwa aplikację Facebooka ze swoich smartfonów? Głównie ludzie młodzi

tabletowo.pl, 6 września 2018 r. Według sondażu przeprowadzonego wśród 4,5 tys. osób w USA, jedna czwarta usunęła aplikację Facebooka ze swojego smartfona. Pozostali ograniczyli używanie jej lub kompletnie zapominali o niej na długie dni. Ciekawie przedstawia się też przekrój demograficzny badania i wpływ wieku na to, czy ktoś decydował się na takie kroki, czy też nie. Czytaj dalej…

 


Facebook zbuduje w Singapurze azjatyckie centrum przetwarzania danych

wirtualnemedia.pl, 7 września 2018 r. Koncern Facebook podjął decyzję o budowie swojego pierwszego azjatyckiego centrum przetwarzania danych. Obiekt zostanie uruchomiony w Singapurze za kwotę 1,4 mld dolarów. Będzie miał powierzchnię 17 hektarów i ma zapewnić zatrudnienie kilku tysiącom osób. Czytaj dalej…

 


Przed wyborami Szwecję zalewa fala fake newsów

thinkprogress.org, 6 września 2018 r. Szwecja stoi dziś przed wielkim wyzwaniem, jakim jest rozpowszechniająca się kampanią dezinformacyjną w obliczu nadchodzących wyborów. Uniwersytet w Oksfordzie opublikował badanie (po raz pierwszy zgłoszone przez Reuters), w którym przeanalizowało 275 tys. tweetów podczas dziesięciodniowego okresu w sierpniu. Okazało się, że jedna trzecia udostępnionych artykułów pochodzi z witryn “śmieciowych”, które celowo udostępniają wprowadzające w błąd informacje. Czytaj dalej…

 


Zamieszki w Chemnitz, czyli jak jeden hashtag podzielił niemiecką politykę

dw.com, 6 września 2018 r. Konflikt prowadzony dynamiczniej w mediach społecznościowych, niż na ulicy? Dwa miasta, dwie tragiczne ofiary z udziałem osób ubiegających się o azyl i dwie bardzo odmienne reakcje mediów społecznościowych – przynajmniej przez uznane partie polityczne w Niemczech. Badacze mediów Wolfgang i Mathias König z Landau University w regionie przebadali tweety czołowych polityków. Czytaj dalej…

 


Czy wyszukiwania Google bazują na naszych poglądach politycznych?

theguardian.com, 6 września 2018 r. Odkąd Donald Trump ogłosił swój bieg prezydencki w 2016 roku, liczba jego przeciwników wydaje się rosnąć w nieskończoność – od polityków przez gwiazdy po ludzi mediów. Jednak w ostatni wtorek na tej liście pojawił się nietypowy dodatek: Google. Trump ze złością ogłosił na Twitterze, że dominująca wyszukiwarka “podważyła” wyniki wyszukiwania, wyłączając prawe media kierując użytkowników do treści z fałszywych, lewicowych źródeł. Czytaj dalej…

 


Chińska lekcja walki z fake news

foreignpolicy.com, 6 września 2018 r. Nie brakuje dowodów na to, że fałszywe wiadomości przenikają kanały informacyjne, a potem społeczeństwo. Jednoczesne upolitycznienie i komercjalizacja dzisiejszych przekaźników informacji stwarza idealne warunki dla post-prawdy. Czytaj dalej…

 


Trzy irańskie strony targetują obywateli Izraela fake newsami

timesofisrael.com, 6 września 2018 r. Izraelska firma zajmująca się cyberbezpieczeństwem ogłosiła, że odkryła trzy irańskie fałszywe hebrajskie i arabskie serwisy informacyjne skierowane do Izraelczyków, a także dziesiątki fałszywych kont mediów społecznościowych. Czytaj dalej…