Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Dezinformacja hula w sieci. Na całym świecie. Najwięcej jej podczas kampanii wyborczych

wyborcza.pl, 8 października 2018 r. Od 2010 roku partie polityczne i rządy wydały ponad ćwierć miliarda dolarów na badania, rozwój i wdrożenia przeróżnych typów manipulacji w mediach społecznościowych. Dziś dezinformacja to potężny biznes. Czytaj więcej…

 


Minister Cyfryzacji: Ruszamy z portalem “Bezpieczne wybory”

cyberdefence24.pl, 8 października 2018 r. O zabezpieczeniu wyborów samorządowych, ostatnim wycieku danych z Facebooka oraz kolejnych działaniach Ministerstwa Cyfryzacji w cyberbezpieczeństwie mówi dla CyberDefence24.pl Minister Cyfryzacji Marek Zagórski. Czytaj więcej…

 


Facebook i Twitter chcą spolaryzowanego społeczeństwa. To ich model biznesowy

forsal.pl, 7 października 2018 r. Model biznesowy FB czy Twittera jest prosty – polega na zwiększaniu zaangażowania użytkownika. A co sprawia, że na tych stronach pozostajemy? Najbardziej „klejące” są treści kontrowersyjne, denerwujące, podżegające i oburzające. Nasza polaryzacja to ich profit, a im polaryzacja większa, tym większe oddzielenie od wspólnej rzeczywistości – i tym większa podatność na manipulację. Czytaj więcej…

 


Szef BBC: „fake news” osłabiają zaufanie do dziennikarstwa

theguardian.com, 8 październik 2018 r. Dyrektor generalny BBC ostrzegł, że nadużywanie określenia “fałszywe wiadomości” przez “represyjne reżimy” grozi zniszczeniem zaufania do dziennikarstwa, gdy ujawnił plany korporacji dotyczące walki z dezinformacją. Czytaj więcej…

 


Porażka Twittera w walce z fake news

odwyerpr.com, 8 październik 2018 r. Z raportu wydanego przez Knight Foundation, który próbował przeanalizować, w jaki sposób zjawisko „fake news” ewoluowało w ciągu ostatnich dwóch lat wynika, że pomimo wieloletnich obietnic usunięcia linków do wiadomości śmieciowych lub treści spiskowych, Twitter nie zrobił wystarczająco dużo, by przeciwdziałać rozpowszechnianiu dezinformacji na swojej platformie. Czytaj więcej…

 


Indyjski startup stawia na sztuczną inteligencję, aby rozwiązać problem fake news

  Pozytywna strona Internetu - młodzi twórcy; Unijny trybunał ułatwi walkę z fake newsami?

scroll.in, 8 października 2018 r. Firma stworzyła również chatbota z obsługą AI, który pomaga w oznaczaniu dezinformacji w nowych mediach. Czytaj więcej…

 


Twitter i social media wciąż zalewane przez fake news

socialbarrel.com, 8 października 2018 r. Twitter zmienił się od czasu wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych w 2016 roku. Na platformie wprowadzono nowe zasady API, aby tłumić masowe obserwacje i tweety spamu. Teraz Twitter usuwa boty i fałszywe konta szybciej niż kiedykolwiek. Czytaj więcej…

 


Fałszywe wiadomości muszą stać się uniwersalne

economictimes.indiatimes.com, 7 października 2018 r. Każdy język ma swoje specyficzne frazy i zwroty. W rzeczy samej, niektóre słowa i wyrażenia są po prostu nieprzetłumaczalne, dlatego często bywa, że tłumaczenia takich charakterystycznych zwrotów stają się ciężkie do zrozumienia. Czytaj więcej…