Gigant sieci społecznościowej, Facebook, połączył siły z agencją prasową Agence France-Presse (AFP) rozszerzając program weryfikowania faktów w Indiach, ponieważ stara się zwalczać rozprzestrzenianie się fake news na swojej platformie przed wyborami powszechnymi w 2019 r.

Facebook, który w kwietniu tego roku współpracował z BOOM, powiedział, że ruch ten wzmocni jego ciągłe wysiłki zmierzające do „zablokowania zmanipulowanych postów, w tym zdjęć i filmów” na swojej platformie.

Manish Khanduri z Indii, nowy współpracownik platformy Facebook, powiedział: „Jednym z naszych głównych celów jest angażowanie się i zwalczanie dezinformacji, co było częścią naszych wysiłków już od pewnego czasu. Najważniejsze jest zmniejszenie rozpowszechniania fałszywych wiadomości oraz ich usunięcie i poinformowanie o tym naszych odbiorców.”

Khanduri dodał również: „Będziemy nadal szukać partnerów, będziemy nadal rozszerzać program”. Wspomniał, że modyfikacje systemu będą obejmowały wzbogacenie go o możliwość używania języka indyjskiego. Do tej pory pojawiają się bowiem na nim tylko treści angielskie oraz bengalskie.

Facebook i WhatsApp, który również należy do giganta mediów społecznościowych, borykają się z plotkami i fałszywymi wiadomościami pojawiającymi się na ich platformach. Obie organizacje podjęły szereg kroków, w tym wdrożenie programów uczulających użytkowników w całym kraju na w/w problem. Niedawno WhatsApp zainicjował działania mające na celu ograniczenie obiegu dezinformacji na swojej platformie.

Opisując ten proces, Khanduri powiedział, że po tym, jak weryfikator faktów uzna informacje za fałszywe, zmniejszy się ich ilość i dystrybucja na platformach. Wyjaśnił, że to z kolei może powstrzymać oszustów przed rozprzestrzenianiem fake news i zmniejszyć liczbę ich odbiorców.

Facebook prowadził podobne inicjatywy w takich krajach jak Francja, Włochy, Holandia, Niemcy, Meksyk, Indonezja, Filipiny i USA.

Źródło: economictimes.indiatimes.com