Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Ministerstwo Cyfryzacji zapowiada narzędzie do walki z antypolskim fake news

wiadomosci.onet.pl, 5 grudnia 2018 r. – Zastanawiamy się nad rozwiązaniami technicznymi, które pozwoliłyby wesprzeć administrację publiczną w odpowiednim rozpoznawaniu tych treści, szczególnie tych, które są inspirowane przez środowiska antypolskie – zapowiedział wiceszef resortu Karol Okoński na spotkaniu z posłami o dezinformacji w internecie. Czytaj więcej…

 


Onet rezygnuje całkowicie z komentarzy w serwisach Wiadomości i Kultura. „Użytkownicy czytają inne materiały”

wirtualnemedia.pl, 5 grudnia 2018 r. Serwis Onet zlikwidował możliwość zamieszczania komentarzy pod artykułami ukazującymi się w sekcjach Wiadomości i Kultura – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Wcześniej pojawiały się tam niektóre opinie czytelników pochodzące z mediów społecznościowych, teraz pozostała możliwość dzielenia się treścią na Facebooku lub Twitterze bądź napisania listu do redakcji. – Dzięki temu internauci zamiast komentarzy czytają częściej powiązane treści, a listy do redakcji stanowią dla nas źródło informacji i inspiracji – wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paweł Jurek, dyrektor zarządzający Onet w Ringier Axel Springer Polska. Czytaj więcej…

 


TrustedNews – dodatek do Chrome, który ma pomóc w walce z dezinformacją

mediaphilia.pl, 3 grudnia 2018 r. TrustedNews to wtyczka, która powstała dzięki firmie Eyeo stojącej m.in. za popularnym rozszerzeniem AdBlock Plus. Obecnie narzędzie dostępne jest jedynie dla przeglądarki Chrome, ale firma zapowiedziała już, że planuje stworzenie wersji dla innych popularnych przeglądarek internetowych, takich jak Firefox i Safari w niedalekiej przyszłości. Czytaj więcej…

 


Facebook udostępniał nasze dane bez naszej zgody innym cybergigantom

wyborcza.pl, 5 grudnia 2018 r. Największy serwis społecznościowy na świecie przyznał takim firmom jak Airbnb, Netflix, Lyft uprzywilejowany dostęp do danych – wynika z wewnętrznych maili Facebooka opublikowanych dziś przez brytyjski parlament. Czytaj więcej…

 


Google personalizuje wyszukiwanie nawet w trybie incognito

cyberdefence24.pl, 5 grudnia 2018 r. Google personalizuje wyniki wyszukiwania nawet w trybie incognito, wykorzystując do tego informacje o wcześniejszych zapytaniach do wyszukiwarki, a także lokalizacji użytkownika – wynika z badań przeprowadzonych konkurencyjnej wobec koncernu firmy DuckDuckGo. Czytaj więcej…

 


Facebook rozważał wprowadzenie opłaty za dostęp do danych o użytkownikach

mediaphilia.pl, 5 grudnia 2018 r. Facebook zastanawiał się nad wprowadzeniem opłat za dostęp do danych o swoich użytkownikach – wynika z informacji ujawnionych przez amerykański dziennik Wall Street Journal, który dotarł do wewnętrznej korespondencji koncernu. Monetyzacja danych ma zatem o wiele więcej odcieni, niż początkowo zakładaliśmy. Czytaj więcej…

 


UE intensyfikuje walkę z fake news przed wyborami

dailyjournal.net, 5 grudnia 2018 r. Władze Unii Europejskiej chcą, aby firmy internetowe, w tym Google, Facebook i Twitter, składały comiesięczne raporty o swoich postępach, eliminując kampanie fałszywych wiadomości ze swoich platform przed wyborami w przyszłym roku. Czytaj więcej…

 


Top 10 marek na Twitterze w tym roku

adnews.com.au, 5 grudnia 2018 r. Banki zdominowały listę 10 najbardziej zaangażowanych marek na Twitterze w Australii w tym roku. Czytaj więcej…