Alexis Ohanian, współzałożyciel Reddit, twierdzi, że dni dużych portali społecznościowych, takich jak Twitter, Instagram i Facebook, są policzone. Wyjaśnia, że coraz więcej użytkowników korzysta z prywatnych aplikacji do obsługi wiadomości. Ten pogląd wygłosił na konferencji Business Insider’s Ignition.

Ohanian założył Reddit w 2005 roku. Popularna strona forum dyskusyjnego rozprzestrzenia się na fora, które są znane jako Subreddits, co według Ohaniana jest pozytywnym zjawiskiem dla serwisów społecznościowych opartych na mniejszych grupach. Reddit prowadzony jest w dużej mierze przez moderatorów – wolontariuszy, podczas gdy Facebook płaci swoim pracownikom za wykonywane usługi.

Ohanian powiedział, że aplikacje takie jak Signal, Telegram, Discord i WhatsApp, które pozwalają użytkownikom ukryć swoją tożsamość w zaszyfrowanych rozmowach, zdobywają coraz większą popularność. Według Ohaniana dzieje się tak ze względu na coraz większą nieufność do mediów społecznościowych, która wzrosła po wielkim skandalu z danymi, który w tym roku wstrząsnął Facebookiem. Podobnie firma Whatsapp, należąca do Facebooka, znalazła się niedawno pod ostrzałem w Indiach, ponieważ nie udało jej się ograniczyć fałszywych wiadomości, które rozprzestrzeniły się w sieci i doprowadziły do incydentów z powodu plotek dotyczących uprowadzania dzieci w różnych częściach kraju.

Dezinformacja i korzystanie z platform mediów społecznościowych prowadzące do podziałów jest czymś, z czym duże sieci social media muszą się zmierzyć. Jednak obserwacja Ohaniana nie wydaje się obejmować krajów takich jak Indie.

Zgodnie z raportem z 2017 roku opublikowanym przez firmę Omidyar Network, użytkownik indyjski spędza 200 minut dziennie na aplikacjach mobilnych. Przeciętny użytkownik internetu mobilnego w Indiach, jak wynika z raportu, spędza prawie 70 procent czasu w serwisach społecznościowych, muzycznych i rozrywkowych. 70 procent czasu użytkownik z Indii poświęca na korzystanie z usług społecznościowych i rozrywkowych, a 38 procent z tego czasu spędza tylko na Facebooku, WhatsAppie i Instagramie.

Powyższe spostrzeżenia dowodzą, że ponieważ dane w Internecie stają się bardziej dostępne dla mieszkańców Indii, otwiera to przed nimi duże możliwości.

Źródło: financialexpress.com