Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Fake news to domena starszych osób. Młodzi nie nabierają się tak łatwo

telepolis.pl, 10 stycznia 2019 r. Badania pokazują, że osoby starsze dużo chętniej dzielą się fake newsami w mediach społecznościowych. I choć badania dotyczyły tylko Amerykanów, to w polskim Internecie można spotkać podobne tendencje. Badania przeprowadził Uniwersytet Princeton w Nowym Jorku. Wynika z nich, że osoby starsze dużo chętniej dzielą się fałszywymi treściami w Internecie, niezależnie od wykształcenia, płci, rasy, dochodów czy ogólnej liczby udostępnianych linków. Nawet przynależność do partii politycznej tak mocno nie wpływała na udostępniane treści jak wiek. Czytaj więcej…

 


Zabierz babci beret i komputer – tak uchronisz świat przez fake newsami

antyweb.pl, 10 stycznia 2019 r. Przeglądając informacje o badaniu Uniwersytetu Nowojorskiego postanowiłem odnieść się do zjawiska “moherowych beretów” z już – uwaga, uwaga 2012 roku, kiedy to Robert Górecki zrobił bardzo głośne zdjęcie w trakcie urodzin Radia Maryja. Dlaczego? Badacze bowiem uznali, że jeżeli chodzi o rozprzestrzenianie fake newsów prym wiodą starsi ludzie z ultrakonserwatywnymi poglądami. Czytaj więcej…

 


“Piszą, że powinnam być zgwałcona i zabita”. Fala hejtu wylewa się na aktywistkę

kobieta.wp.pl, 10 stycznia 2019 r. Danielle Galvin, dziewczyna z Australii, po wielu latach życia w depresji postanowiła zacząć cieszyć się życiem i walczyć z dyskryminacją otyłych osób. Kobieta śmiało pokazuje swoje nieidealne ciało, co bardzo nie podoba się wielu internautom. Czytaj więcej…

 


Badamy źródła hejtu – dlaczego gracze w sieci są tacy toksyczni?

gry-online.pl, 10 stycznia 2019 r. Jak to się dzieję, że osoba na co dzień uczynna i miła, gdy siada do League of Legends zaczyna obrażać matki swoich przeciwników? Czy winowajcą jest… brak kontaktu wzrokowego? Tego dowiecie się od eksperta – zawodowego psychiatry i miłośnika gier. Czytaj więcej…

 


2019 w mediach: redakcje będą walczyć z coraz lepszymi fałszywkami

wyborcza.pl, 10 stycznia 2019 r. Spodziewamy się regulacji gigantów internetowych. Dla prasy prenumeraty i subskrypcje stają się kluczowym źródłem przychodów. Sztuczna inteligencja coraz śmielej poczyna sobie się w newsroomach. Czytaj więcej…

 


Fake newsowe czasopismo okazało się fake newsem

cosmosmagazine.com, 11 stycznia 2019 r. Przygnębiające wnioski na temat jakości mediów społecznościowych zostały oparte na nieprawidłowych danych. Czytaj więcej…

 


Rola reklamy w powstawaniu fałszywych wiadomości

thedrum.com, 10 stycznia 2019 r. Fałszywe wiadomości to nie tylko coś, co nęka politykę i media społecznościowe. Ich trucizna przez lata przesiąkała do komunikacji, w tym do projektowania i reklamy. Czytaj więcej…