Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Dla wydawców Google ważniejszy od Facebooka, połowa widzi szansę w paywallu. „Nie ma gotowych rozwiązań” 

wirtualnemedia.pl, 15 stycznia 2019 r. Dla 87 procent wydawców najważniejszą platformą internetową jest Google, który wygrywa z Facebookiem i Apple News – wynika z raportu Reuters Institute for the Study of Journalism. Ponad połowa mediów jako główne źródło swoich przychodów wymienia płatny dostęp do treści, a wśród najważniejszych trendów będą sztuczna inteligencja i coraz popularniejsze treści audio. – Rośnie znaczenie przychodów uzyskiwanych z paywalla, ale nie jest to prosta i raz zdefiniowana droga. Jesteśmy w środku ewolucji audioinformacyjnej, która dotrze także do Polski – ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paweł Nowacki, ekspert rynku mediów. Czytaj więcej…

 


Niemal 3/4 użytkowników nie wie jak działa Facebook. Świetnie!

antyweb.pl, 17 stycznia 2019 r. A Wy wiecie jak działa Facebook? Pewnie, że wiecie. Większość czytelników Antyweba zdaje sobie sprawę z tego, że Facebook nie jest organizacją charytatywną i zarabia krocie na reklamach. Przy okazji, jego użytkownicy to całkiem osobliwe kury znoszące złote, pełne danych jaja. Czytaj więcej…

 


YouTube bierze się za patostreamy. Będzie usuwać filmy i blokować konta

businessinsider.com.pl, 17 stycznia 2019 r. YouTube będzie bardziej aktywnie walczył z patostreamingiem i niebezpiecznymi zachowaniami w serwisie. Twórców materiałów wideo obowiązują od teraz nowe zasady, które opublikowane zostały na stronach internetowych portalu. YouTube podkreśla w regulaminie, że zabronione jest zamieszczanie “treści, które zachęcają do przemocy bądź niebezpiecznych zachowań mogących prowadzić do poważnych szkód fizycznych, traumy bądź śmierci”. Czytaj więcej…

 


HejtStop – zablokuj nienawiść. Jak reagować, gdy widzimy w internecie wpisy nawołujące do nienawiści i przemocy?

dziennikbaltycki.pl, 17 stycznia 2019 r. W sieci sądzimy, że jesteśmy bezkarni – możemy wyrzucić z siebie to, co leży nam na sercu, możemy anonimowo wylać swoją gorycz. Pierwszy mit to anonimowość – namierzyć można łatwo. Drugi mit to bezkarność – jeśli obrażamy, nawołujemy do nienawiści, zemsty, pogardy i przemocy, musimy liczyć się z konsekwencjami. Czytaj więcej…

 


Ile wie o nas Facebook?

interaktywnie.com, 17 stycznia 2019 r. Według najnowszych statystyk każdego dnia spędzamy prawie 6 godzin w Internecie, z czego aż 1h 42min poświęcamy na aplikacje social media. Nietrudno domyślić się, jak dużo informacji o nas samych, naszym zachowaniu i preferencjach zostawiamy podczas tak częstych wizyt. Platformy takie jak Facebook, sprzedające powierzchnie reklamowe, starają się te dane maksymalnie wykorzystać, aby emitowane u nich reklamy były jak najskuteczniejsze. Czytaj więcej…

 


Amazon i Google znajdą się w każdym aspekcie naszego życia, czy tego chcemy, czy nie

cnbc.com, 11 stycznia 2019 r. Do niedawna Amazon i Google rywalizowały o obecność w naszych domach za pomocą własnych gadżetów: inteligentnych głośników, takich jak Amazon Echo i Google Home, dodatków telewizyjnych, takich jak Chromecast i Fire TV, a nawet domowych systemów zabezpieczeń, takich jak Nest i Ring. Ale na CES 2019 ta rywalizacja sięgnęła zenitu, gdy partnerzy obu firm wprowadzili dziesiątki produktów, które wprowadzą Amazon Alexa i Asystenta Google w niemal każdy aspekt naszego życia. Czytaj więcej…