Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Hejter przeprosił za grożenie śmiercią synowi Krzysztofa Stanowskiego

press.pl, 5 lutego 2019 r. Internauta, który groził śmiercią synowi szefa Weszło Krzysztofa Stanowskiego, po interwencji dziennikarza opublikował film z przeprosinami i zobowiązał się do wpłaty 1 tys. zł na cel charytatywny. Czytaj więcej…

 


W marcu ruszy proces za tweet nawołujący do ścinania “islamskich głów”

press.pl, 6 lutego 2019 r. Do warszawskiego Sądu Okręgowego wpłynął akt oskarżenia przeciwko Michałowi M. Lisieckiemu. Chodzi o wpis nawołujący do ścinania “islamskich głów”, który prezes PMPG Polskie Media (wydawca “Wprost” i “Tygodnika do Rzeczy”) udostępnił na Twitterze. Czytaj więcej…

 


Wypielić internet z nienawiści

fakty.interia.pl, 6 lutego 2019 r. Hejt i mowa nienawiści plenią się w internecie. Często autorami obraźliwych komentarzy są uczniowie. Często też to oni padają ofiarami cyberprzemocy. Jak angażować młodzież przeciwko mowie nienawiści uczy nauczycieli Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO) – największa, polska organizacja pozarządowa działająca w sektorze edukacji. Czytaj więcej…

 


Facebook nagradza pracowników, którzy walczą z fake newsami i mową nienawiści

mashable.com, 6 lutego 2019 r. Dzień po tym, jak Facebook obchodził 15-lecie, portal ogłosił, że zmieni sposób premiowania swoich pracowników. Dawny system premiowy firmy był skoncentrowany na nagradzaniu pracowników w oparciu o wskaźniki takie jak wzrost liczby użytkowników i zwiększenie zaangażowania. W obliczu narastającej krytyki w kwestiach takich jak dezinformacja czy szerzenie mowy nienawiści, Facebook postanowił zmienić swoje postępowanie. Teraz firma będzie nagradzała pracowników za rozwiązania, które pomogą platformie radzić sobie w kwestiach społecznych. Czytaj więcej…

 


Facebook uruchamia program sprawdzania faktów w języku arabskim

arabnews.com, 7 lutego 2019 r. Facebook ogłosił, że uruchomi program sprawdzania faktów w języku arabskim w celu zwalczania fałszywych wiadomości. Portal, we współpracy z Agence France-Presse (AFP), będzie wprowadzał to rozwiązanie w tym roku w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się dezinformacji. Czytaj więcej…

 


Jak rozpoznać fake newsy o gwiazdach?

flare.com, 6 lutego 2019 r. Kto nie został oszukany przez fałszywe wiadomości o gwiazdach? Blogerka, Elaine Lui, zauważa, że wspólnym mianownikiem rozprzestrzeniania wszelkiego rodzaju fałszywych wiadomości i plotek jest brak umiejętności ich rozpoznawania. „Ludzie, którzy rozumieją plotki i którzy robią to dobrze i odpowiedzialnie, mogą zaprzestać ich rozprzestrzenianiu stosunkowo szybko. Wspólną płaszczyzną między plotkami i fałszywymi wiadomościami jest konsument: widzimy, że wielu ludzi nie potrafi odróżnić tych dwóch rzeczy.” Czytaj więcej…