Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Google: Z fake newsami walczą algorytmy i ludzie 

wirtualnemedia.pl, 20 lutego 2019 r. Koncern Google wytłumaczył w jaki sposób stara się walczyć z manipulacją i dezinformacją na prowadzonych przez siebie platformach. Firma przyznaje, że za większość działań związanych z filtrowaniem treści odpowiadają algorytmy, choć swoją rolę w identyfikacji fake newsów mają także eksperci pracujący w ramach organizacji typu fact-checkers. Dzięki temu strony i wydawcy stanowiący źródło dezinformacji są eliminowani bądź mało widoczni w wyszukiwarce, na platformie Google News czy w serwisie YouTube. Czytaj więcej…

 


„Newsweek” przygotował wydanie specjalne o fake newsach 

wirtualnemedia.pl, 20 lutego 2019 r. Od środy, 20 lutego dostępne jest w sprzedaży wydanie specjalne Newsweek „Fake News”. Redakcja przygotowała kompendium wiedzy na temat fałszywych informacji. Redaktorem prowadzącym numer jest Konrad Sadurski. Czytaj więcej…

 


Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji zabrał głos w sprawie hejtu w internecie

legalniewsieci.pl, 19 lutego 2019 r. Ekspert ds. bezpieczeństwa informacji doktor Łukasz Wojciechowski w rozmowie z Onetem zabrał głos w sprawie problemu internetowej mowy nienawiści. W jego opinii niemal każdy hejter może zostać błyskawicznie namierzony i ukarany. Czytaj więcej…

 


Koniec równych i równiejszych. YouTube będzie karał wszystkich tak samo

antyweb.pl, 20 lutego 2019 r. Polityka walki YouTube z patologicznymi treściami i wulgarnymi komentarzami jest…no właśnie. Po prostu jest, ale w sumie trudno nawet ocenić jaka. Z jednej strony widać, że serwis stara się zaprowadzić porządek, z drugiej – idzie mu to naprawdę kiepsko. Wiele wskazuje jednak na to, że ulepszenie reguł wprowadzi wreszcie ład na platformie. I co najważniejsze, wszystkim dostanie się po równo. Czytaj więcej…

 


Czy Serwis YouTube traktować tak jak prasę. W tle problem z RODO

  Instagram skażony przez pornograficzne boty; YouTube dominuje wśród serwisów wideo

prawo.gazetaprawna.pl, 20 lutego 2019 r. Albo uznamy serwisy takie jak YouTube za prasę, albo mamy problem z polskimi przepisami wyłączającymi działalność dziennikarską spod RODO. Trudno wyobrazić sobie sytuację, w której dziennikarz przygotowujący materiał o aferzyście najpierw uprzedza go o przetwarzaniu jego danych osobowych. Dlatego unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych 2016/679 przewidziało wyjątek wyłączający przetwarzania dla potrzeb dziennikarskich spod wielu obowiązków. Zgodnie z art. 85 RODO państwa członkowskie powinny same uregulować ten wyjątek w krajowych przepisach. Czytaj więcej…

 


Jak budować ekspercki wizerunek marki?

press.pl, 19 lutego 2019 r. Zapraszamy na program “Wideo w akcji” prowadzony przez Honoratę Gawlas. Gościem odcinka jest Maciej Orłoś, który wyjaśnia jak budować ekspercki wizerunek w produkcjach telewizyjnych i filmowych. Ale to nie wszystko. Producent programu zadbał o zaprezentowanie najnowszych trendów w produkcjach content marketingowych – nagranie zostało przeprowadzone w studiu green screen wykorzystującym technologię do produkcji gier komputerowych VP. Czytaj więcej…

 


Poważne wady planu UE w zakresie automatyzacji wykrywania materiałów terrorystycznych w Internecie

aspistrategist.org.au, 20 lutego 2019 r. Niedawno zaproponowane przez UE rozporządzenie w sprawie zapobiegania rozpowszechnianiu treści terrorystycznych w Internecie wzbudziło poważne obawy wśród ekspertów i grup społeczeństwa obywatelskiego. Jednym z najbardziej kontrowersyjnych elementów wniosku jest wymóg, by dostawcy usług internetowych angażowali się w usuwanie lub blokowanie dostępu do treści terrorystycznych na swoich platformach, m.in. za pomocą zautomatyzowanych systemów wykrywania. Czytaj więcej…

 


Wspieranie lokalnego dziennikarstwa jest dobre dla demokracji

rhyljournal.co.uk, 20 lutego 2019 r. W obecnych czasach dostęp do wiadomości jest niemalże nieograniczony. Jednak gazety i dziennikarstwo są pod ogromną presją. W zeszłym tygodniu przedstawiono wyzwania stojące przed wysokiej jakości dziennikarstwem w Wielkiej Brytanii. Dziennikarstwo jest wyjątkowe, ponieważ jego upadek miałby nie tylko konsekwencje finansowe dla zaangażowanych przedsiębiorstw, ale miałby również poważne konsekwencje demokratyczne. Badania wykazały, że ludzie na obszarach, na których nie ma lokalnej gazety codziennej, są mniej zaangażowani w lokalne wybory i mniej ufają lokalnym instytucjom. Czytaj więcej…

  Fake newsy to nie problem techniczny, ale filozoficzny