Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Co robią po walce z hejtem? Piją, zażywają i „używają”

antyweb.pl, 26 lutego 2019 r. Jeśli kiedyś zastanawialiście się, czy rzeczywiście na Facebooku to moderatorzy walczą z hejtem oraz nadużyciami – macie odpowiedź. Oni istnieją i jak wynika z wpisu The Verge, przynajmniej część z nich mocno odczuwa swoją niewdzięczną pracę. Co więcej, wcale nie zarabiają kokosów. Czytaj więcej…

 


Zwolnienie z pracy i sąd! Za hejt w Internecie!

hej.mielec.pl, 26 lutego 2019 r. Pracownik dużej firmy Specjalnej Strefy Ekonomicznej publikował w Internecie komentarze szkalujące swojego pracodawcę. Próbował być anonimowy. Łatwo został zidentyfikowany i poniósł konsekwencje. Mężczyzna był zatrudniony w jednej z najbardziej rozpoznawalnych firm mieleckiej Strefy. Nie podobały mu się warunki zatrudnienia, nie zdecydował się jednak na zmianę miejsca pracy, postanowił swoje opinie o firmie publikować w postaci anonimowych komentarzy w Internecie. Wybrał także portal hej.mielec.pl. Czytaj więcej…

 


Karolina Korwin Piotrowska: jestem stałym klientem na policji. Polski hejter nie ma jednej twarzy

plejada.pl, 26 lutego 2019 r. Karolina Korwin Piotrowska regularnie mierzy się z hejtem. Dziennikarka nie boi się otwarcie mówić o niewygodnych dla wielu sprawach, a także nazywać ich po imieniu. W rezultacie często sama staje się ofiarą obelg i gróźb karalnych. – Jestem stałym klientem na policji – zdradza była gwiazda TVN. Okazuje się, że hejter może być kimś, kogo najmniej byśmy o to podejrzewali. Czytaj więcej…

 


Popołudnie RDC: „fake news”

rdc.pl, 25 lutego 2019 r. Katarzyna Białousz z Goethe Instytut i Jacek Królikowski dyrektor Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego byli gośćmi „Popołudnia RDC”. Opowiedzieli o „fake news”. W animacji powstałej w ramach inicjatywy wzięła udział także nasza dziennikarka Beata Jewiarz. Czytaj więcej…

 


Wypalenie zawodowe to coraz częstszy problem twórców internetowych

mediaphilia.pl, 26 lutego 2019 r. Zarabianie na życie dzięki filmikom w internecie – brzmi bajecznie prosto. „Zawód YouTubera” w powszechnym odbiorze jest bardzo atrakcyjny, zwłaszcza dla dzieci i młodzieży. Młodzi w serwisie spędzają długie godziny oglądając ulubionych, równie młodych twórców – ci ostatni jednak coraz częściej borykają się z problemami psychicznymi, które kojarzyć mogą się raczej z pracą w korporacji o nadmiernie restrykcyjnej kulturze. YouTuberzy są dziś często wypaleni zawodowo i mają depresję – wynika z badań. Czytaj więcej…

 


Fałszywe wiadomości – co to jest i jak walczą z tym dziennikarze?

universe.byu.edu, 26 lutego 2019 r. Podczas prezentacji swoich ustaleń na temat fałszywych źródeł informacji na konferencji AEJMC, badacz z Michigan State University, Soo Young Shin, zdefiniował fałszywe wiadomości jako historie, które czyta się jak wiadomości, ale w dużej mierze opierają się one na innych mediach jako źródłach. To pokazuje, w jakiej epoce żyjemy. Obiektywizm nie ma znaczenia przy kształtowaniu opinii publicznej. Czytaj więcej…

 


Google, Facebook i Apple toczą międzynarodowe bitwy, aby zachować prywatność danych użytkowników

fortune.com, 26 lutego 2019 r. Niektóre z największych na świecie firm technologicznych toczą bitwy na wielu frontach na całym świecie, aby zachować prywatność danych użytkowników. W zeszłym tygodniu konsorcjum firm technologicznych kierowanych przez Apple, Google i Facebooka wystosowało pismo do rządu australijskiego z prośbą o ponowne przemyślenie ustawy przyjętej w grudniu, która ułatwiłaby organom ścigania zmuszenie tych firm do dostarczania danych użytkowników. To była ostatnia z wielu skarg, które firmy złożyły w Indiach, Europie i innych krajach, aby chronić prywatność użytkowników. Czytaj więcej…