Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Moderator komentarzy jednym z ważniejszych zawodów. Dlaczego?

purepc.pl, 6 marca 2019 r. Moderator komentarzy jednym z ważniejszych zawodów. Dlaczego? Na portalu BuzzFeedNews ukazał się właśnie ciekawy artykuł uwypuklający, jak ważnym zawodem jest w dzisiejszych czasach moderator komentarzy. Według tytułu artykułu (The Comment Moderator Is The Most Important Job In The World Right Now) jest to nawet zawód nie tyle ważny, co najważniejszy na świecie. Sporo w tym tytule z pewnością przesady, ale jak wiemy, tytuł przyciągać musi. Na szczęście nie okazał się zwykłym clickbaitem, a wartościowym tekstem, który pokazuje, że algorytmy wciąż nie radzą sobie tak dobrze z przeczesywaniem komentarzy portali internetowych, jak sam człowiek. Czytaj więcej…

 


O hejcie wobec instytucji kultury. “Marketing w kulturze. Komunikacja – Trendy – Praktyka”

gdansk.pl, 6 marca 2019 r. Czy odpowiadać na komentarze pełne nienawiści pojawiające się w sieci? Jak skutecznie walczyć z hejtem w przestrzeni internetowej mogą instytucje kultury? O tych i innych problemach będą rozmawiać w Gdańsku uczestnicy ogólnopolskiej konferencji specjalistów od marketingu w kulturze. Czytaj więcej…

 


Nie chcą hejtu w przestrzeni miejskiej. Wrocławscy uczniowie zamalowują obraźliwe hasła

wroclaw.wyborcza.pl, 6 marca 2019 r. Napis “Jezus jest królem”, który ponownie został namalowany na murze zabytkowego cmentarza żydowskiego we Wrocławiu, został zmyty przez grupę licealistów. W ramach akcji “Problem? Covered” uczniowie z przestrzeni miejskiej usuwają nienawistne i obraźliwe hasła. Czytaj więcej…

 


Zapomnij o fake newsach. Teraz fałszywe posty zyskują na popularności na Facebooku

poynter.org, 6 marca 2019 r. Gdy w 2016 r. Facebook umożliwił użytkownikom publikowanie tekstu na kolorowym tle, był to jedynie kolejnym ciekawym sposobem zachęcenia ludzi do dzielenia się osobistymi przemyśleniami. Okazuje się jednak, że funkcja ta przerodziła się w skuteczny sposób rozpowszechniania dezinformacji. Czytaj więcej…

 


Raport końcowy dotyczący Facebooka i fake newsów

oxfordstudent.com, 6 marca 2019 r. Komitet ds. cyfryzacji, kultury, mediów i sportu opublikował długo oczekiwany raport końcowy na temat dezinformacji i fake newsów. Praca komitetu dała fatalny werdykt dla Facebooka i jego wkładu w nasze życie osobiste i polityczne. Autorzy określają siebie jako „rozczarowanych”, że Facebook nie „kładzie większego nacisku, uwagi i zasobów na ochronę danych osobowych” i twierdzi, że „umyślnie i świadomie naruszył zarówno prawa dotyczące prywatności danych, jak i prawa antykonkurencyjne”. Czytaj więcej…

 


Czy obywatele UE mogą skuteczniej eliminować fake newsy niż Facebook, Twitter i Google?

europeansting.com, 6 marca 2019 r. Komisja Europejska opublikowała raporty Facebooka, Google i Twittera dotyczące postępów poczynionych w ich dobrowolnych zobowiązaniach do walki z dezinformacją. Firmy nie dostarczyły jednak wystarczająco szczegółowych informacji na temat faktycznych wyników jakie udało im się osiągnąć. Czytaj więcej…