Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Catherine Zeta-Jones nie żyje – fałszywa informacja o śmierci aktorki krąży na Facebooku

gala.pl, 14 marca 2019 r. Catherine Zeta-Jones nie żyje? Takie pytanie zadaje sobie wielu internautów, którzy padli ofiarą oszustwa na Facebooka. Na popularnym serwisie społecznościowym krąży fake news, którego autorzy “uśmiercili” sławną aktorkę. Gwiazda takich filmów, jak “Terminal”, “Panaceum”, “Chicago” i “Maska Zorro” na szczęście żyje i ma się dobrze. Mimo to, na fałszywą informację o śmierci 49-letniej artystki dało się nabrać wielu fanów, także z Polski. Czytaj więcej…


Uważam, że ideały są nudne – wywiad z Małgorzatą Falkowską

lubimyczytac.pl, 14 marca 2019 r. Jak mówi, pisze od zawsze, ale musiały nadejść trudne emocjonalnie chwile, by powstała jej pierwsza powieść. Najlepsze pomysły przychodzą jej do głowy podczas prac domowych albo nocą (wtedy wymyśla dialogi). Jej zdaniem ideały są nudne, a większość dziewczyn marzy o facecie, jakim jest Ilias, bohater jej najnowszego romansu. Poznajcie Małgorzatę Falkowską. Czytaj więcej…


Twitter chce zwiększyć zaangażowanie społeczności. Aparat w aplikacji wywołamy jednym pociągnięciem palca

tabletowo.pl, 14 marca 2019 r. Twitter nie może pochwalić się tyloma użytkownikami, co Facebook, Instagram, a nawet Snapchat, a zaangażować społeczność jakoś trzeba. Najlepiej jest robić to za pomocą obrazów, zatem oficjalna aplikacja serwisu zmienia sposób, w jaki przechodzimy do sekcji aparatu. Teraz będzie odbywało się to znacznie szybciej. Wystarczy pociągnięcie palcem od prawej krawędzi ekranu do lewej, i już możemy wykonać zdjęcie lub nagrać film. Ewentualnie, da się przeprowadzić transmisję na żywo przez Periscope. Na osi czasu nasi obserwatorzy zobaczą najpierw obraz, a pod nim podpis. Pozwoli to na szybsze wyzwolenie reakcji followersów. Czytaj więcej…


Periscope uruchamia akcje przeciwko fałszywemu zaangażowaniu i aktywności

socialmediatoday.com, 14 marca 2019 r. Coraz więcej influencerów oszukuje firmy kupując fałszywych obserwatorów, aby uatrakcyjnić swoje konta społecznościowe. Dzieje się tak na każdej platformie, dlatego zaczęły one podejmować działania, aby temu przeciwdziałać. Teraz aplikacja do transmisji strumieniowej na żywo, Periscope, podejmuje kroki, aby oczyścić swoją platformę, aktualizując politykę dotyczącą spamu i kładąc większy nacisk na wyeliminowanie fałszu. Czytaj więcej…


Dostrzeganie fake newsów to umiejętność życiowa – nauczmy się tego

tes.com, 14 marca 2019 r. Internet jest pełen wspaniałych faktów – ale także kłamstw i oszustw. Dotykają one dorosłych, wykształconych ludzi, a więc stanowią jeszcze większe zagrożenie dla dzieci podatnych na wpływy. Niedawny raport pokazał, że 93 proc. dzieci w wieku od 8 do 11 lat korzysta z Internetu średnio 13,5 godzin tygodniowo i 20,5 godzin w przypadku dzieci w wieku od 12 do 15 lat. Dlatego tak ważne jest, aby edukować młodzież, jak rozpoznawać niewiarygodne źródła informacji. Czytaj więcej…


Większość ludzi nie weryfikuje fake newsów przed ich udostępnieniem

thenorthlines.com, 14 marca 2019 r. Jak wykazały badania, większość ludzi nie weryfikuje, czy dana informacja jest prawdziwa czy fałszywa, zanim udostępni ją w mediach społecznościowych. Takie postępowanie jest niezależnie od wieku, klasy społecznej czy płci. Naukowcy z Uniwersytetu Ohio w USA odkryli, że kilka czynników może być wykorzystanych do wykrywania dezinformacji w social mediach. Czytaj więcej…