Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

WhatsApp idzie na wojnę z fake newsami i wprowadza nową funkcję

antyradio.pl, 19 marca 2019 r. Jak donosi WABetaInfo WhatsApp właśnie testuje nową funkcjonalność, mającą pomóc w walce z fake newsami. Mowa o opcji wyszukiwania obrazem. Czytaj więcej…


Naukowcy z Cambridge opracowali grę, żeby szczepić ludzi przeciwko fake newsom. Będzie polska wersja

wyborcza.pl, 19 marca 2019 r. W grze online “Bad News” wcielamy się w wydawcę strony z fałszywymi wiadomościami, który manipuluje opinią publiczną, by zyskać popularność. „Ten rząd jest kompletną porażką. #Rezygnacja! Frajerzy”. Publikuję pierwszego tweeta o takiej treści – i już mam ośmiu obserwujących. Potem, już jako Donald J. Trunp (przez „n”, ale mało kto to zauważy), wypalam, że idę na wojnę z Koreą Północną. Wpis opatruję hasztagiem #KimJongDone. Klik – i kolejne konto zyskuje fanów. Prawdziwa zabawa zaczyna się, gdy gra pozwala mi założyć fakenewsowy portal. Spośród kilku dostępnych opcji muszę wybrać jego nazwę i slogan. Decyduję się na tytuł: „SZCZERA PRAWDA ONLINE” z hasłem: „Nie chcą, żebyś to przeczytał”. Klik – 158 obserwujących. Czytaj więcej…


Hejt ma się dobrze. Skala umorzonych dochodzeń rośnie

forsal.pl, 19 marca 2019 r. Mimo obietnicy nasilenia walki z promowaniem faszyzmu i przestępstwami z nienawiści skala umorzonych dochodzeń w tych sprawach rośnie. Jak wynika z najnowszych statystyk prokuratury, w ubiegłym roku zamknięto w ten sposób łącznie 373 postępowania dotyczące znieważenia bądź napaści fizycznej ze względu na rasę, przynależność narodową lub etniczną ofiary. To o 47 więcej niż rok wcześniej. W porównaniu z 2017 r. wzrosła za to liczba skazanych za przestępstwa z nienawiści (art. 257 k.k.) z 70 do 85. Czytaj więcej…


Zapytałem Facebooka, czym się różni kobiecy sutek od męskiego?

tech.wp.pl, 19 marca 2019 r. Facebook ma ogromny wpływ na to, co 16 mln Polaków widzi i o czym dyskutuje. Pomimo tej władzy Facebook nie dopuszcza zewnętrznej kontroli. Prywatna firma decyduje o tym, czym jest wolność słowa, mowa nienawiści, a nawet o tym, czy kobiece sutki to dla nas odpowiedni widok. Czytaj więcej…


Baron twarzą kampanii społecznej przeciwko hejtowi

press.pl, 19 marca 2019 r. Ruszyła nowa kampania teaserowa przeciwko hejtowi w sieci #jestnaswiecej. Twarzą akcji jest Baron z zespołu Afromental. Kampania prowadzona przez agencję Leo Burnett będzie miała co najmniej dwa etapy. W pierwszej odsłonie rozesłano w e-mailach zapowiedź nowej kampanii przeciwko hejtowi #jestnaswiecej. W teaserze pojawia się promujący akcję Baron. Organizatorzy zachęcają również do odwiedzenia strony www.jestnaswiecej.pl, na której jest pytanie “Czy popierasz hejt w sieci?”. Po kliknięciu pojawia się informacja, ile osób zagłosowało w ten sam sposób. Czytaj więcej…