Facebook dodaje nowy komponent do tablicy głównej, który odpowiada na pytanie „Dlaczego widzę ten post?”. Użytkownicy mają teraz lepszy wgląd w to, jak przeszłe interakcje na Facebooku wpływają na ranking postów na ich kanale.

Jak działa „Dlaczego widzę ten post?”

Użytkownicy Facebooka mogą uzyskać dostęp do nowego komponentu z dowolnego elementu tablicy głównej, korzystając z menu rozwijanego w prawym rogu. Facebook wyświetli wtedy następujące informacje:

  • dlaczego określony post jest wyświetlany na tablicy – jeśli post pochodzi od znajomego, grupy, do której użytkownik dołączył lub strony, którą śledził;
  • jakie czynniki mają największy wpływ na ranking postów (częstotliwość interakcji z postami od osób, stron lub grup, częstotliwość interakcji z określonym typem postu, na przykład z filmami, zdjęciami lub linkami, popularność postów udostępnianych przez osoby, strony i grupy, które obserwujesz);
  • skróty do elementów sterujących, takie jak „See First”, „Unfollow”, „News Feed Preferences” i „Privacy Shortcuts”.

Facebook zapewnia także użytkownikom lepszy wgląd w ranking płatnych postów z aktualizacją „Dlaczego widzę tę reklamę?”.

Aktualizacje „Dlaczego widzę tę reklamę?”

Użytkownik może teraz odkryć dodatkowe szczegóły dotyczące reklam wyświetlanych na jego kanale, gdy informacje reklamodawcy pasują do Twojego profilu na Facebooku. Wcześniej „Dlaczego widzę tę reklamę?” pokazywało w jaki sposób dane demograficzne, zainteresowania i odwiedziny witryn przyczyniają się do wyświetlania reklam na tablicy głównej.

Innym sposobem kierowania reklam do użytkowników jest przesyłanie istniejących informacji, takich jak adresy e-mail i numery telefonów. Idąc tym tropem, „Dlaczego widzę tę reklamę?” wskaże teraz, kiedy reklamodawca przesłał informacje lub czy reklamodawca współpracował z innym partnerem marketingowym w celu uruchomienia reklamy, którą zobaczył użytkownik.

Źródło: searchenginejournal.com