Korzystanie z Facebooka jest stałym elementem życia codziennego milionów ludzi. Media społecznościowe są ogromnym narzędziem wpływającym na ludzkie poglądy i decyzje. Faktem jest też, że fake newsy występują powszechnie. Nieszkodliwe niegdyś memy i artykuły satyryczne szerzą dziś dezinformację. Partie polityczne używają trolli do rozpowszechniania swoich treści, a kanały informacyjne i komentarze na Facebooku stały się polem bitwy. Skutki tego są druzgocące i wpływają na strukturę  społeczeństwa.

Facebook został skrytykowany za współudział w rozpowszechnianiu fałszywych wiadomości ze względu na brak rozwiązań wystarczających do kontrolowania treści udostępnianych na platformie. Jedną z nowych propozycji Facebooka do walki z dezinformacją jest utworzenie tzw. „news tab” na portalu społecznościowym.

Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Facebooka, ogłosił w poniedziałek (1 kwietnia), że zakładka „news tab” ma na celu zachęcić i wspierać dziennikarstwo „wysokiej jakości i godne zaufania” pochodzące od uznanych wydawców. Zuckerberg powiedział, że Facebook będzie płacił tym wydawcom za ich artykuły, ale podkreślił, że nie będzie wydawcą w sensie tworzenia własnych wiadomości i treści.

„Dzięki nowej zakładce istnieje realna szansa na lepsze zarobki dla wydawców niż na tablicy głównej” – stwierdził Zuckerberg.

Chociaż nie ujawniono żadnych dalszych szczegółów na temat nowego produktu, Zuckerberg wspomniał, że proponowana zakładka „news tab” nadal wymaga spersonalizowania. Gigant sieci społecznościowej już zaczął współpracować z organizacjami prasowymi w celu stłumienia dezinformacji i szkolenia mediów oraz informowania użytkowników.

Źródło: theindependent.sg