Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Facebook zmieni sposób obsługi kont upamiętniających zmarłe osoby

computerworld.pl, 11 kwietnia 2019 r. Twórca największej na świecie sieci społecznościowej pracuje nad rozwiązaniem wykorzystującym sztuczną inteligencję, dzięki której usługa nie będzie wysyłać różnego rodzaju informacji do osób, które nie żyją. Pomimo tego iż dana osoba nie żyje, Facebook potrafi obecnie wysłać do niej zaproszenie namawiające ją do nawiązania znajomości. Dochodzi też do tak przykrych zdarzeń jak to, że Facebook wysyła do takiej osoby życzenia z okazji jej urodzin. Dzięki sztucznej inteligencji do zdarzeń takich nie będzie już dochodzić. Opracowany przez Facebook mechanizm zmieni sposób obsługi kont typu „memorialised”. Są to konta stworzone z myślą o upamiętnieniu osób, które zmarły. Chociaż konta takie nie są aktywne, to są dalej przechowywane w sieci społecznościowej razem z powiązanymi z nimi zasobami. Takie upamiętniające konta przechowują więc różnego rodzaju zasoby (takie jak zdjęcia, filmy czy posty), które przyjaciele zmarłej osoby mogą przywoływać w celu podzielenia się wspomnieniami o ich właścicielu. Czytaj więcej…

 


Twitter zmienia sposób angażowania się w tweety w swojej eksperymentalnej aplikacji

theverge.com, 11 kwietnia 2019 r. Twitter ogłosił aktualizację prototypu, eksperymentalnej aplikacji twttr. Niektóre dodatki wprowadzone do najnowszej aktualizacji obejmują nowy „gest machnięcia”, aby polubić lub odpowiedzieć na tweety, etykiety w wątkach, które wyraźnie identyfikują tego, kto jako pierwszy opublikował tweeta (funkcja, która już trafia do głównej aplikacji na Twitterze), nowe podglądy profili bez konieczności opuszczania osi czasu i ulepszony tryb ciemności. Celem aplikacji jest testowanie nowych funkcji na żywo, w sieci społecznościowej. Twitter uważa, że ulepszenia mogą okazać się bardziej intuicyjne dla użytkowników i pomóc im w rozpoczęciu bardziej przyjaznych interakcji. Czytaj więcej…

 


Pięć trendów influencer marketingu na 2019 rok

forbes.com, 3 kwietnia 2019 r. Influencer marketing rozwinął się z bardzo prostego procesu pracy z osobistościami mediów społecznościowych (influencerami) w celu promowania marek wśród swoich odbiorców, do wysoce strategicznych działań marketingowych, które mają wiele ruchomych elementów. W ciągu ostatnich kilku lat wpływ na dynamikę marketingu był niezaprzeczalny. W związku z tym ważne jest, aby ewoluować wraz z trendami, które pojawią się w nadchodzącym roku i zrozumieć, jak wykorzystać technologię, aby być jak najskuteczniejszym w swoich działaniach. Oto pięć nadrzędnych trendów, które będą innowacyjnymi w 2019 roku. Czytaj więcej…

 


Dziennikarze nie są jedynymi, którzy walczą z fake newsami

medium.com, 11 kwietnia 2019 r. Prawie codziennie słyszymy termin „fałszywe wiadomości”, który jest często używany przez media. Korzystanie z mediów społecznościowych jest powszechne bez względu na używaną platformę. Konsekwentnie widzimy artykuły opowiadające zmyślone historie, które są rozpowszechniane w social mediach. Wielu ludzi publikuje rzeczy, które są fałszywe lub po prostu wprowadzające w błąd. Powstrzymać ten proceder starają się nie tylko dziennikarze, ale i odbiorcy wiadomości. Czytaj więcej…

Archiwalne przeglądy mediów