Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Masz Alexę? Masz w domu Wielkiego Brata. W Amazonie słyszą, co się u ciebie dzieje

tvp.info, 12 kwietnia 2019 r. Fałszowanie pod prysznicem, płacz dziecka wzywającego pomocy, a nawet prawdopodobna napaść na tle seksualnym – to niektóre z dźwięków pochodzących z domów klientów, jakie mieli usłyszeć pracownicy Amazona za pośrednictwem urządzenia Alexa. Jak poinformował portal Bloomberg, tysiące pracowników Amazona w USA, Indiach, Rumunii, Kostaryce i innych krajach, słuchają próbek głosu nagrywanych przez inteligentne głośniki Echo inteligentnego asystenta Alexa. Amazon potwierdził, że nagrywa „niezwykle małe fragmenty głosu” użytkowników Alexy. Według Bloomberga pracownicy Amazona spisują nagrane słowa, do których dołączają adnotacje i sugestie, które z kolei z powrotem wgrywają do zbioru danych. Ma to pomóc algorytmom sztucznej inteligencji, stanowiącym podstawę działania Alexy, w szybszej nauce, eliminować błędy w przetwarzaniu ludzkiej mowy i usprawnić reakcję asystenta na polecenia. Zdaniem portalu jeden pracownik w ciągu dziewięciogodzinnej zmiany przetwarza nawet tysiąc nagrań. Praca jest dość żmudna. Pracownicy słyszą na przykład imię i nazwisko artysty i odnotowują, że chodziło o odtworzenie utworu danego wykonawcy. Czytaj więcej…

 


Facebook, Messenger, Instagram i WhatsApp nie działają. Trwa globalna awaria

komputerswiat.pl, 14 kwietnia 2019 r. Od rana w niedzielę 14 kwietnia zaczęły pojawiać się raporty od użytkowników Facebooka, Instagrama i WhatsApp. Zarówno Facebook, jak i Instagram mają problemy z działaniem, m.in. odświeżeniem działu aktualności. Główna domena, czyli Facebook.com, jest dla wielu osób niedostępna. Z kolei w przypadku WhatsApp do użytkowników nie dochodzą wiadomości, co gorsza często także nie są wysyłane. Wielu użytkowników Facebooka udaje się więc na Twittera, by poinformować o tym, że mają problemy z korzystaniem z aplikacji. Na ironię zakrawa fakt, że w DownDetector pojawiają się teraz raporty o tym, jakoby i Twitter miał swoje problemy. Problemy zaczęły się od rana. To druga taka przerwa w działaniu od czasu ostatnich problemów Facebooka, które miały miejsce miesiąc wcześniej. Wtedy dopiero po około dobie udało się przywrócić sieci społecznościowe do normalnego stanu, zaś Facebook winę zrzucił na zmianę konfiguracji serwerów i przeprosił za problemy. Czytaj więcej…

 


Facebook wydał 20 mln dolarów na ochronę Marka Zuckerberga, po tyle zarobili inni czołowi menedżerowie firmy 

wirtualnemedia.pl, 15 kwietnia 2019 r. Mark Zuckerberg jako CEO Facebooka zarabia symbolicznego dolara, natomiast w ub.r. wydatki związane z bezpieczeństwem Zuckerberga i jego rodziny wzrosły o ponad 100 proc. do 19,9 mln dolarów. Po prawie 20 mln dolarów zarobili w ub.r. pozostali z czołowych menedżerów firmy: Sheryl Sandberg, David Wehner, Christopher Cox i Mike Schroepfer. Zuckerberg od kilku lat jako prezes i CEO Facebooka zarabia symbolicznego dolara. Nie jest też objęty bonusami – zarówno gotówkowymi, jak i wypłacanymi w akcjach firmy. W konsekwencji zarabia zdecydowanie najmniej z kierownictwa koncernu. Według sprawozdania udostępnionego przez Facebook w piątek w ub.r. dyrektor operacyjna Sheryl Sandberg zainkasowała 19,9 mln dolarów (wobec 22,5 mln w 2017 roku oraz 21,9 mln w 2016 roku), dyrektor finansowy David Wehner – 19,7 mln dolarów (w 2017 roku – 22,4 mln dolarów), dyrektor produktu Christopher Cox – też 19,7 mln dolarów (22,4 mln dolarów w 2017 roku), a dyrektor techniczny Mike Schroepfer – 19,7 mln dolarów (wobec 22,4 mln dolarów rok wcześniej). Czytaj więcej…

 


Czy TikTok jest bezpieczny dla dzieci?

pcworld.pl, 13 kwietnia 2019 r. Każda aplikacja lub gra, która wymaga połączenia z internetem może być potencjalnie niebezpieczna dla dzieci. Nie inaczej jest w przypadku bijącego rekordy popularności TikTok. Kiedyś aplikacja nazywała się musical.ly, ale w sierpniu 2018 roku została przemianowana na TikTok. W Sklepie Play oraz App Store można zauważyć, że TikTok jest wydawany przez musical.ly. TikTok nie jest identyczny z musical.ly, ale jego funkcjonalności są bardzo podobne. Jest to aplikacja społecznościowa skierowana głównie do nastolatków, która umożliwia im śpiewanie i tańczenie do ulubionych piosenek oraz dzielenie się krótkimi teledyskami z przyjaciółmi. Zawiera efekty podobne do Snapchat oraz i filtry, co jest kolejnym powodem, dla którego dzieci uwielbiają TikTok. W przeważającej większości aplikacja jest bezpieczna, ale zawiera również bibliotekę piosenek, które mogą zawierać teksty nieodpowiednie dla małych dzieci i nie ma sposobu, aby je zablokować – dzieci mogą wybrać, do którego klipu chcą śpiewać. Aplikacja jest oceniana jako odpowiednia dla dzieci w wieku od 12 lat i według Apple App Store może zawierać treści seksualne i występująca nagość, lekkie formy przemocy, odniesienia do alkoholu, narkotyków oraz papierosów. Czytaj więcej…

 


Czy prawo dotyczące fake newsów jest absolutnie niezbędne?

inhomelandsecurity.com, 12 kwietnia 2019 r. 1 kwietnia 2019 r. projekt ustawy dotyczącej ochrony przed fałszerstwami internetowymi miał swoje pierwsze czytanie w singapurskim rządzie. Według New York Times, projekt ustawy jest wspierany przez partię Lee Hsien Loonga, który jest premierem Singapuru od 2004 roku. Rząd Singapuru od dawna znany jest z nakładania surowych kar za przewinienia. Znana jest na przykład kara, która wynosi rok więzienia i grzywnę w wysokości 5500 dolarów za posiadanie więcej niż dwóch paczek gumy do żucia na osobę. Inne kary mogą być nakładane za zaśmiecanie, oddawanie moczu w windach i niespłukiwanie toalety. Premier wielokrotnie bronił proponowanej ustawy dotyczącej fake newsów, m.in. na konferencji prasowej, gdzie powiedział: „Fałszywe wiadomości rozpowszechniane online to poważny problem, przed którym stoi wiele krajów”. Czytaj więcej…

 


Epidemia fałszywych wiadomości

medium.com, 14 kwietnia 2019 r. Jak rozpoznać, czy dana wiadomość jest prawdziwa czy fałszywa? Jeszcze do niedawna zakładano, że wszystkie przekazywane nam wiadomości są prawdziwe i poparte wiarygodnymi źródłami. Ostatnio pojawił się jednak trend promowania fałszywych wiadomości wśród niczego nie podejrzewających czytelników. Czy to zjawisko zaistniało z powodu lenistwa dziennikarzy? Czy może perspektywa „przynęty” jest teraz jedyną ważną rzeczą dla wydawców? Jak i czy w ogóle można uchronić się przed atakiem dezinformacji przekazywanym nam przez media? Czytaj więcej…

Archiwalne przeglądy mediów