Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Jaki wpływ na Twój sen ma korzystanie z social media w łóżku?

socialpress.pl, 19 kwietnia 2019 r. W jaki sposób korzystanie ze smartfona przed snem wpływa na jego jakość? Jakich problemów dostarcza nam taka aktywność i jak z nimi walczyć? Infuture Hatalska Foresign Institute opublikował raport pt. „Sypialnia przyszłości”, w którym zaprezentowano osiem prawdopodobnych scenariuszy sypialni jutra. Zdiagnozowano kilka problemów, na które odpowiadają proponowane rozwiązania. Jednym z nich jest nadmiar bodźców i digitalizacja naszego życia. Z badania ilościowego wynika, że już co czwarta osoba mierzy się z uzależnieniem od internetu i mediów społecznościowych. Wśród osób w wieku 18–24 lata aż 3/4 zanim zaśnie korzysta z internetu, a blisko połowa używa mediów społecznościowych. Co więcej, 45 proc. rozmawia przez media społecznościowe tuż przed snem. Nie pozwalamy sobie nawet na odpoczynek od aktywności online, a sypialnia w coraz mniejszym stopniu jest dla nas miejscem kojarzonym ze spokojem i wyciszeniem się. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest FOMO. Obawiając się, że możemy coś ważnego przeoczyć, poświęcamy uwagę i angażujemy się w social media. Nadmiar bodźców i strach, przed przegapieniem ich wpływa negatywnie na jakość naszego odpoczynku. Czytaj więcej…

 


Wyniki kwartalne Twittera przekraczają oczekiwania analityków

press.pl, 25 kwietnia 2019 r. Twitter poinformował, że w pierwszym kwartale tego roku liczba jego użytkowników wzrosła o 11 proc. i wynosi 134 mln osób. Zysk firmy wyniósł 190,8 mln dol., a obroty w tym okresie znacznie przekroczyły prognozy analityków – którzy stawiali na 774, 9 mln dol. – i wyniosły 786,9 mln dol. Twitter poinformował też, że wprowadzi nową, testowaną obecnie aplikację, pozwalającą na „bardziej konwersacyjną” wymianę informacji, jak to ujął CEO firmy Jack Dorsey, który zapowiedział również, że Twitter zacznie informować codziennie o liczbie swoich klientów. Czytaj więcej…

  Fake newsy to nie problem techniczny, ale filozoficzny

 


Czy byłoby tak źle, gdyby Instagram ukrył liczbę „polubień” postów?

forbes.com, 19 kwietnia 2019 r. Pewien bloger, Jane Manchun Wong, opublikował na swoim koncie na Twitterze zrzut ekranu pokazujący, że Instagram rozważa usunięcie możliwości „polubiania” zdjęć. Zrzut ekranu pokazuje post na Instagramie bez widocznej publicznie liczby „polubień” oraz komunikat: „Chcemy, aby Twoi obserwatorzy skupili się na tym, co udostępniasz, a nie na liczbie polubień Twoich postów. Podczas tego testu tylko osoba, która podzieliła się postem, zobaczy całkowitą liczbę polubień”. Podczas gdy Instagram nie spotkał się z takimi złymi treściami, jakie na swojej platformie posiada Facebook, to jednak naukowcy odkryli, że jest to jedna z najbardziej toksycznych platform społecznościowych zwłaszcza dla młodych użytkowników. W 2017 r. stwierdzono, że Instagram ma najbardziej negatywne oddziaływanie na ludzi, wpływa na sen użytkowników i przyczynia się do lęku, depresji i samotności. Czytaj więcej…

 


Pracownicy Amazon słuchający czatów Alexa mogą zobaczyć, gdzie mieszkasz

mashable.com, 25 kwietnia 2019 r. Widzi cię, kiedy śpisz, wie, kiedy nie śpisz, wie, czy byłeś zły czy dobry, więc módl się, aby pracownik Amazon z dostępem do nagrań audio z twoich rozmów Alexa również nie skorzystał z możliwości sprawdzenia Twojego adresu domowego. Według Bloomberga, niektórzy pracownicy Amazon, którzy słuchają i przepisują rozmowy z Alexą, mogą sprawdzić dane lokalizacji klientów. Podobno faktycznie niektórzy pracownicy Amazon mają dostęp do danych o lokalizacji urządzenia Amazon. Firma zatrudnia pracowników i kontrahentów rozsianych po całym świecie, aby słuchać nagrań interakcji niektórych osób z Alexą. Amazon powiedział jednak, że „[pracownicy] nie mają bezpośredniego dostępu do informacji, które mogą zidentyfikować osobę lub konto”. Czytaj więcej…

 


Facebook złamał przepisy dotyczące prywatności w Kanadzie

adweek.com, 25 kwietnia 2019 r. Urzędnicy z Kanady doszli do wniosku, że Facebook „dopuścił się poważnych naruszeń kanadyjskich przepisów dotyczących prywatności”, kiedy dane osobowe ponad 87 milionów użytkowników na całym świecie (i 622 000 Kanadyjczyków) wyciekły i zostały wykorzystane przez Cambridge Analytica. Kanadyjskie Biuro Komisarza ds. Prywatności oznajmiło, że planuje pozwać Facebooka do sądu federalnego i zwrócić się o nakaz zmuszenia firmy do zmiany praktyk ochrony prywatności. To oświadczenie jest ostatnim ostrzeżeniem prawnym dla Facebooka, który już szykuje się do grzywny w wysokości do 5 miliardów dolarów od amerykańskiej Federalnej Komisji Handlu za błędy w ochronie prywatności danych. W raporcie Komisarz ds. Prywatności Kanady oraz Komisarz ds. Informacji i Prywatności z Kolumbii Brytyjskiej doszli do wniosku, że Facebook nie zrobił wystarczająco dużo, aby zabezpieczyć się przed niewłaściwym gromadzeniem i wykorzystywaniem danych osobowych użytkowników, ponieważ aplikacja „This is Your Digital Life” wydobyła te dane. Następnie „This is Your Digital Life” podzieliło się tymi danymi osobowymi poza Facebookiem, w tym z polityczną firmą Cambridge Analytica. Czytaj więcej…

  Agenci wpływu w polityce, biznesie i marketingu; Ludzie spędzają mniej czasu na Facebooku

 


Kim są użytkownicy Twittera?

pewinternet.org, 24 kwietnia 2019 r. Twitter to nowoczesna platforma, na której wiele osób dyskutuje i dzieli się swoimi poglądami. Osobowości mediów, politycy i opinia publiczna korzystają z tej sieci społecznościowej w celu uzyskania aktualnych informacji i aby zobaczyć reakcje na wydarzenia dnia. Ale w porównaniu z ogółem społeczeństwa USA, czyje głosy są najbardziej reprezentatywne na Twitterze? Aby się tego dowiedzieć Pew Research Center przeprowadziło ankietę ogólnokrajową wśród 2791 dorosłych użytkowników Twittera w USA. Okazało się, że użytkownicy amerykańskiego Twittera są raczej młodsi i częściej są to demokraci. Większość użytkowników rzadko tweetuje, a 10 proc. najbardziej aktywnych tworzy 80 proc. tweetów na platformie. Czytaj więcej…

Archiwalne przeglądy mediów