Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Instagram będzie blokować antyszczepionkowców. Szykują się ogromne zmiany w serwisie

tech.wp.pl, 7 maja 2019 r. Moderatorzy Facebooka dotychczas spisywali się całkiem nieźle w usuwaniu fake newsów. Teraz korporacja Zuckerberga zadecydowała o zwiększeniu ich kompetencji. Niedługo będą sprawdzać także wiarygodność postów na Instagramie. Zaledwie dwa miesiące temu Facebook wprowadził nową politykę walki z dezinformacją. Za główne cele obrano przede wszystkim grupki szerzące teorie spiskowe, takie jak antyszczepionkowców, płaskoziemców i tak dalej. Ze szczególnym naciskiem na tych pierwszych. Facebook obniżył zasięgi stron, użytkowników i grup rozpowszechniających fałszywe informacje, sugerujące szkodliwość wykorzystywania szczepionek. Tego typu treści teraz wyświetlają się znacznie rzadziej, a także ciężej jest je wyszukać. Podobnie będzie na Instagramie. Rzecznik prasowy serwisu społecznościowego zaznacza, że posty nie znikną ani nie będą usuwane. Czytaj więcej…

 


Prof. Dariusz Szostek o tym, że hejt towarzyszył nam zawsze, ale nigdy w takim zakresie jak obecnie

radio.opole.pl, 7 maja 2019 r. „Kłamstwo zawsze było jedną z metod uprawiania polityki, od czasów starożytnych do dziś. Wraz z rozwojem technologii pojawiły się jednak zupełnie nowe, poręczne i bardzo skuteczne metody rozpowszechniania kłamstw. Ale pamiętajmy, że tak zwany hejt istniał zawsze, na długo przed pojawieniem się mediów społecznościowych” – mówił w Loży Radiowej prof. Dariusz Szostek z Uniwersytetu Opolskiego, prawnik specjalizujący się w tematyce szeroko rozumianych nowych mediów. „Hejt wszedł jednak ostatnio pod strzechy, znalazł się w naszych domach” – dodał. Jak tłumaczy nasz gość, test przeprowadzony wśród jego studentów czarno na białym pokazał, że w esemesie potrafią bardzo ostro ocenić swojego kolegę, ale nie są w stanie powiedzieć mu tego samego, patrząc mu prosto w oczy. Czytaj więcej…

 


Google odda użytkownikom Chrome większą kontrolę nad ciasteczkami

mediaphilia.pl, 7 maja 2019 r. Google planuje oddać użytkownikom swojej przeglądarki Chrome, która wciąż zajmuje na rynku pozycję lidera, zwiększenie kontroli nad prywatnością. Gigant z Mountain View najprawdopodobniej dziś wieczorem podczas konferencji I/O pokaże nowe narzędzie, które – według przecieków w mediach – ma umożliwić większą kontrolę nad wszechobecnymi plikami cookie (ciasteczka), które w internecie śledzą każdy nasz ruch. Czy to filantropia? Bynajmniej. Dzięki nowym narzędziom Chrome’a użytkownicy będą mogli dowiedzieć się, jakie ciasteczka gromadzą dane na ich temat, a także ograniczyć ich działanie. Paradoksalnie dzięki temu Google może jeszcze wzmocnić swoją pozycję na rynku reklamy w internecie. Jak to możliwe? Oddanie użytkownikom większej kontroli nad plikami cookie może wpłynąć negatywnie na działalność biznesową firm, które utrzymują się z handlu danymi gromadzonymi z użyciem tej technologii. Rynek tego rodzaju usług jest ogromny – dane o użytkownikach internetu, których zbieranie jest możliwe dzięki ciasteczkom, to kopalnia informacji dla reklamodawców. Czytaj więcej…

 


Kampania „I love you, hater” marki Sprite rusza w Polsce

marketingprzykawie.pl, 7 maja 2019 r. Marka Sprite (The Coca-Cola Company) startuje z polską odsłoną globalnej kampanii „I love you, hater”. Pokazuje w niej, że najlepszą odpowiedzią na hejt może być miłość. Kampania ma być manifestem marki. To globalny projekt, który obejmie wszystkie rynki i będzie miał charakter długofalowy. Start akcji miał miejsce w Ameryce Południowej, a Polska jest jednym z pierwszych krajów w Europie, które obejmie komunikacja. Istotą kampanii jest wzmocnienie przekonania o sile wartości, jaką jest bycie sobą, bycie autentycznym. To stąd bierze się moc, by stawić czoło hejterom. Dlatego bohaterami komunikacji na całym świecie zostali „zwyczajni niezwyczajni”. Zamiast profesjonalnych aktorów do udziału w spotach zaproszono osoby, które same doświadczyły agresji ze względu na swoją odmienność, a mimo to spełniają swoje marzenia. Wśród twarzy kampanii znaleźli się m.in. artyści, sportowcy, społecznicy. Są w tym gronie np. polski tancerz latynoamerykański, wytatuowana rave girl, mistrzyni olimpijska w pływaniu Rocio Velazquez, surferka Liz Romer ze Szwecji czy zawodniczki damskiej drużyny piłkarskiej CE Sant Gabriel z Barcelony. Czytaj więcej…

 


Pierwsza reguła cenzury w social mediach jest taka, że nie ma żadnych reguł

nationalreview.com, 7 maja 2019 r. W zeszłym tygodniu Facebook zbanował szereg ekstremistycznych kont za to, że są „niebezpieczne”. Zrobił to po ocenie ich treści i działań ich „właścicieli poza Facebookiem”. Twitter również wprowadził zakazy przeciwko postaciom skrajnie prawicowym. Na przykład zbanowanie Laury Loomer po tym, jak napisała na Twitterze, że Ilhan Omar jest „antyżydowski”. Twitter zawiesił również konto Aleksandrii Ocasio-Cortez, po części za próbę „manipulowania rozmowami na Twitterze”. Cokolwiek to znaczy. Czytaj więcej…

 


Fake newsy rozprzestrzeniają się wśród młodych ludzi za pośrednictwem memów na Instagramie

countypress.co.uk, 7 maja 2019 r. „Masowe opuszczanie Facebooka przez młodych ludzi spowodowało rozprzestrzenienie się fałszywych wiadomości na pokolenie Z poprzez memy na Instagramie” – powiedział czołowy naukowiec zajmujący się dziennikarstwem. Nic Newman, pracujący w Reuters Institute for Study of Journalism i były redaktor strony BBC News, powiedział, że wielu młodych ludzi opuściło Facebooka. „Fałszywe wiadomości rozprzestrzeniają się obecnie na młode pokolenie poprzez memy na Instagramie. Instagram, którego właścicielem jest Facebook, służy głównie do udostępniania zdjęć i nie był tradycyjnie głównym źródłem wiadomości dla użytkowników mediów społecznościowych. Ale prawdziwe wiadomości i fałszywe wiadomości wkraczają na tę platformę” – powiedział Newman. Czytaj więcej…