Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Media społecznościowe zmieniają branżę PR. Wyzwaniem jest walka z fake newsami i hejtem

biznes.newseria.pl, 8 maja 2019 r. Prawie trzy czwarte Polaków uważa media społecznościowe za swoje codzienne źródło informacji. Zdaniem co trzeciego jest to najlepszy kanał komunikacji z markami. To z tego powodu marketing w social mediach zyskuje na znaczeniu. Dobra reakcja firmy na wiadomości klientów sprawia, że są oni skłonni ponownie skorzystać z jej usług czy produktów i polecić je innym. Marki wspierają się pozyskanymi tam informacjami przy planowaniu zmian. Ogromny zasięg mediów społecznościowych może też oznaczać wyzwania. Wśród nich są m.in. walka z hejtem oraz zalewem fake newsów. „Social media zmieniają znacząco branżę PR w zasadzie od samego początku. To nowa forma komunikowania się nie tylko firmy z klientem, lecz także klienta z firmą. To jest bardzo dobra zmiana, bo klient dostał możliwość komunikowania się z marką i nie jest to tylko jednokierunkowy przekaz. Ta dwukierunkowość z mojej perspektywy jest bardzo wartościowa” – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Olaf Krynicki, rzecznik prasowy firmy Samsung. Marketing w mediach społecznościowych jest uważany za najbardziej wpływowy od momentu pojawienia się telewizji. Wskazują na to liczby. Jak podaje IAB, telewizja potrzebowała 67 lat, by zbudować globalny zasięg, a Instagram w ciągu 5 lat zgromadził 400-milionową społeczność ludzi na całym świecie. Media społecznościowe dają markom nieograniczone możliwości w dotarciu do potencjalnego klienta. Czytaj więcej…

 


Ponad połowa polskich internautów styka się z fake newsami

rmf24.pl, 8 maja 2019 r. Ponad połowa polskich internautów w ostatnich miesiącach zetknęła się z manipulacją lub dezinformacją, a 19 proc. badanych wprost twierdzi, że nie sprawdza wiarygodności internetowych informacji, ani ich źródeł – wynika z raportu Państwowego Instytutu Badawczego NASK. W środę Państwowy Instytut Badawczy NASK przedstawił raport z badania opinii nt. dezinformacji w sieci. Wynika z niego, że ponad połowa polskich internautów w ostatnich miesiącach zetknęła się z manipulacją lub dezinformacją, a 35 proc. Polaków ze sfałszowanymi informacjami w sieci spotyka się raz w tygodniu albo częściej. Ponadto, raport wykazuje, że 19 proc. badanych wprost twierdzi, że nie sprawdza wiarygodności internetowych informacji, ani ich źródeł. Najczęstszy rodzaj dezinformacji, z jakim spotykają się Polscy to „fake news” (29,9 proc.). Respondenci wymieniają też trolling (15,6 proc.), działania przez fałszywe konta, np. na portalach społecznościowych (14,9 proc.) i zmanipulowane zdjęcia (8,3 proc.). Wśród miejsc, w których manipulacja i dezinformacja występuje, najczęściej wymieniane są portale informacyjne (wskazało je 46,1 proc. badanych), strony o tematyce politycznej na Facebooku (39,5 proc.) oraz fora dyskusyjne (35,6 proc.). Czytaj więcej…

 


Instagram na wojnie z fake newsami

wyborcza.pl, 8 maja 2019 r. Instagram zaczyna walczyć z dezinformacją, Uber ma dziś problem z protestami, a chińska prasa ostrzega Stany Zjednoczone, że przegrają wyścig o 5G – oto najciekawsze technologiczne tematy ze światowych mediów. W ramach pilniejszej kontroli treści publikowanych w mediach społecznościowych w czasie kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego, jak opisuje serwis The Verge, Facebook swoje kontrole rozszerza na Instagram. Ten serwis ma korzystać z organizacji fact-checkers już pracujących dla Facebooka. Widoczność materiałów uznanych za szkodliwe (na Instagramie to najczęściej sfałszowane fotografie oraz memy) i nieprawdziwe będzie konsekwentnie obniżana. Czytaj więcej…

 


Rusza nowy program. Gościem pierwszego wydania „Stacji hejt” będzie Ida Nowakowska

plejada.pl, 8 maja 2019 r. „Stacja hejt” to jedyny polski podcast poświęcony w całości tematyce hejtu w Internecie, w którym gospodarze Agnieszka Hyży oraz Marcin Cejrowski nie boją się wyjść mu naprzeciw, tworząc przestrzeń do kulturalnego i merytorycznego dialogu. Gościem pierwszego wydania będzie Ida Nowakowska. Ideą podcastu „Stacja hejt” jest wywołanie debaty w środowisku medialnym i zachęcenie do przyłączenia się do programu walki z hejtem w Polsce. Pomysł stworzenia pierwszego w Polsce podcastu poświęconego w całości tematyce hejtu w Internecie zrodził się z inicjatywy „Artyści przeciw nienawiści”. Podczas koncertu „Artyści przeciw nienawiści” wystąpiło ponad stu polskich wykonawców, w tym m.in. Maryla Rodowicz, Beata Kozidrak, Ewa Farna, Ramona Rey, Hubert Jabłoński, Margaret czy Iwona Węgrowska. Wszyscy jednym głosem postanowili przeciwstawić się internetowej nienawiści i hejtowi, który niemal codziennie zalewa nie tylko sieć, ale także życie codzienne milionów Polaków. Inicjatorką niezwykłego widowiska była Doda. W połowie stycznia, po zabójstwie prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza, Dorota Rabczewska-Stępień zaapelowała do innych artystów, by zjednoczyć się i powiedzieć stanowcze „nie” hejtowi i mowie nienawiści. Na pomoc innych nie musiała długo czekać. Czytaj więcej…

 


QuickScope: Mowa nienawiści w esporcie – odcinek 5324

cybersport.pl, 8 maja 2019 r. Jednym z elementów wspólnych dla tradycyjnego sportu oraz esportu jest niewątpliwie adrenalina towarzysząca spotkaniom. Szczególnie, gdy w danym pojedynku udział bierze drużyna, którą wspieramy i z którą sympatyzujemy. Obserwowanie ulubionej ekipy odbiera nam, kibicom, trzeźwe spojrzenie na jej grę, a ewentualna porażka generuje niepotrzebne, negatywne emocje. Ów emocje potrafią być dodatkowo spotęgowane uprzednim obstawieniem wyniku meczu, a w związku z tym bezpowrotną utratą pieniędzy. Wobec strat materialny kibice, o ile można w ogóle w ten sposób określić takich osobników, natychmiastowo wchodzą na profile poszczególnych zawodników, tudzież organizacji w mediach społecznościowych i wylewają na zespół wiadro pomyj. Przecież jak gracze śmieli dopuścić do tego, że mój kupon „pewniaczków” nie siadł? Takie wypowiedzi to tylko preludium do tego, do czego zdolni są bardziej odważni sympatycy danej formacji. O ile krytykowanie postawy drużyny na wypadek klęski jest jak najbardziej uzasadnione, a miejsca na merytoryczną dyskusję nigdy nie zabraknie, to bezpośrednie obrażanie graczy lub ich rodzin nie powinno mieć miejsca. Z takimi zachowaniami należy walczyć i je piętnować. Czytaj więcej…