Influencer marketing stał się w ostatnich czasach ważną częścią reklamy. Stało się to w szczególności z powodu wzrostu liczby kont na Instagramie. Efektywna treść na tym portalu wymaga poziomu zrozumienia narzędzi i umiejętności publikowania, aby stworzyć wyróżniającą się, zatrzymującą wzrok kampanię. Ale influencer marketing jest również nieuregulowany i niekontrolowany. Nie ma ustalonych zasad dla influencerów i marek, co już prowadzi do nieporozumień.

Nie wiadomo do końca, w jaki sposób influencerzy powinni działać, jak firma ma znaleźć właściwych influencerów do współpracy, na które wskaźniki i statystyki należy zwracać szczególną uwagę, aby móc obdarzyć influencera zaufaniem i, co najważniejsze, ile firma powinna zapłacić osobie, która może mieć wpływ na jej produkt lub usługę.

Raport Kleara szansą na regulacje

Ostatnio pojawił się nowy raport Kleara. Ma on pomóc w zapewnieniu większej przejrzystości influencer marketingu. Klear przeprowadził ankietę na ponad 2500 różnych typów wpływowych osób w trzech głównych sieciach społecznościowych (Instagram, YouTube i Facebook), aby uzyskać pewne spojrzenie na to, jak wyceniają oni publikowanie sponsorowanych treści na swoich kanałach.

Najważniejsze ustalenia raportu podzielone na kategorie czynników ujawniają, dlaczego niszowe osoby mogą być bardziej atrakcyjne dla firm. Często są nie tylko bardziej związane ze swoimi obserwatorami, ale również pobierają znacznie mniejsze opłaty, niż bardziej popularni influencerzy.

Oczywiście dane wynikające z raportu Kleara nie są jednoznacznie. Jak zauważono, zasadniczo nie ma oficjalnych zasad ani regulacji, jeśli chodzi o transakcje marketingowe dotyczące osób mających wpływ na rynek. Każdy może bowiem pobierać różne opłaty. Biorąc jednak pod uwagę ilość przebadanych osób, jest to dość dobry wskaźnik tego, czego można się spodziewać i co może pomóc w planowaniu strategii.

Najlepszym sposobem wykorzystania influencerów przez firmę jest przeprowadzenie dokładnych badań nad ich wynikami i odbiorcami. Takie analizy należy dopasować do własnych celów strategicznych. Jeśli istnieje wyraźne połączenie między tymi, do których marka chce dotrzeć, a obserwatorami danego influencera, to szanse na powodzenie są duże.

Zdecydowanie bardziej prawdopodobne jest, że efekty współpracy między firmą a influencerem będą większe przy większych zasięgach oraz ilości obserwujących. To samo można również osiągnąć w przypadku mniejszych grup odbiorców. Wymaga to jednak poświęcenia większej ilości czasu.

Źródło: socialmediatoday.com