Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Niemieckie służby chcą dostępu do danych z inteligentnych gadżetów domowych

mediaphilia.pl, 6 czerwca 2019 r. Organy ścigania argumentują, że dane, które zapisują inteligentne urządzenia znajdujące się w naszych domach, to nieoceniona pomoc w wielu postępowaniach dochodzeniowych. Potwierdza to kilka znaczących spraw kryminalnych z USA, w których przełom nastąpił dzięki odczytom informacji z urządzeń tzw. Internetu Rzeczy. Pomysł umożliwienia służbom dostępu do danych z elektronicznych gadżetów w niemieckich gospodarstwach domowych analizuje obecnie tamtejsze ministerstwo spraw wewnętrznych. Projekt regulacji prawnych tej kwestii budzi naturalnie wiele obaw. W myśl proponowanych przez ministerstwo zmian, niemieckie służby mogłyby zyskać dostęp do danych takich urządzeń, jak inteligentne głośniki z funkcją asystenta głosowego (Amazon Alexa, Google Assistant), inteligentne lodówki czy połączone z internetem telewizory. Brytyjski dziennik „Financial Times” ocenia, że plany niemieckiego resortu spraw wewnętrznych podkreślają rosnące znaczenie, jakie w naszym codziennym życiu odgrywają inteligentne urządzenia elektroniczne oraz wytwarzane przez nas codziennie dane, które niekiedy bardzo dokładnie ilustrują nasze życie (wraz ze wszystkimi jego wrażliwymi obszarami). Czytaj więcej…

 


YouTube zaczyna porządki. Koniec mowy nienawiści, szerzenia dezinformacji i teorii spiskowych

telepolis.pl, 6 czerwca 2019 r. YouTube kontynuuje porządki w serwisie i zmienia zapisy w swoim regulaminie. Internetowy gigant chce walczyć z szerzeniem mowy nienawiści, fałszywych informacji i pseudonaukowych teorii. Twórcy filmów z żółtymi napisami mogą zacząć się bać. YouTube dołącza do Facebooka i Instagrama w walce z postępującą falą dezinformacji w sieci. Serwis wprowadza specjalne mechanizmy, które będą wychwytywać filmy popularyzujące nieodpowiednie treści, a następnie ograniczać ich zasięgi i wyłączać monetyzację. Jeśli trafimy na taki materiał, jako filmy polecane będą wyświetlane produkcje o podobnej tematyce, ale pochodzące z wiarygodnych źródeł. Przede wszystkim YouTube chce walczyć z mową nienawiści. Filmami nawołującymi do nazizmu, hejtu i dyskryminacji ze względu na wiek, płeć, religie, czy orientację seksualną. Na cenzurowanym znajdą się również materiały, które podważają tragiczne wydarzenia w dziejach ludzkości. Jako przykłady zostały podane filmy mówiące o tym, że nigdy nie miał miejsce Holocaust, a strzelanina w szkole Sandy Hook nigdy się nie odbyła, a cała sprawa jest wyłącznie manipulacją mediów. Czytaj więcej…

 


Jak Finlandia walczy z fake newsami?

bbc.com, 6 czerwca 2019 r. Przez ostatnie pięć lat trolling, groźby i nękanie były częścią codziennego życia Jessikki Aro, fińskiej dziennikarki. Zaczęło się w 2014 r., kiedy zaczęła badać „rosyjskie fabryki trolli” – miejsca, w których ludzie płacą za produkcję i rozpowszechnianie wprowadzających w błąd informacji. Ale walka z wpływem dezinformacji nie ogranicza się do jednej osoby. Mając na uwadze długą i często trudną historię swojego kraju z Rosją, rząd Finlandii postanowił podjąć działania przeciwko rozprzestrzenianiu fałszywych wiadomości. Uważa, że znalazł na to sposób wykorzystując publiczne kampanie edukacyjne, aby szerzyć świadomość zagrożeń, jakie stwarza dezinformacja. Czytaj więcej…

 


Jak fałszywe wiadomości mogą zniszczyć wizerunek marki?

strategy-business.com, 6 czerwca 2019 r. Wzrost liczby fałszywych wiadomości w Internecie jest niepokojącym trendem. Od 2017 r. dwie trzecie Amerykanów otrzymywało takie wiadomości w mediach społecznościowych. Niepokojący wpływ fake newsów- celowo wprowadzających w błąd, ale realistycznie wyglądających artykułów publikowanych przez witryny clickbait i tabloidy, a także ekstremistyczne grupy polityczne – prawdopodobnie wzrośnie, ponieważ Internet nadal zastępuje tradycyjne media jako źródło informacji. Jest to problem dla społeczeństwa i tradycyjnych mediów, ale to przedsiębiorstwa mają szczególne powody do obaw. Strony internetowe propagujące dezinformację często próbują dodać wiarygodności artykułom, umieszczając obok nich reklamy głównego nurtu. Taka taktyka jest możliwa, ponieważ wiele dużych marek reklamuje się za pośrednictwem platform zewnętrznych. W rezultacie marketerzy tracą kontrolę nad miejscem reklamy i mogą pojawiać się one obok nieuczciwych treści, które nie odzwierciedlają, ani nawet nie kolidują, z wartościami firmy. Dlatego kluczowe jest, aby firmy zrozumiały, w jaki sposób mnożenie fałszywych wiadomości może zaszkodzić ich działaniom marketingowym. Czytaj więcej…

 


Fałszywe wiadomości – czy można je zatrzymać?

pepperdine-graphic.com, 6 czerwca 2019 r. W dzisiejszych czasach wydaje się, że dziennikarstwo nie potrafi dociec prawdy i pozwala na rozprzestrzenianie się epidemii fałszywych wiadomości. Dowody na skuteczność fake newsów i ich zdolność do mnożenia się można zaobserwować po ostatnich wyborach prezydenckich w 2016 roku. Zgodnie z analizą BuzzFeed News, to na Facebooku było rozpowszechnianych najwięcej fałszywych wiadomości dotyczących wyborów. To tam przyniosły one więcej zaangażowania niż te z głównych serwisów informacyjnych. Najpopularniejsze nagłówki głosiły: „Papież Franciszek wstrząsa światem – popiera Donalda Trumpa na prezydenta”, „Donald Trump wysłał swój własny samolot do transportu 200 marines” oraz „WikiLeaks potwierdza, że Hillary sprzedała broń ISIS”. Czytaj więcej…