Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Roksana Węgiel o fali hejtu. Wyznała, co myśli o negatywnych komentarzach

radiozet.pl, 12 czerwca 2019 r. Roksana Węgiel to dziś jedna z najsłynniejszych gwiazd młodego pokolenia w Polsce. Wielka popularność sprawia jednak, że 14-latka musi się mierzyć codziennie z ogromnym hejtem w internecie. W najnowszym wywiadzie Roksana Węgiel postanowiła odnieść do fali krytyki, która spada na nią w ostatnim czasie. Roksana Węgiel nie ma łatwo w ostatnim czasie. Młoda piosenkarka nie tylko musi się mierzyć z presją związaną z wydaniem debiutanckiej płyty, ale także z falą hejtu w mediach społecznościowych. Od wielu miesięcy niemal każdy jej wpis na Instagramie jest szeroko komentowany i analizowany przez internautów. Anonimowi użytkownicy często atakują piosenkarkę i wytykają jej każdy, nawet najmniejszy błąd. W najnowszym wywiadzie dla portalu „Pomponik” Roksana Węgiel zdecydowała się odpowiedzieć hejterom i wyznała, co sądzi o wszystkich negatywnych komentarzach. Czytaj więcej…

 


Facebook obiecuje, że tym razem będzie cię szpiegował uczciwie. I jeszcze za to zapłaci

spidersweb.pl, 12 czerwca 2019 r. Facebook, który ma o nas i tak za dużo informacji, chce wiedzieć jeszcze więcej. Ten gigant karmiony śmiesznymi kotkami i rozkosznymi bobasami znajomych ma niezaspokojony apetyty na dane. I znów próbuje je od nas kupić. Facebook wszystko, co robi, robi oczywiście z myślą o nas i o pokoju na świecie. Także szpieguje. Dziś wystartowała jego nowa aplikacja – Study by Facebook ma sprawić, że serwis będzie działał lepiej i dokładniej odpowiadał na potrzeby swoich użytkowników, a że przy okazji znacznie zwiększy swoje szanse na to, żeby szybciej niż konkurencja odkryć i wykupić nowego WhatsAppa, to tylko taki skutek uboczny. Firma Marka Zuckerberga nie zaprosi wszystkich do badań. Sama wybierze, od których użytkowników chce dostać dane. Potencjalnym celom będzie wyświetlać reklamy nowego programu. Osoba, która w nie kliknie, będzie mogła szybko zarejestrować się w bazie. Jeśli okaże się, że jest członkiem poszukiwanej grupy i ma co najmniej 18 lat, będzie mogła pobrać aplikację z Google Play. Aplikacja będzie zbierała dane dotyczące innych aplikacji zainstalowanych na smartfonie użytkownika, czasu, jaki w nich spędza i funkcji, z jakich w nich korzysta. Do tego będzie monitorowała kraj, w jakim przebywa. W porównaniu z poprzednimi zbieraczami danych, to mocno okrojone informacje. Do tej pory Facebook kierował się zasadą im więcej, tym lepiej. Czytaj więcej…

 


Przeróbka wideo z Zuckerbergiem nie zostanie usunięta. Facebook manifestuje konsekwencję

tech.wp.pl, 12 czerwca 2019 r. Włodarzom Facebooka wiele można zarzucić. Nadmierną cenzurę, śledzenie użytkowników, nachalne reklamy. Ale na pewno nie brak konsekwencji. Firma nie usunie sfabrykowanego wideo ze swym prezesem, Markiem Zuckerbergiem. Postępując tak, jak w przypadku innych fake newsów. Opublikowane na Instagramie, który jest własnością Facebooka, wideo pokazuje, jak Mark Zuckerberg wygłasza przemówienie o sile big data (dużych zbiorów danych). „Wyobraź sobie to przez chwilę: jeden człowiek, z całkowitą kontrolą miliardów skradzionych danych ludzi, ich sekretów, życia i przyszłości. Wszystko to zawdzięczam Spectre. Widmo pokazało mi, że ktokolwiek kontroluje dane, kontroluje przyszłość” – słyszymy na nagraniu. Zuckerberg nigdy nie wypowiedział tych słów. Film korzysta z techniki głębokiego uczenia i algorytmów sztucznej inteligencji, manipulując rzeczywistą wypowiedzią szefa Facebooka. Czytaj więcej…

 


Social media potrafią ratować życie. Krwiodawstwo promowane na Facebooku

antyweb.pl, 12 czerwca 2019 r. Krwiodawstwo to szczytna inicjatywa, która pozwala ratować ludziom życie. Nie da się ukryć, że gdyby nie pomoc dawców, sytuacja w szpitalach czy klinikach wyglądałaby znacznie gorzej. Tym bardziej należą się słowa pochwały dla nowego pomysłu Facebooka. Warto zacząć od tego, że osobna zakładka z informacjami o akcjach związanych z oddawaniem krwi w pobliżu została już przetestowana w kilku państwach. Wśród tych krajów znajdziemy Indie, Bangladesz, Brazylię czy Pakistan i tylko tam 35 milionów użytkowników oznaczyło się jako dawcy. Co więcej, według badań w Indiach i Brazylii, ponad 20 proc. dawców tam zostało zainspirowanych do tego za sprawą mediów społecznościowych. Trzeba przyznać, że to świetny wynik. Ze względu na sukces, Facebook rozwija listę państw z taką opcją. Czytaj więcej…

 


Kampania „Fishwrap” przetwarza stare wiadomości dotyczące ataków terrorystycznych

theguardian.com, 12 czerwca 2019 r. Według firmy analitycznej Recorded Future, kampania dezinformacyjna „Fishwrap” zmienia stare wiadomości w nowe fałszywe wiadomości. Tożsamość osób prowadzących tę kampanię jest nieznana. Grupa została nazwana „Fishwrap”, ponieważ „wykorzystuje stare wiadomości do nowych celów”. Kampania została odkryta podczas monitorowania platform mediów społecznościowych pod kątem doniesień o atakach terrorystycznych. W trakcie tego procesu odkryto sieć ponad 200 kont, które informowały o atakach niezgłoszonych nigdzie indziej. Po głębszej analizie, ataki te okazały się historycznymi. Czytaj więcej…

 



Fałszywe wiadomości martwią odbiorców

irishexaminer.com, 12 czerwca 2019 r. Jak wynika z ważnej ankiety międzynarodowej, prawie dwie trzecie irlandzkich odbiorców wiadomości jest zaniepokojonych fake newsami w Internecie. Reuters Institute Digital News Report uwzględnił Irlandię w wynikach swoich badań po raz piąty z rzędu. Obecnie badanie obejmuje 38 krajów na całym świecie. Dane do nich zebrano między styczniem a lutym 2019 r. W Irlandii badanych było ponad 2 tys. respondentów. Czytaj więcej…

 


Kto zapłaci za zaufane wiadomości?

bbc.com, 12 czerwca 2019 r. Dobra wiadomość dla dziennikarstwa jest taka, że coraz więcej ludzi martwiących się o dezinformację zwraca się ku bardziej renomowanym źródłom informacji. Złe wieści są takie, że nie są oni skłonni płacić za zaufane wiadomości. Te informacje wynikają z tegorocznego raportu Digital News, dużego projektu badawczego Instytutu Reutersa na Uniwersytecie Oksfordzkim, opartego na ankiecie internetowej 75 tys. osób w 38 krajach. We wszystkich tych krajach 55 proc. osób stwierdziło, że obawia się dezinformacji. W wielu miejscach tendencja ta wzrasta, pomimo wysiłków podejmowanych przez rządy i firmy mediów społecznościowych, aby temu przeciwdziałać. W Wielkiej Brytanii 70 proc. respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem „jestem zaniepokojony tym, co jest prawdziwe, a co fałszywe w Internecie”, co stanowi wzrost o 12 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Według raportu około jedna czwarta badanych jest skłonna zwrócić się do bardziej renomowanych źródeł wiadomości. Czytaj więcej…