Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Selfie Project wspiera kobiety w świecie gamingu

infowire.pl, 27 czerwca 2019 r. Świat gamingu jest niewątpliwe zdominowany przez mężczyzn. Nie oznacza to jednak, że granie w gry komputerowe jest wyłącznie męską domeną. Mimo to, grające kobiety często spotykają się z dyskryminacją i hejtem tylko dlatego, że są kobietami. Polska marka kosmetyczna Selfie Project zainicjowała akcję, która nagłaśnia ten temat, walczy ze stereotypowym myśleniem, a jednocześnie dodaje dziewczynom odwagi i pewności siebie. Nie wiedziałem, że w kuchni montują komputery! Przecież wy nawet nie umiecie podjąć decyzji! Po co grasz? I tak przegrasz! – tak rozpoczyna się krótki spot marki Selfie Project. Są to prawdziwe komentarze z jakimi na co dzień spotykają się kobiety w świecie gamingu! Akcja marki ma zwrócić uwagę na problem dyskryminacji kobiet wśród graczy i dodać im pewności siebie. Pokażmy, że dziewczyny radzą sobie tak samo dobrze online, jak w życiu! – mówi główna bohaterka spotu. „Główną misją naszej marki jest dodawanie nastolatkom i młodym kobietom pewności siebie. Zależy nam na tym, by czuły się piękne, silne i by w siebie wierzyły. Właśnie dlatego, podjęliśmy tak ważny, a jednocześnie tak mało znany poza środowiskiem gamerskim temat. Kobiety w świecie gier komputerowych zmagają się z dyskryminacją i nierzadko są ofiarami stereotypowego myślenia. Przykre komentarze i hejt z jakim się spotykają rodzą w nich frustrację, odbierają pewność siebie i pogłębiają niską samoocenę. Selfie Project chce to zmienić” – mówi Małgorzata Ostrowska, Prezes Zarządu Maurisse i twórca marki Selfie Project. Czytaj więcej…

 


„Spaghetti rośnie na drzewach”. Historia pierwszego telewizyjnego fake newsa

wiadomosci.onet.pl, 27 czerwca 2019 r. Nie wolno wierzyć we wszystko, co widzimy w telewizji. Wiele razy słyszeliśmy to zdanie, jednak niemal każdy z nas chociaż raz dał się nabrać i widzianą na szklanym ekranie fałszywą informację przyjął za pewnik. Ponad 60 lat temu w Wielkiej Brytanii miliony widzów uwierzyło, że… makaron spaghetti rośnie na drzewach. Jesteśmy przyzwyczajeni, że informacje, które widzimy na ekranie telewizora, mogą się różnić od rzeczywistości. Kilkadziesiąt lat temu uważano, że wiadomości podawane przez media są zawsze sprawdzone i rzetelne. Sytuacja zmieniła się 1 kwietnia 1957 roku, kiedy telewizja BBC wyemitowała spreparowany materiał, który nie tylko miał być primaaprilisowym żartem. Brytyjczycy chcieli pokazać, że nie wszystkie oglądane w telewizji rzeczy są prawdziwe. Druga część planów ewidentnie nie wypaliła. Widzom stacji zaserwowano trzyminutowy materiał opowiadający o wyjątkowo udanych zbiorach na plantacji spaghetti w miejscowości Ticino w południowej Szwajcarii. Tak, plantacji spaghetti. Telewidzowie ujrzeli drzewa, z których zwisały długie nitki makaronu, zbierane przez uśmiechnięte rodziny. Zebrane plony rolnicy układali na specjalnych kocach, służących do suszenia makaronu na słońcu. Czytaj więcej…

 


Profesjonalista też człowiek… i jak człowiek zdarza mu się reagować

cybersport.pl, 27 czerwca 2019 r. Co czyni esportowców esportowcami? Niebywała charyzma, pozwalająca podbić serca publiczności przy udzielaniu wywiadów? Niezwykle mocna psychika, tworząca zaporę nie do przejścia dla najmocniejszego nawet hejtu? A może niesamowite zdolności w danej grze? Choć odpowiedź wydaje się trywialna, to czasem można odnieść wrażenie, że ludzie zapominają, kim esportowcy tak naprawdę są. Bo umiejętności w danej konkurencji nie usuwają z automatu cząstki ludzkiej. Wbrew często spotykanej opinii. Nieraz spotkałem się (i jestem przekonany, że Wy też) z komentarzami, których zwyczajnie nie przystoi wygłaszać nie tylko wobec graczy, ale wręcz kogokolwiek. O ile niektóre z komentarzy są niegroźnymi sugestiami, to spora część z nich jest po prostu chamska lub jest hejtem w żywe oczy. Rozumiem, że po przegranej ulubionego zespołu można czuć gorycz porażki, ale obrażanie, nawet jeśli pomaga wyładować gniew, to z pewnością nie pomaga samym graczom, a gdy już emocje opadną, można żałować wypowiedzianych słów. Mówię to z własnego doświadczenia – mi też kiedyś jako fanowi ROCCAT raz zdarzyło się napisać niesympatyczny (delikatnie mówiąc) komentarz. Kilka lat później mam świadomość, że było to debilne zagranie niepomagające żadnej ze stron nie tylko na dłuższą metę, ale w ogóle. Czytaj więcej…

 


Komar tygrysi w Polsce to fake news. Jaka jest szansa, że u nas się osiedli?

wyborcza.pl, 27 czerwca 2019 r. Wygląda na to, że sezon ogórkowy rozpoczął się na dobre. Jedną z głównych ról odgrywa w nim komar tygrysi (Aedes albopictus), który od kilku dni stał się sensacją w wielu polskich mediach. Wszystko zaczęło się od „Dziennika Zachodniego”, który doniósł, że dr Antoni Winiarski, emerytowany pracownik Uniwersytetu Śląskiego, spotkał tego komara w Katowicach i zrobił mu zdjęcie. Byłoby to pierwsze potwierdzenie pojawienia się komara tygrysiego w Polsce, wiadomość niepokojąca, ponieważ ten komar znany jest z przenoszenia wielu groźnych chorób, takich jak denga, żółta febra czy gorączka zachodniego Nilu. Na szczęście, wygląda na to, że mamy do czynienia z klasycznym fake newsem. Komar na zdjęciu dr. Winiarskiego w żadnym razie nie przypomina komara tygrysiego, którego można łatwo rozpoznać po jaskrawych, białych plamkach rozlokowanych praktycznie na całym ciele. Czytaj więcej…

 


Dokumentem w fake newsy. Lekarz zainspirowany Sekielskim chce zrobić film o antyszczepionkowcach

tokfm.pl, 27 czerwca 2019 r. Gościem Karoliny Głowackiej był pediatra Dawid Ciemięga, który zbiera pieniądze na dokument o antyszczepionkowcach. Przyznaje, że ma już plany na kolejne filmy. Jak przyznawał Dawid Ciemięga, do stworzenia filmu dokumentalnego o antyszczepionkowach, pseudonauce i fake newsach zainspirował go Tomasz Sekielski, twórca dokumentu o pedofilii w Kościele „Tylko nie mów nikomu”. „Oczywiście nie chcę się porównywać do pana Sekielskiego, bo nie jestem dziennikarzem, ale chciałbym, żeby mój film miał podobny wymiar, pokazywał skalę problemu, który istnieje, ale o którym mało się mówi” – przyznawał Ciemięga w audycji Karoliny Głowackiej. Lekarz zbiera budżet na film w internecie. Ma już ponad 60 tysięcy złotych, a chce zebrać 70. „Dokument ma pokazać, jak duży jest problem rozpowszechniania fake newsów czy dezinformacji w sprawie szczepionek i nie tylko” – mówił Dawid Ciemięga. Czytaj więcej…

 


TikTok ma problem

buzzfeednews.com, 24 czerwca 2019 r. Te same mechanizmy, które zmieniły TikToka w najszybciej rozwijającą się w tym roku aplikację społecznościową, przyniosły ze sobą ciemną stronę: „drapieżnictwo” seksualne. W czasach, gdy niepowodzenie gigantów mediów społecznościowych w nadzorowaniu swoich platform przestało być skandalem, którym żyją wszyscy, powstała sieć młodych kobiet walczących z wyzyskiem, który wydaje się nierozerwalnie związany z wybuchowym sukcesem chińskiej firmy. Jeden z najpopularniejszych rodzajów filmów wśród użytkowników TikToka, w większości młodych kobiet, to filmy z synchronizacją warg, na których tańczą i śpiewają do ulubionych piosenek. Występy te są czasami brane przez starszych mężczyzn za zachęte seksualną. Wysyłają oni młodym dziewczynom wiadomości z wyraźnymi podtekstami. W niektórych przypadkach remiksują filmy i tańczą wraz z nimi za pomocą funkcji TikTok o nazwie „duet”. Czytaj więcej…

 


Jak wyodrębnić największą wartość z recenzji online?

glean.info, 19 czerwca 2019 r. Oceny i recenzje produktów online odgrywają kluczową rolę w sprzedaży, cenach i lojalności wobec marki, jednak stosunkowo niewiele firm stosuje strategię pozyskiwania i poprawy ratingów. W skali globalnej 54 proc. firm uważa, że oceny produktów są bardzo ważne dla ich działalności, a kolejne 29 proc. sądzi, że oceny są nieznacznie istotne – ujawnia Trend Radar 2019 – badanie ratingu ekonomicznego przeprowadzone przez firmę konsultingową Simon-Kucher & Partners. Jednak tylko 15 proc. ankietowanych firm podejmuje strategię ułatwiającą ocenę i jedynie 16 proc. posiada strategię poprawy ratingów. Kolejne 28 proc. ma strategię, ale uznaje, że należy ją poprawić. Podczas gdy większość firm rozumie wartość ocen produktów, wiele z nich pozostaje na wczesnym etapie opracowywania strategii kampanii i wdrażania. Czytaj więcej…

 


Wiemy już, ile warte są nasze dane

onezero.medium.com, 26 czerwca 2019 r. Nowe przepisy wymagałyby, aby firmy technologiczne, takie jak Facebook i Google, ujawniały wartość danych użytkowników. Nie potrzebujemy jednak praw, aby ustalić cenę naszej autonomii. Amerykańscy senatorzy, Mark Warner i Josh Hawley, przedstawili to, co nazywają „Designing Accounting Safeguards to Help Broader Oversight and Regulations on Data (lub DASHBOARD) Act”. Projekt ma na celu wykonanie trzech głównych rzeczy: wymaganie od firm technologicznych regularnego ujawniania użytkownikom, w jaki sposób wykorzystywane są ich dane osobowe, jakim osobom trzecim dane są udostępniane, oraz wartość danych, które ludzie przekazują na platformy. Czytaj więcej…

 


Amazon obserwuje

onezero.medium.com, 27 czerwca 2019 r. Internetowy gigant podłącza do domów, dzielnic i miast kamery i mikrofony oraz zasila służby wywiadowcze kraju. Czy jesteśmy pewni, że możemy mu zaufać? Kiedy myślisz o Amazon, myślisz o robieniu zakupów bez wychodzenia z domu i kupowaniu dokładnie tego, co chcesz, taniej niż w zwykłym sklepie. Możesz pomyśleć też o kurierze doręczającym paczkę wprost do twoich drzwi dokładnie na czas, a jeśli coś jest nie tak z towarem, możesz odesłać go z powrotem i uzyskać pełny zwrot pieniędzy. Możesz poprosić Alexę, aby puściła piosenkę lub program telewizyjny, albo włączyła światła. To cud, jak to wszystko działa! Reputacja Amazona za obsługę klientów, niskie ceny i bezwzględną wydajność może pomóc w wyjaśnieniu, dlaczego firma z Seattle należy do ulubionych i najcenniejszych w Ameryce marek. Jedno z ostatnich badań wykazało, że Amazon jest drugą najbardziej zaufaną instytucją w Stanach Zjednoczonych. Wyprzedziło Google, policję i system szkolnictwa wyższego. W czasach, gdy niekończący się ciąg skandali związanych z prywatnością sprawił, że reputacja Facebooka podupadła, a Google został zniszczony przez radykalizację YouTube, Amazon jest teraz silniejszy niż kiedykolwiek. Czytaj więcej…