Do najczęstszych błędów popełnianych przez firmy w social media należą: zbyt częste publikowanie (lub zbyt rzadkie), zbyt intensywne promowanie się i pomiar niewłaściwych wskaźników. Nawet najmniejszy z czynników może oznaczać różnicę między postem wirusowym a martwym postem. I nawet najbardziej doświadczeni marketingowcy mediów społecznościowych popełniają błędy. Warto więc je poznać i sprawdzić, czy popełniliśmy którykolwiek z nich w social mediach.

1. Publikowanie zbyt często lub zbyt rzadko

Częstotliwość publikacji ma większe znaczenie niż można by przypuszczać. Zbyt częste publikowanie może denerwować obserwatorów. Natomiast zbyt rzadkie publikowanie może drastycznie zmniejszyć zasięgi.

Jaka jest więc właściwa częstotliwość publikowania? Zależne jest to od marki, branży i rozmiaru mediów społecznościowych. Najlepszym sposobem na określenie idealnej częstotliwości publikacji jest przeprowadzenie eksperymentów. Najlepiej użyć narzędzia do planowania, takiego jak DrumUp. Dzięki niemu możemy ustawić różne częstotliwości publikowania w okresie 2-3 tygodni i zaobserwować, co działa najlepiej dla naszej marki.

2. Zbyt duże promowanie

Zbyt wiele treści promocyjnych może być ogromnym problemem w mediach społecznościowych. Aby nie denerwować obserwatorów, najlepiej zrównoważyć treści promocyjne z postami neutralnymi i niepromocyjnymi. Chociaż konieczne jest uwidocznienie swoich produktów i usług, nie powinny one być jedyną rzeczą, o której piszemy.

Jeśli nie możemy zainwestować w tworzenie postów niepromocyjnych, przekierujmy istniejącą treść – wiadomości, wskazówki i pomysły – używając programu takiego jak Feedly. Zaoszczędzi to czasu i pomoże dzielić się bogatymi i różnorodnymi treściami.

3. Izolowanie marketingu mediów społecznościowych

Media społecznościowe to tylko jeden kanał marketingowy. Wiele osób popełnia błąd, izolując kampanie społecznościowe od innych działań marketingowych. W ten sposób nie tylko ograniczamy swój zasięg, ale także zmniejszamy wpływ naszych treści na odbiorców docelowych. Prowadząc kampanie na wielu platformach marketingowych, możemy wielokrotnie wywierać wpływ na tych samych odbiorców i być na bieżąco.

Jednym z najprostszych sposobów uruchamiania kampanii na wielu platformach marketingowych jest konsekwentne prowadzenie kalendarza treści, który zawiera przegląd naszej aktywności. W tym celu można używać kalendarza Google. Sprawdza się on bardzo dobrze, ponieważ działa na różnych urządzeniach.

4. Pomiar wyników według miar próżności

Mierzenie wyników marketingowych w mediach społecznościowych ma kluczowe znaczenie, ponieważ pozwala oszacować wydajność i ROI. Dzięki tym liczbom możemy zdecydować, czy trzymać się określonej strategii czy ją zmienić.

Jednak mierząc wyniki ważne jest, aby upewnić się, że liczby są rzeczywiście reprezentatywne dla strategii w mediach społecznościowych. Wskaźniki próżności są bowiem zazwyczaj mylące. Możemy użyć narzędzi do analizy mediów społecznościowych takich jak Quintly. Służą one do mierzenia wskaźników zaangażowania. Jednak do konwersji, oprócz tego rodzaju narzędzi, należy użyć kombinacji niestandardowych adresów URL i Google Analytics.

5. Lekceważenie negatywnych opinii

Prowadząc firmę w dzisiejszych czasach, trudno jest kontrolować to, co się o niej mówi w mediach społecznościowych. Opinii na jej temat będzie zapewne mnóstwo, a wiele z nich będzie negatywnych.

Jak reagujemy na niepochlebne słowa? Niektóre marki ignorują lub usuwają negatywne opinie na swój temat. To bardzo zły pomysł, ponieważ takie oceny są w rzeczywistości „darem” dla firmy.

Możemy użyć narzędzia monitorowania mediów społecznościowych, takiego jak Brand24, które służą do wykrywania negatywnych komentarzy i odpowiadania na nie w najbardziej korzystny sposób. Niektóre marki są bardzo widoczne w mediach społecznościowych ze względu na sposób, w jaki reagują na negatywne opinie.

Każda marka chce inwestować w media społecznościowe, ponieważ pragnie być skuteczna. Niewiele z nich doświadcza jednak korzyści płynących z social mediów. Jednak dzięki odpowiednim narzędziom i strategiom można rozwijać swoją działalność. Jedynym warunkiem jest niepopełnianie opisanych wyżej błędów.

Źródło: prdaily.com