Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Twitter przekazywał dane użytkowników zewnętrznym firmom?

cyberdefence24.pl, 8 sierpnia 2019 r. Twitter mógł bez pozwolenia użytkowników gromadzić i udostępnić ich dane zewnętrznym firmom, z którymi współpracuje – podał serwis Cnet. Wśród informacji tych mogą znajdować się m.in. dane o reagowaniu na reklamy oraz kody wskazujące lokalizację użytkowników. Według przedstawicieli firmy, wadliwe działanie platformy dotknęło użytkowników Twittera, którzy od maja 2018 roku oglądali reklamy w serwisie bądź wchodzili z nimi w interakcje, np. klikając w sponsorowane komunikaty. Dane, które miały zostać przekazane bez zgody użytkowników zewnętrznym firmom, obejmują unikalny kod numeryczny każdego kraju, z którego pochodzą osoby korzystające z serwisu, informacje na temat reklam, na które reagowali, a także daty, kiedy kliknęli dany komunikat. Twitter podał, że w zestawie danych gromadzonych bez wiedzy użytkowników platformy znalazły się również analizy tego, jakie urządzenia oni preferują. Informacje te często wykorzystywane są przy optymalizacji procesów marketingowych i służą lepszemu dopasowaniu reklam. Przedstawiciele serwisu twierdzą jednak, że te dane nie zostały przekazane firmom zewnętrznym, a ponadto – ich zbiór nie zawiera żadnych wrażliwych informacji takich jak adresy e-mail czy hasła. Czytaj więcej…

 


YouTube blokuje konta, tłumacząc, że szerzą mowę nienawiści

marketingprzykawie.pl, 8 sierpnia 2019 r. W pierwszych dniach sierpnia można było zaobserwować falę banów i ostrzeżeń na YouTube. Serwis usunął m.in. kanały Telewizji wRealu24 i działaczki anti-choice Kai Godek. Ostrzegł też Radio Maryja. 3 sierpnia z YouTube zniknął kanał Telewizji wRealu24. Konto zostało zawieszone z powodu „wielokrotnych lub poważnych naruszeń”. YouTube powołał się na gloryfikowanie przemocy lub podżeganie do przemocy wobec drugiego człowieka lub grupy ludzi. Konto otrzymało pierwsze ostrzeżenie 27 lipca. Dzień później, w trakcie transmisji na żywo Telewizja wRealu24 została ostrzeżona ponownie. Trzecie naruszenie zakończyło się zawieszeniem. Ostatecznie kanał został przywrócony po kilku dniach, jednak bez opcji zarabiania na reklamach. Czytaj więcej…

 


Nie możesz już ufać recenzjom produktów na Facebooku

digitalinformationworld.com, 8 sierpnia 2019 r. Facebook jest jedną z największych platform mediów społecznościowych, która zapewnia użytkownikom ogromną różnorodność usług. Głównym celem Facebooka jest uczynienie z platformy pozytywnej przestrzeni dla różnego rodzaju ludzi. Facebook jest zawsze uważany za platformę wielkich możliwości, ale teraz jest uważany raczej za przestrzeń pełną fałszywych recenzji, niż narzędzie do porównywania produktów. Chociaż Facebook nie wspiera ludzi w korzystaniu z jego platformy w celu rozpowszechniania dezinformacji, jednak został oskarżony o to, że nie powstrzymał publikacji fałszywych recenzji na platformie. Czytaj więcej…

 


Fałszywe filmy i sztuczna inteligencja

jordantimes.com, 8 sierpnia 2019 r. Fałszywe wiadomości wykraczają teraz poza proste słowa i tekst. Zwodniczy, ale zaawansowany, bardzo przekonujący fałszywy film to najnowszy trend. Zagrożenia w Internecie ewoluują wraz z rozwojem samej technologii – na lepsze lub gorsze. Nadal znane są hakowania, kradzież danych, wirusy, wiadomości e-mail typu phishing i konie trojańskie, jednak częstość ich występowania nieco się zmniejszyła. Wynika to z rosnącej świadomości społecznej oraz dostępnym metodom skutecznej ochrony przed nimi. Prawdziwe oszustwa polegają teraz na inteligentnej manipulacji zdjęciami, ale przede wszystkim filmami, przy użyciu zaawansowanych technik opartych na najnowszych metodach sztucznej inteligencji (AI) i algorytmach programowych. Pozwala tworzyć fałszywe zdjęcia lub filmy, które wyglądają bardzo realnie. Wykracza to daleko poza zwykłą edycję lub retuszowanie w Photoshopie. Czytaj więcej…