Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Hejt – instrukcja obsługi

wprost.pl, 11 sierpnia 2019 r. W związku z bliską kampanią wyborczą proponujemy mały niezbędnik dla trolli, pseudotrolli i tych, którzy chcą się przyczynić do zwycięstwa swojej opcji politycznej. Czytaj więcej…

 


Ponad 40 proc. to „fake konta”. Kim Kardashian na szczycie listy gwiazd, które kupują fanów na Instagramie

noizz.pl, 9 sierpnia 2019 r. Instagram to obecnie najpopularniejsza aplikacja wśród młodych, a największe gwiazdy tzw. „showbizu” za jeden post reklamowy mogą liczyć nawet na 6-cyfrowe wynagrodzenia. O jakości konta świadczy przeważnie liczba osób go obserwujących i choć wiedzą powszechną jest, że z usług automatycznego nabijania „licznika fejmu” korzystają niemal wszystkie blogerki to okazuje się, że to „oszustwo” dotyczy także największych gwiazd medialnego świata. Najnowszy raport londyńskiego Instytutu Muzyki Współczesnej (ICMP) dokładnie pokazuje jaki procent fanów, którzy śledzą w mediach społecznościowych konta celebrytów, gwiazd kina czy sportowców stanowią tzw. „fake konta”. Fałszywe konta to zazwyczaj profile zakładane tylko po to, aby nabijać „liczniki fejmu” – nie stoi za nimi żadna konkretna osoba, a tworzone są jedynie po to, aby potem można było je sprzedać po bardzo przestępnych cenach. Czytaj więcej…

 


Instagram skażony przez pornograficzne boty

cyfrowa.rp.pl, 10 sierpnia 2019 r. Aplikacja zmaga się z dużym problemem, masa komentarzy o seksualnej treści pisanych przez boty jest plagą dużych profili na Instagramie. Nie trzeba dużo wysiłku, aby zobaczyć komentarze mające na celu wejście na profil bota, który podszywa się zwykle pod atrakcyjne, półnagie kobiety zachęcające do wejścia w link znajdujący się w opisie ich profilu. Link przenosi do na stronę pornograficzną, gdzie najczęściej oczekuje się opłaty za oglądanie „materiałów” na tej witrynie. Problem stał się na tyle duży, że posiadacze kont z milionami obserwatorów zaczęli udostępniać sekcje komentarzy, chcąc zwrócić uwagę Instagrama na tę sytuację. Jedna z amerykańskich modelek Chrissy Teigen, która posada ponad 25 mln śledzących również udostępniała zdjęcia z sekcji swoich komentarzy. Instagram zdaje sobie sprawę z obecności tych fake kont jednak ciężko jest toczyć z nimi walkę. Boty coraz trudniej jest odróżnić od kont prowadzonych przez prawdziwych użytkowników. Do tego dochodzi duża liczba osób, które korzystają z tej aplikacji, jak podaje portal Engadget, Instagram liczy obecnie ponad miliard aktywnych użytkowników w skali miesiąca. Gdyby boty, które stanowiłyby zaledwie jeden procent z całej liczby to nadal byłoby to 10 mln fałszywych kont. Czytaj więcej…

 


Polski Internet w lipcu 2019 r. Wyniki badania Gemius/PBI

marketingprzykawie.pl, 9 sierpnia 2019 r. Liczba internautów w Polsce w lipcu 2019 r. wyniosła ogółem 27,9 mln osób. Na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) było to 22,1 mln osób. Na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,4 mln. Gemius i PBI przedstawiają wyniki badania Internetu w Polsce. Tabele prezentują ranking Gemius/PBI top 20 stron WWW oraz top 20 wydawców w lipcu 2019 r. Zestawienia prowadzone są: dla wszystkich urządzeń (komputery osobiste i laptopy+smartfon+tablet), w rozbiciu na komputery osobiste i laptopy oraz na urządzenia mobilne. Zestawienie zawiera dane dla aplikacji mobilnych – top 20. Liczby internautów na poszczególnych urządzeniach szacowane są przez Gemiusa na podstawie autorskiej metody uwzględniającej aktywność internautów w badanym okresie. W związku z nieprawidłowością w działaniu miernika mobilnego w wynikach miesięcznych za lipiec nie są prezentowane dane dotyczące odsłon, czasu, wizyt oraz wskaźników pochodnych. Dane dla tych wskaźników będą ponownie prezentowane w wynikach miesięcznych za sierpień. Są też już na bieżąco dostępne dla plików dziennych i tygodniowych. Czytaj więcej…

 


Jak Instagramerzy zakłamują rzeczywistość? Tajemnicę odkryła 26-letnia Holenderka!

viva.pl, 11 sierpnia 2019 r. Niespełna 400 tysięcy osób obserwuje na Instagramie Holenderkę Rianne Meijer, która wyjawiła całą prawdę o robieniu perfekcyjnych zdjęć do sieci. 26-latka z Amsterdamu na co dzień jest popularną influencerką, która także dba o każdy szczegół swoich fotografii. Gwiazda sieci zrobiła jednak wyjątek i w ramach edukacji internautów, pokazała, jak wyglądają zdjęcia, na których jej pozy są nieudane. Przykład kolaży, które opublikowała Meijer udowadnia, że nawet najbardziej wprawione w pozowanie przed obiektywem osoby, muszą wykonać kilkadziesiąt lub setki powtórzeń, żeby zdjęcie okazało się idealne. Podczas, gdy jedno będzie tym, które trafi do sieci, cała reszta spocznie w koszu. Dlaczego? Ponieważ ludzie przyzwyczajeni są do tego, że na Instagramie pokazujemy tylko nasze idealnie życie i fotografie nie mogą mieć mankamentów. Wiele osób nie ma świadomości, że treści prezentowane przez influcenerów w przedstawiają świat, który nie istnieje. Idealne ciała, brak problemów, zero potknięć – tak nie wygląda życie. Ci, którzy podchodzą zbyt poważnie do kanonów piękna, które są nam narzucane mogą nawet się załamać. „Instagram może sprawić, że będziesz czuć się źle lub smutno, więc chciałam to zmienić i sprawić, by ludzie czuli się tak samo, jak influencer, które śledzą” – powiedziała Rianne Meijer w wywiadzie dla Jam Press. Czytaj więcej…

 


YouTube dominuje wśród serwisów wideo. Cda z ponad 5 mln użytkowników, Vimeo przed Dailymotion 

wirtualnemedia.pl, 12 sierpnia 2019 r. Z YouTube’a korzysta ponad dwie trzecie polskich internautów, a serwis notuje wielokrotnie wyższe statystyki niż zajmujący drugiej miejsce CDA.pl. Po ponad milion użytkowników mają natomiast WP Pilot i Vider.info. Według danych z badania Gemius/PBI w czerwcu br. przeglądarkową wersję YouTube’a odwiedziło 19,3 mln realnych użytkowników, czyli 68,84 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali na stronie 965,56 mln odsłon, a każdy korzystał z niej w ciągu doby średnio przez 15 minut i 38 sekund. YouTube, należący do Google’a, jest za Google.com i Facebookiem trzecią najpopularniejszą domeną w polskim internecie. Zdecydowanie większy zasięg w przeglądarkowej wersji notuje na komputerach niż smartfonach i tabletach. W czerwcu na tych pierwszych urządzeniach miał 16,65 mln użytkowników, 552,63 mln odsłon oraz 13 minut i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania przez dobę, natomiast w mobile’u zanotował 7,86 mln odwiedzających, 412,93 mln odsłon oraz 21 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania w ciągu doby. Przy czym na smartfonach i tabletach dochodzi jeszcze ruch w aplikacji mobilnej YouTube’a, która miała w czerwcu 19,82 mln użytkowników. Czytaj więcej…