Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Europa potrzebuje własnej polityki technologicznej

mediaphilia.pl, 13 sierpnia 2019 r. Niedługo w ławach Komisji Europejskiej zasiądzie nowa drużyna pod przewodnictwem byłej niemieckiej minister sprawiedliwości Ursuli von der Leyen. Przed Unią Europejską stoi szereg wyzwań, przy których nowe, świeże spojrzenie może okazać się niezwykle pomocne. Ochrona przed możliwym spowolnieniem gospodarczym i zwiększenie wpływu całego Bloku w obliczu rosnącej pozycji Chin i coraz śmielszej polityki zagranicznej Rosji, a także napięć, które powstały na linii Waszyngton-Pekin to główne punkty programu na kolejną kadencję – czas niepewności i nieprzewidywalnego rozwoju wypadków na arenie geopolitycznej. Sektor nowych technologii z roku na rok odgrywa w gospodarce światowej coraz większą rolę. Firmy z Doliny Krzemowej, które kilka lat temu chętnie postrzegaliśmy przez pryzmat opowieści założycielskich ich szefów związanych z rzucaniem college’u i siedzeniem w garażu z grupą kolegów tworzą dziś prawdziwe imperium biznesowe. Podobna struktura przez ostatnie lata powstawała na Dalekim Wschodzie – chiński koncern Alibaba to dziś prawdziwa potęga. Czytaj więcej…

 


W 2020 roku Facebook zintegruje komunikator Instagrama z Messengerem

wirtualnemedia.pl, 13 sierpnia 2019 r. W 2020 roku Facebook zamierza zintegrować komunikator Instagram Direct z platformą Messenger. Dzięki temu użytkownicy dwóch serwisów należących do Facebooka uzyskają dodatkowe możliwości komunikacji pomiędzy sobą, a na Instagramie powstanie możliwość stosowania chatbotów obecnych dzisiaj w aplikacji Messenger. W marcu br. Mark Zuckerberg, szef Facebooka obiecał w najbliższych latach pełną integrację wszystkich platform działających w środowisku tego serwisu. Ujawnił wówczas, że dzięki temu np. użytkownicy korzystający z Messengera będą mogli bez trudu skontaktować się czy wymieniać informacje z osobami korzystającymi z Instagrama lub WhatsAppa. Istnieje także projekt zintegrowania z platformami Facebooka komunikacji SMS-owej. Teraz, jak wynika z informacji uzyskanych przez Bloomberga Facebook zamierza zrealizować pierwszy etap zapowiedzianych wcześniej zmian. Koncern planuje wprowadzić w komunikatorze wykorzystywanym przez użytkowników Instagrama nowe rozwiązania technologiczne, dzięki którym będzie możliwe wymienianie informacji w formie chatu pomiędzy Instagramem a Messengerem. Czytaj więcej…

 


Brytyjski rząd chce wysokich kar dla serwisów społecznościowych

press.pl, 13 sierpnia 2019 r. Rząd Borisa Johnsona chce zainicjować serię zmian legislacyjnych, które umożliwią brytyjskiemu urzędowi ds. komunikacji – Ofcom nakładanie wysokich kar na Instagram, Facebook czy YouTube za dopuszczanie do publikacji materiałów propagujących przemoc, mowę nienawiści, wykorzystywanie seksualnie dzieci lub treści pornograficzne. Zgodnie z propozycjami Ofcom będzie mógł nakładać kary w wysokości do 250 tys. funtów szterlingów lub odpowiadające 5 proc. rocznych przychodów spółki za niewystarczający nadzór nad zawartością materiałów pojawiających się w mediach społecznościowych. W pierwszym półroczu Facebook odnotował przychód w wysokości 51,5 mld funtów, a YouTube – 10 mld funtów. Brytyjski rząd chciałby, żeby wszystkie serwisy internetowe wprowadziły weryfikację wieku, co uniemożliwi niepożądany dostęp dzieci do treści dla dorosłych. Jeśli wielkie spółki technologiczne nie dostosują się do zaleceń brytyjskiego regulatora, będzie on mógł zawiesić ich działalność lub całkowicie jej zakazać. Czytaj więcej…

 


W jaki sposób przeprojektowanie Twittera wpłynie na menedżerów mediów społecznościowych?

socialmediatoday.com, 25 lipca 2019 r. Minęło trochę ponad tydzień, odkąd Twitter oficjalnie wprowadził nowe funkcje internetowe na urządzeniach stacjonarnych. Przeprojektowanie pulpitu jest pierwszą aktualizacją platformy mediów społecznościowych od siedmiu lat. Takie przeprojektowania mediów społecznościowych w przewidywalny sposób wywołują natychmiastowe reakcje użytkowników. Niektóre reakcje są pozytywne, podczas gdy inne są krytyczne. Dawno temu użytkownicy tworzyli nawet petycje wymagające od platformy przywrócenia starych wersji, ale teraz istnieje wyższy poziom akceptacji takich zmian, a okres przyzwyczajania się do nich jest krótkotrwały. Nikt nie wie o tym lepiej niż osoby pracujące w mediach społecznościowych. Część ich pracy to pilne śledzenie nowych trendów i dostosowywanie się do takich zmian. Czytaj więcej…

 


80 proc. ludzi unikałoby kupowania marek oznaczonych obok ekstremalnych lub niebezpiecznych treści

thedrum.com, 13 sierpnia 2019 r. Zgodnie z badaniem z Trustworthy Accountability Group (Tag), 80 proc. ludzi w USA ograniczyłoby lub przestałoby kupować produkt danej marki, gdyby reklamowano go obok ekstremalnych lub niebezpiecznych treści online. Wraz z Brand Safety Institute (BSI) Tag przeprowadził ankietę wśród 1017 osób, sprawdzając, w jaki sposób szereg hipotetycznych sytuacji związanych z niewłaściwym umieszczeniem reklamy wpłynie na ich decyzje zakupowe. Badanie jest kontynuacją trwających dwa lata starań branży reklamowej w celu uporządkowania Internetu i treści generowanych przez użytkowników. Po serii skandali związanych z bezpieczeństwem marki na YouTube, Facebooku i Instagramie, które naraziły na szwank reputacje marek takich jak AT&T, Hasbro i Disney, umieszczając ich promocje obok niestosownych filmów, wciąż jest to problem, z którym zmaga się reklama. Czytaj więcej…

 


Facebook zapłacił kontrahentom za transkrypcję czatów audio

bloomberg.com, 13 sierpnia 2019 r. Facebook płaci setkom zewnętrznych kontrahentów za transkrypcję klipów audio pochodzących od użytkowników jego usług – twierdzą pracownicy. Wstrząsnęło to pracownikami kontraktowymi, którym nie powiedziano, gdzie nagrano dźwięk ani w jaki sposób go uzyskano – powiedzieli zatrudnieni, którzy prosili o anonimowość z obawy przed utratą pracy. Ludzie mówią, że słyszeli rozmowy użytkowników Facebooka, czasem z wulgarnymi treściami, ale nie wiedzą, dlaczego Facebook potrzebuje tych transkrypcji. Facebook potwierdził, że transkrybuje dźwięk użytkowników i powiedział, że przestanie to robić, po kontroli innych firm. Firma poinformowała, że użytkownicy, których to dotyczy, w aplikacji Facebook Messenger wybrali opcję, aby transkrybować ich czaty głosowe. Kontrahenci sprawdzali, czy sztuczna inteligencja Facebooka poprawnie interpretuje wiadomości, które są anonimowe. Czytaj więcej…