Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Facebook przyznał się do nagrywania i udostępniania próbek rozmów z Messengera

cyberdefence24.pl, 14 sierpnia 2019 r. Facebook nagrywał i udostępniał współpracownikom próbki rozmów głosowych z komunikatora Messenger – przyznała firma, zapewniając, że zaprzestała tej praktyki. Jak donoszą w środę media, sprawa dotyczyła użytkowników, którzy wyrazili zgodę na transkrypcję rozmów audio. Według brytyjskiego dziennika „The Guardian” współpracownicy Facebooka, którzy mieli dostęp do nagrań rozmów prowadzonych z użyciem Messengera, wykorzystywali zarejestrowane fragmenty do manualnej retranskrypcji ich treści celem ulepszania jakości działania automatycznych narzędzi do przekładania mowy na tekst. Facebook w rozmowie z gazetą poinformował, że „podobnie jak w przypadku Apple’a i Google’a, procedura analizy nagrań przez współpracowników została wstrzymana ponad tydzień temu”. Czytaj więcej…

 


Fałszywe treści sponsorowane powinny zachęcać marki do głębszego analizowania partnerstwa z influencerami

marketingweek.com, 15 sierpnia 2019 r. Wzrost liczby influencerów publikujących fałszywe treści sponsorowane, które wydają się bardziej lukratywne dla marek, to najnowsze oszustwo, które uderzyło w marketing wpływów. Powinno to zachęcić marketerów do zastanowienia się nad tym, jak wybierają partnerów do współpracy. Od kupowania fałszywych obserwujących po korzystanie z aplikacji budujących zaangażowanie – dzięki takim działaniom dzisiejszy termin „influencer” może niestety kojarzyć się z nieautentycznością i oszustwem w najbardziej negatywnej formie. Ostatnia ankieta przeprowadzona przez Influencer Intelligence wykazała, że marketerzy oceniają fałszywych obserwujących i boty jako największe obawy związane z praktyką w branży. Czytaj więcej…

 


Social media mogą zaszkodzić zdrowiu psychicznemu nastolatków?

sacramento.cbslocal.com, 15 sierpnia 2019 r. Korzystanie z mediów społecznościowych jest powiązane z występowaniem depresji, szczególnie u nastoletnich dziewcząt. Jednak nowe badanie dowodzi, że problem może być bardziej złożony, niż sądzą eksperci. Badanie, opublikowane we wtorek w czasopiśmie The Lancet Child & Adolescent Health, obejmowało wywiady z prawie 10 tys. dzieci w wieku od 13 do 16 lat w Anglii. Naukowcy odkryli, że media społecznościowe mogą zaszkodzić zdrowiu psychicznemu dziewcząt, zwiększając ich narażenie na zastraszanie oraz ograniczając ich sen i aktywność fizyczną. „Nasze wyniki sugerują, że same media społecznościowe nie powodują szkód, ale częste korzystanie z nich może zakłócać działania mające pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne, takie jak spanie i ćwiczenia, a jednocześnie zwiększać narażenie młodych ludzi na szkodliwe treści” – napisał współautor badania Russell Viner z UCL Great Ormond Street Institute of Child Health. Czytaj więcej…

 


Facebook walczy z fałszywymi wiadomościami, używając większej liczby języków afrykańskich

edition.cnn.com, 15 sierpnia 2019 r. Facebook ogłosił, że więcej języków afrykańskich zostanie włączonych do walki z fałszywymi wiadomościami. Gigant mediów społecznościowych powiedział, że wsparcie nowego języka jest częścią zewnętrznego programu sprawdzania faktów we współpracy z Africa Check, niezależną organizacją sprawdzającą fakty. Zgodnie ze wspólnym oświadczeniem opublikowanym w środę przez Africa Check i Facebook, liczba języków objętych próbą sprawdzania faktów wzrośnie o 10. Będzie to obejmowało mieszkańców Afryki Południowej; Suahili, powszechnie używany w Kenii; Joruba w Nigerii; i Wolof, pochodzący z Senegalu. Program, uruchomiony w 2018 roku, pomaga monitorować autentyczność wiadomości udostępnianych na Facebooku. Czytaj więcej…

 


Influencer, celebryta, dziennikarz? Nastolatki czerpią wiadomości z YouTube

eu.usatoday.com, 14 sierpnia 2019 r. Fakty są następujące: nastolatki oglądają YouTube, aby nadążyć za bieżącymi wydarzeniami, zamiast zwracać się w kierunku znanych organizacji informacyjnych. Według nowego badania przeprowadzonego przez Survey Monkey and Common Sense Media, ponad 75 proc. nastolatków w wieku od 13 do 17 lat twierdzi, że ważne jest, aby śledzić bieżące wydarzenia, ale ponad połowa z nich otrzymuje wiadomości z YouTube i platform mediów społecznościowych, takich jak Twitter i Facebook. Z ankiety przeprowadzonej wśród ponad 1 tys. nastolatków wynika, że większość woli media wizualne od wiadomości. 60 proc. nastolatków twierdzi, że na YouTube otrzymuje wiadomości od celebrytów, influencerów i znanych osobistości. Michael Robb, starszy dyrektor ds. badań w Common Sense, mówi, że jest to powodem do niepokoju. Czytaj więcej…