Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Internauci kontra zagraniczni cenzorzy

radiopoznan.fm, 19 sierpnia 2019 r. Polscy internauci skarżą się na działania ponadnarodowych koncernów internetowych blokujących ich konta. Kryteria oceny publikowanych materiałów stosowane przez „cenzorów” z największych firm internetowych (Google, Youtube, Facebook, Twitter) bywają różne i często uzależnione od światopoglądu prezentowanego przez użytkowników. Działań medialnych gigantów w Polsce nie obejmuje też nadzór państwowy z jakim mają one do czynienia np. w USA czy Niemczech. Według dyrektor Centrum Monitoringu Wolności Prasy Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, dr Jolanty Hajdasz polscy użytkownicy internetu nie są jednak całkowicie bezradni wobec cenzorskich działań zagranicznych gigantów. W polskim prawie nie ma obecnie zapisów pozwalających internautom odwołać się od decyzji o kasowaniu ich postów, komentarzy czy całych profili internetowych. Czytaj więcej…

 


Hejt dotyka wszystkich. Raport na zlecenie marki Sprite

biznes.newseria.pl, 1 sierpnia 2019 r. Według najnowszych badań Kantar TNS, przeprowadzonych na zlecenie marki Sprite w ramach globalnej kampanii „Niech gadają. Żyj rześko.” – której istotą jest wspieranie autentyczności, prawa do bycia sobą oraz wyrażania tego – ponad połowa młodych Polaków (16-19 lat) doświadczyła hejtu w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Jeszcze więcej osób przyznaje, że osobiście używało stwierdzeń noszących znamiona hejtu. Przedmiotem nienawistnych komentarzy są najczęściej wygląd, styl ubierania się, narodowość, seksualność, poglądy polityczne oraz wyznanie. Ofiarą hejtu może być każdy, bez względu na płeć czy miejsce zamieszkania. Sprite wierzy, że hejt to nie siła, ale słabość wynikająca ze strachu przed innością. Nie sprawimy, że zniknie, ale możemy się na niego uodpornić. Hasło kampanii „I Love You Hater” daje ludziom moc, by zwalczali nienawiść miłością. Niech gadają. Żyj rześko. Czytaj więcej…

  Atak na komunikator Telegram; Facebook otwiera centrum inżynieryjne

 


Instagram rozpoczyna flagowanie i ograniczanie zasięgu fake newsów. Na razie tylko w USA 

wirtualnemedia.pl, 19 sierpnia 2019 r. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami należący do Facebooka serwis Instagram rozpoczął aktywną walkę z fake newsami pojawiającymi się na platformie. Użytkownikom w Stanach Zjednoczonych udostępniono możliwość flagowania treści uważanych przez nich za dezinformację. Materiały są weryfikowane przez organizacje typu fact-checkers, a te uznane za fake newsy będą mniej widoczne dla użytkowników Instagrama. Na początku maja br. Instagram poinformował że w ramach testów rozpoczyna aktywną walkę z fake newsami i przejawami dezinformacji pojawiającymi się na tej platformie. Teraz zgodnie z informacjami podanymi przez Reutersa Instagram oddał użytkownikom w Stanach Zjednoczonych opcję pozwalającą im na raportowanie i flagowanie treści które uważają oni za wprowadzające w błąd. Materiały zgłoszone przez internautów są weryfikowane przez te same organizacje typu fact-checkers, które zostały zatrudnione przez Facebooka i od wielu miesięcy zajmują się weryfikowaniem informacji w tym serwisie. W sumie na potrzeby Facebooka i obecnie Instagrama pracują 52 takie organizacje działające w 30 różnych krajach. Czytaj więcej…

 


Czy influencer marketing zastąpi tradycyjny?

egospodarka.pl, 19 sierpnia 2019 r. O tym, że reklama jest dźwignią handlu, wiadomo już od dawna. Dziś jednak nie wystarczy już samo przedstawienie produktu jego potencjalnym odbiorcom. Na efekty sprzedażowe może liczyć ten, komu uda się dotrzeć do tej grupy konsumentów, która może być nim potencjalnie zainteresowana. Nie jest to jednak łatwe – olbrzymia konkurencja oraz szeroki wachlarz towarów sprawiają, że reklamami jesteśmy wręcz zalewani. To w istotny sposób obniża ich skuteczność. Jak wieszczy Ross Dawson, 2025 rok ma być schyłkiem prasy drukowanej w naszym kraju. Skąd ten pesymizm? Australijczyk przewiduje, że za 6 lat po gazety sięgać będzie już mało kto. Ich miejsce zająć mają tańsze i znacznie łatwiej dostępne internetowe odpowiedniki. Jeśli założyć, że scenariusz ten rzeczywiście doczeka się realizacji, powstaje pytanie, czy warto w ogóle przeznaczać budżet marketingowy na działania promocyjne w tym tradycyjnym medium. Udzielenie jednoznacznej odpowiedzi nie jest tu możliwe. Wiele bowiem zależy m.in. od grupy odbiorców, do której chcemy trafić z produktem. Jeśli myślimy o zamożniejszych konsumentach, drukowanej prasy zupełnie odrzucać raczej nie należy – ta grupa po gazety sięga nawet dziesięciokrotnie częściej niż statystyczny Kowalski. Do tradycyjnych czasopism przyzwyczajeni są również ludzie starsi. Czytaj więcej…

  Fake newsy w dobie koronawirusa; Facebook obniży jakość transmisji wideo

 


Natalia Hatalska: Internet ma pomóc nam wypełnić pustkę

wirtualnemedia.pl, 19 sierpnia 2019 r. O uzależnieniu od internetu i social mediów, presji lajków, kryzysie relacji, samotności w łóżku i o tym, czego szukamy w sieci opowiada portalowi Wirtualnemedia.pl Natalia Hatalska, założycielka i szefowa Infuture Institute. „Dlaczego się uzależniamy? Bo mamy w sobie poczucie pustki, za czymś tęsknimy, czegoś nam brakuje. Pytanie czy będziemy potrafili to poczucie pustki czymś zastąpić – na przykład bliskimi, autentycznymi relacjami z drugim człowiekiem” – stwierdza Hatalska. Czytaj więcej…

 


Fałszywe aplikacje na Androida pobrane miliony razy

techradar.com, 19 sierpnia 2019 r. Zgodnie z badaniami Trend Micro, użytkownicy Androida miliony razy pobrali fałszywe aplikacje, które spowalniają urządzenia i rozładowują baterie. Badacze z firmy zajmującej się cyberbezpieczeństwem znaleźli w sklepie Google Play 85 różnych aplikacji do fotografii i gier, które zostały wypełnione oprogramowaniem reklamowym. Te nieuczciwe aplikacje zostały pobrane ponad osiem milionów razy na smartfony i tablety użytkowników. Czytaj więcej…