Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Facebook zlikwiduje lajki pod postami? Liczba lajków na Facebooku ma zostać ukryta. To zwiększy aktywność użytkowników?

dziennikzachodni.pl, 5 września 2019 r. Facebook zlikwiduje lajki? Wiele na to wskazuje, że liczba lajków na Facebooku zostanie ukryta. Firma Marka Zuckerberga potwierdziła, że rozważa takie rozwiązanie, które jest testowane również w przypadku Instagrama. Czemu ma służyć takie rozwiązanie? Zbyt duża liczba interakcji pod postem może zniechęcać użytkowników do dalszej aktywności. Czy lajki znikną z Facebooka? Co zatem miałoby się zmienić? Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl, wg jednej z koncepcji statystyki polubień miałyby być widoczne tylko dla właściciela konta, który opublikował określoną treść. Czytaj więcej…


Wirtualna Polska zaczyna akcję „#StopMowieNienawiści” i szykuje nowy system moderacji komentarzy

wirtualnemedia.pl, 6 września 2019 r. Wirtualna Polska rozpoczęła kampanię społeczną „#StopMowieNienawiści”, opartą na spocie, w którym hejterskie wypowiedzi czytają kilkuletnie dzieci. Wydawca podkreśla, że przygotowuje system moderacji komentarzy w swoich serwisach oparty na sztucznej inteligencji. W spocie dzieci odczytują szeroko komentowane wypowiedzi polityków i innych znanych osób z ostatnich lat, które krytykowano za szerzenie nienawiści. Wirtualna Polska zaznacza, że podczas nagrywania materiału wszystkie dzieci były pod opieką psychologa. „W czasie narastającego sporu politycznego przed wyborami parlamentarnymi chcemy zwrócić uwagę, jak ważny jest dobór słów w dyskursie publicznym. Z hejtem mierzymy się na co dzień, a dzieci są na niego najbardziej narażone. To najlepszy czas na refleksję i podjęcie działań” – komentuje Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego. Czytaj więcej…


Czy media społecznościowe powodują depresję i samotność?

iamexpat.nl, 5 września 2019 r. Korzystanie z mediów społecznościowych wzrosło dziesięciokrotnie wraz z rozwojem inteligentnych technologii i łatwego dostępu do Internetu. Bez wątpienia Facebook, Snapchat, Instagram i Twitter zapewniają ludziom bezproblemową interakcję bez ograniczeń. Dzielenie się pomysłami jest teraz wygodniejsze niż kiedykolwiek. Badania pokazują jednak, że media społecznościowe wpędzają wielu ludzi w depresję i samotność. Użytkownicy mediów społecznościowych zwykle śpią mniej, są nadpobudliwi, mają problemy ze skupieniem uwagi i są bardziej podatni na presję społecznościową niż ci, którzy nie mają kont w social mediach. Czytaj więcej…


Od sprawdzania faktów po fake newsy: marzenie o głosie dla wszystkich w social media upadło

forbes.com, 4 września 2019 r. Wielkim marzeniem mediów społecznościowych było wyeliminowanie kontroli i danie wszystkim wolności wypowiedzi na każdy temat. Kontrolerzy byli postrzegani przez anarchistyczny świat cyfrowy jako relikt minionego, regulowanego systemu medialnego. Według nich ten system miał zostać powalony przez nowe platformy technologiczne, które stworzą nowe wspólne informacje, w których fakt, fikcja i opinia nie są już nakreślone, wiedza specjalistyczna nie jest już priorytetem i gdzie wszystkie komentarze uznaje za równe. Jednak gdy social media zostały zalane fałszywymi wiadomościami i mową nienawiści, nauka została zepchnięta na margines i pojawiły się ruchy antyszczepionkowe, platformy społecznościowe zaczęły uznawać kluczową rolę kontrolerów faktów. Teraz przywracają ich role, przypominając nam, że marzenie o głosie dla wszystkich w social mediach nie powiodło się. Czytaj więcej…


YouTube ogłasza zmiany w gromadzeniu danych i umieszczaniu reklam w wideo skierowanych do dzieci

socialmediatoday.com, 5 września 2019 r. YouTube ogłosił wprowadzenie szeregu nowych środków mających na celu lepszą ochronę dzieci korzystających z jego platformy. Zmiany te mają ograniczać gromadzenie danych na temat treści skierowanych do dzieci oraz możliwość kierowania reklam do młodych widzów. Jak wyjaśnia YouTube: „Za około cztery miesiące będziemy traktować dane pochodzące od każdego, kto ogląda treści dziecięce na YouTube, jako pochodzące od dziecka, bez względu na wiek użytkownika. Oznacza to, że ograniczymy gromadzenie danych i ich wykorzystywanie jeśli chodzi o filmy stworzone dla dzieci tylko do tego, co jest potrzebne do obsługi działania usługi. Przestaniemy również całkowicie wyświetlać spersonalizowane reklamy dotyczące tej zawartości, a niektóre funkcje nie będą już dostępne dla tego typu treści, np. komentarze i powiadomienia”. Są to znaczące zmiany, zarówno dla reklamodawców, jak i twórców treści. Teraz marki, które chcą dotrzeć do młodszych użytkowników, nie będą miały dostępu do tych samych danych, które mieli do tej pory, a dla twórców utrata powiadomień prawdopodobnie będzie ciosem dla ich działań uświadamiających. Czytaj więcej…