Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Reklama i walka z fake newsami – współczesne wyzwania koncernów

forsal.pl, 9 września 2019 r. Odbiorcy potrzebują wiarygodności, a firmy muszą monitorować media i błyskawicznie reagować na dezinformację, która potrafi zachwiać notowaniami i zaszkodzić biznesowi. „PKN Orlen ma do czynienia z fake newsami każdego dnia” – powiedział w Krynicy na panelu poświęconym dezinformacji Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej w płockiej firmie. „Dzisiejszej nocy na Twitterze pojawiła się informacja, że rzekomo nasze cysterny zostają wykorzystane w trwającej kampanii parlamentarnej, co oczywiście nie jest prawdą, ale podłapali to co poniektórzy mniej odpowiedzialni dziennikarze i zachowali się jak rewolwerowcy na dzikim zachodzie, czyli najpierw strzelili, podając tego fake’a dalej, a dopiero później zapytali, czy to jest prawda” – powiedział dyrektor. „Mam złą wiadomość, także dla państwa jako odbiorców mediów, czy tego, co się dzieje w internecie. Walka z dezinformacją jest z góry skazana na porażkę, to pogoń za króliczkiem, którego my nigdy nie dogonimy. Narzędzia do tworzenia fake newsów rozwijają się o wiele szybciej niż narzędzia do ich zwalczania. Dzisiaj już mamy do czynienia z deep fak’em, są narzędzia, które pozwalają nam włożyć dowolne słowa dowolnej osobie w usta” – mówił Burak. Czytaj więcej…


Apple zarzuca Google’owi produkowanie fake newsów na temat iPhone’ów. Google odpowiada

spidersweb.pl, 9 września 2019 r. Google wytknął Apple’owi, że miał w swoim systemie dziury. Apple zarzuca teraz Google’owi, że jako konkurent szerzy fake newsy. Pod koniec ubiegłego miesiąca Google opublikował informację nt. podatności iPhone’ów na ataki. Sprawa jest poważna, ponieważ infekcji urządzenia można było dokonać poprzez przekierowanie przeglądarki na odpowiednio spreparowaną stronę internetową. Wykorzystanie kilkunastu luk naraz pozwalało przejąć kontrolę nad danymi użytkownika. Jeszcze zanim Apple zabrał głos w tej sprawie, Google’owi zarzucano, że informacją o lukach dzieli się w złej wierze. Korporacja starała się odwracać uwagę od faktu, że nie tylko iPhone’y były narażone na ten atak. Warto też dodać, że firma z Cupertino wypuściła łatkę patchującą podatności już… pół roku temu. Opublikowanie danych na temat luk zbiegło się natomiast w czasie z informacją o dacie prezentacji nowych iPhone’ów. Nie powinno dziwić, że Apple broni swojego dobrego imienia. Firma nie udaje, że nic się nie stało i potwierdza, że atak faktycznie miał miejsce. Podkreśla jednak, że luki załatane zostały już w lutym, a Google opublikował swoje informacje pół roku później. Czytaj więcej…


Coraz więcej osób pozostaje offline z powodu obaw o prywatność

siliconrepublic.com, 9 września 2019 r. Według badań przeprowadzonych przez Oxford University, obawy dotyczące prywatności zaczęły zniechęcać ludzi do korzystania z Internetu. W związku z rosnącymi obawami dotyczącymi praktyk gromadzenia danych przez firmy mediów społecznościowych, zrozumiałe jest, że niektórzy ludzie mogą być tak zniechęceni potencjalnym naruszeniem prywatności, że unikają obecności w Internecie. Ale czy ci ludzie nie są również narażeni na ryzyko utraty głównych korzyści, jakie niesie technologia? Nowe badania ostrzegają, że takie zjawisko może zwiększać przepaść cyfrową. Czytaj więcej…