Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Netflix, Google i Facebook otrzymują dane z inteligentnych telewizorów?

cyberdefence24.pl, 18 września 2019 r. Netflix, Google, Facebook oraz reklamodawcy zasilani danymi z inteligentnych telewizorów m.in. marek Samsung czy LG? Badacze z amerykańskiej uczelni Northeastern University i brytyjskiego Imperial College London twierdzą, że tak. Chodzi o takie informacje jak adresy IP i lokalizacje urządzeń. Dane zbierają też urządzenia do strumieniowania treści wideo np. Roku i FireTV. Informacje są często pobierane i wysyłane nawet jak urządzenia są nieaktywne. Dane były też wysyłane niezależnie od tego czy użytkownik urządzenia miał założone konto na Netfliksie – relacjonuje „FT”. Badacze odkryli również, że urządzenia Internetu Rzeczy (IoT) takie jak inteligentne głośniki czy kamery również zbierały informacje i przekazywały je podmiotom trzecim takim jak Spotify czy Microsoft. Zdaniem „FT” wyniki tych analiz potwierdzają dotychczasowe obawy o zachowanie prywatności w obliczu rosnącej liczby urządzeń podłączonych do internetu, które zalewają mieszkania. Czytaj więcej…


Facebook podda się zewnętrznej kontroli. Powstanie niezależna rada nadzorcza

tech.wp.pl, 18 września 2019 r. Zapowiedziany przez Marka Zuckerberga plan zwiększenia zewnętrznej kontroli nad Facebookiem nabiera kształtów. Niezależna rada nadzorcza będzie wydawała decyzje co do spornych treści na Facebooku. Zacznie działać w 2020. Rada nadzorcza (eng. Oversight board) będzie składać się z maksymalnie 40 członków, z których tylko pierwszych kilkunastu zostanie wybranych bezpośrednio przez Facebooka. Kolejni będą wybierani już przez istniejących członków rady. Ma to zapewnić jak największą niezależność organu od portalu społecznościowego. Rada ma zajmować się spornymi kwestiami dotyczącymi zasad publikacji treści na Facebooku. To odpowiedź na zarzuty, że Facebook, który nie ma praktycznie konkurencji na rynku portali społecznościowych, jest sędzią we własnej sprawie, gdy pojawiają się sporne kwestie. Rada nadzorcza ma być niezależna finansowo – powstanie fundusz powierniczy, który będzie finansował działanie rady. Czytaj więcej…

  Minister cyfryzacji zapowiada regulacje mediów społecznościowych?; Hejt uzależnia jak narkotyk. Jak z nim walczyć?

Rodzice obawiają się o bezpieczeństwo dzieci w Internecie… i nic z tym nie robią

cyberdefence24.pl, 18 września 2019 r. 84 proc. rodziców martwi się bezpieczeństwem swoich dzieci w internecie, ale na rozmowy z nimi o zagrożeniach online przeznacza średnio … 46 minut w całym okresie ich dzieciństwa – wynika z ankiety organizacji badawczej Savanta przeprowadzonej na zlecenie firmy Kaspersky. Według badań tej firmy obecnie więcej niż 9 na 10 dzieci w wieku od 7 do 12 lat posiada urządzenie z dostępem do internetu, takie jak smartfon, tablet czy komputer. 64 proc. rodziców ocenia, że ich dzieci spędzają zbyt wiele czasu online, co naraża je na różne potencjalne zagrożenia. Za najniebezpieczniejsze rodzice uznają kontakt ze szkodliwymi treściami, np. dotyczącymi seksu lub przemocy (27 proc.), uzależnienie się od internetu (26 proc.) oraz otrzymanie anonimowych wiadomości lub treści nakłaniających dzieci do agresywnych lub nieodpowiednich zachowań (14 proc.). Czytaj więcej…


Facebook przedstawia ewoluujące metody wykrywania i usuwania mowy nienawiści i treści ekstremistycznych

socialmediatoday.com, 18 września 2019 r. Wraz z rozwojem mediów społecznościowych rośnie także ich zdolność do promowania ekstremizmu i łączenia użytkowników popierających szkodliwe antyspołeczne ideały. Jedność zawsze była kluczową obietnicą mediów społecznościowych i chociaż w większości przypadków jest to pozytywna korzyść, równie możliwe jest, że rozczarowani i wprowadzeni w błąd ludzie mogą łączyć się w grupy nienawiści, a nawet ulegać radykalizacji poprzez działalność online. Sprawa ta została niedawno opublikowana w artykule w „New York Times”, który zawierał przegląd tego, w jaki sposób rekomendacje YouTube zasadniczo zradykalizowały młodego mężczyznę z Wirginii Zachodniej. Czytaj więcej…


Facebook wydaje miliony na próby wykrycia deepfakes

fool.com, 17 września 2019 r. Jednym z największych wyzwań, przed którymi stoją dziś firmy technologiczne, jest ryzyko związane z „deepfakes”. Zasadniczo tego typu filmy są fałszywymi wiadomościami w formacie wideo. Stwarzają duży problem, ponieważ trudno jest wykryć i zweryfikować, czy film został sfabrykowany. Trudno jest dostrzec takie zmiany, a coraz to nowsze oprogramowania oznaczają, że tworzenie filmów jest jeszcze łatwiejsze. Sposób, w jaki firmy technologiczne rozwiązują ten problem, może mieć istotny wpływ na ich wyniki finansowe, dlatego ważne jest, aby wiedzieć, na kogo można wpłynąć i co zrobić, aby sprostać rosnącemu zagrożeniu. Czytaj więcej…

  TikTok śledzi swoich użytkowników?; Walka z dezinformacją to kluczowe wyzwanie dla mediów