caracaschronicles.comCodzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Młodzi odchodzą z Facebooka na Instagrama, by odkrywać social media na nowo. Rzecz w tym, że… dalej zostają na Facebooku

komputerswiat.pl, 6 października 2019 r. Facebook swego czasu oczarował nas możliwościami integrowania się z wszystkimi znajomymi, dając też możliwość poznania ludzi, których poznać chcieliśmy już od dawna. Platforma zestarzała się jednak niemiłosiernie i dlatego młodzi znaleźli swoją nową „ostoję” właśnie na Instagramie. Paradoksalnie – Zuckerbergowi i spółce może się to opłacać. Czytaj więcej…


Uwaga na dezinformację

caracaschronicles.com, 5 października 2019 r. Wzrost liczby ksenofobicznych ataków na Wenezuelczyków w Peru stał się faktycznym problemem. Niedawno w mediach społecznościowych ukazał się film pokazujący rzekomy lincz Wenezuelczyka w Limie. Film okazał się fałszywy, ale świadczy to o większym problemie. „Film miał stworzyć efekt emocjonalny ze złymi intencjami” – komentuje Leon Hernandez, dziennikarz, profesor college’u i obecny koordynator wenezuelskiego obserwatorium fałszywych wiadomości (OVFN), projektu rozpoczętego pod koniec lipca przez organizację pozarządową Medianalisis. Czytaj więcej…


Jak rozwijać swoją markę w mediach społecznościowych jako solopreneur?

medium.com, 4 października 2019 r. Bez względu na to, w jakiej działasz dziedzinie, jeśli pracujesz jako solopreneur są duże szanse na to, że nie będziesz miał czasu. A kiedy masz problemy z czasem, trudno jest mieć dostęp do mediów społecznościowych i marketingu. Są to jednak obszary, których po prostu nie można zaniedbać. W końcu rozwój twojego biznesu jest pośrednio z nim związany. Czytaj więcej…


Mój news feed kontra Twój news feed

tns.thenews.com.pk, 6 października 2019 r. Według raportu opublikowanego przez Hootsuite i We Are Social na około 7,7 miliarda ludzi na Ziemi około 3,4 miliarda to aktywni użytkownicy mediów społecznościowych. W samym Pakistanie jest ponad 37 milionów aktywnych użytkowników social media, co stanowi 18 proc. populacji. Świat jest bezsprzecznie bardziej połączony za pośrednictwem platform mediów cyfrowych niż kiedykolwiek wcześniej. Jednak w związku z tym swoje znaczenie zmieniły także współczesne definicje faktów, prawdy, weryfikacji i informacji, co niektórzy mogą uznać za niepokojącą abstrakcję. Prowadzi to do zamieszania w kwestii tego, co można zakwalifikować jako weryfikowalną prawdę i co wchodzi w zakres dezinformacji. Chociaż łatwo jest obwiniać oparte na algorytmach modele biznesowe platform, takich jak Facebook i Twitter, za przeciążanie użytkowników informacjami w celu generowania przychodów z reklam, podstawa tego w jaki sposób dezinformacja jest tworzona i dystrybuowana za pośrednictwem platform cyfrowych jest bardziej złożona, wieloaspektowa i zakorzeniona w głębi ludzkiego zachowania. Czytaj więcej…


Facebook „nie może nadzorować całego Internetu”

techcentral.co.za, 6 października 2019 r. „Facebook popełnił błędy w kontrolowaniu wykorzystania danych swoich użytkowników i usprawnił monitorowanie fałszywych wiadomości, ale nie można oczekiwać, że będzie nadzorować cały Internet” – powiedział rzecznik Nick Clegg. Wiceprezes Facebooka ds. globalnych i komunikacji powiedział, że firma technologiczna może zidentyfikować i ostrzec użytkowników, że niektóre treści mogą być fałszywe, ale jej rolą nie jest dostarczanie alternatyw osobom fizycznym, aby mogły uzyskać bardziej obiektywną perspektywę. „Współpracujemy z organizacjami, które monitorują, czy coś jest prawdą, czy fałszem” – powiedział Clegg. „Ale nie możemy być policjantem w Internecie mówiącym, co jest dopuszczalne, a co nie. Wolność mówienia głupich rzeczy to wolność otwartego społeczeństwa”. Czytaj więcej…


Statystyki ujawniają monopol mediów społecznościowych Facebooka

digitalinformationworld.com, 6 października 2019 r. Nie jest tajemnicą, że Facebook ma solidny monopol w świecie mediów społecznościowych. Ostatnie doniesienia ujawniły niektóre statystyki, które naprawdę rzucą całkiem sporo światła na rodzaj dominacji, którą Facebook obecnie lubi, i ujawniają, jak daleko w tyle inne przedsiębiorstwa społecznościowe pozostają w tyle za dominującą platformą, z której prawie wszyscy dziś korzystają. Czytaj więcej…