Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Chińskie cyberimperium rośnie w siłę. Kogo „pilnują” czujne oczy hakerów?

cyberdefence24.pl, 24 października 2019 r. Chińczycy drastycznie zmienili sposoby swoich działań przez ostatnie 3 lata. Stosują coraz bardziej wyrafinowane metody i techniki ataków zarówno w celu pełnej kontroli nad własną populacją, ale również atakowania zagranicznych obiektów. Analizą zmian w sposobie działania sponsorowanych przez chiński rząd zajął się The New York Times, stwierdzając, że zwrot w podejściu pokazuje nową determinację, aby móc nadzorować przestrzeń komunikacyjną również poza granicami państwa. Jak wynika z analizy chińscy hakerzy dysponują obecnie nowym, potężnym arsenałem technik, które umożliwiają ataki m.in. na oprogramowanie iPhone’a i Androida przy zastosowaniu bardziej zaawansowanych metod. Jednocześnie należy podkreślić, że nawet amerykańskie FBI napotkało na istotne problemy z pozyskaniem dostępu do iPhone w sławnym już pojedynku z Apple, które odmówiło biurze dostępu do telefonu w sprawie o morderstwo. Czytaj więcej…


Facebook rozpoczyna testy funkcji pozwalającej uzyskać dostęp do wiadomości z całego świata

pclab.pl, 26 października 2019 r. Potężne narzędzie w rękach największego serwisu społecznościowego. Już od jakiegoś czasu wiadomo, że Facebook chce być nie tylko platformą, która pozwala na szybki kontakt ze znajomymi, ale działa również jako bardzo ważne źródło informacji. W sieci mówiło się, że firma uruchomi sekcję News, w ramach której agregowane będą wiadomości z całego świata. Od tamtych doniesień nie minęło dużo czasu, a odpowiednie usprawnienie trafiło właśnie do testów. Obecnie jest ono dostępne tylko dla wybranych użytkowników w Stanach Zjednoczonych, ale nietrudno zgadnąć, że docelowo ma ono działać globalnie. Jak całość wygląda w praktyce? Cóż, News po prostu agreguje wiadomości ze świata, a następnie podsuwa je osobom korzystającym z platformy. Co ciekawe, redakcja portalu TechCrunch donosi, że materiały mogą być wybierane nie tylko na podstawie algorytmów, ale także dzięki selekcji dokonywanej przez zespół Facebooka. Same artykuły mają być oczywiście tematycznie grupowane, a użytkownicy będą mogli zrezygnować z podsuwania im konkretnych treści, jeśli takowe ich nie interesują (np. będzie można zrezygnować z tekstów od danego wydawcy). Czytaj więcej…


Warto dbać o markę pracodawcy

wroclife.pl, 27 października 2019 r.  Rynek pracy poważnie zmienił się w ostatnich latach, a jednym z ciekawszych zjawisk jest jego demokratyzacja. Nastał czas, w którym zarówno pracownik, jak i pracodawca starają się o względy drugiej strony, i to na wiele skomplikowanych sposobów. Z perspektywy pracownika takie działania stały się elementem naturalnej aktywności wobec wzrostu konkurencji na rynku pracy. Zakładanie profili w mediach społecznościowych, ogłaszanie zdobywania nowych kompetencji i doświadczeń, aktywność społeczna lub specjalistyczna w branży – to tylko przykłady możliwych działań, które podejmują pracownicy, aby kształtować swój wizerunek. Czytaj więcej…


Facebook News – Mark Zuckerberg będzie „walczył z dezinformacją”

telepolis.pl, 26 października 2019 r. Mark Zuckerberg startuje z nową inicjatywą – Facebook News. Do portalu randkowego i kolejnego komunikatora dojdzie serwis informacyjny. Oficjalnym celem ma być walka z dezinformacją. Facebook News zadebiutował właśnie w USA. To zestaw wiadomości wybranych przez pracowników Facebooka spośród tych dostarczonych przez różne media i agencje prasowe. Wcześniej portal zapytał 100 tysięcy użytkowników o to o czym chcieliby czytać i jakie nisze są najsłabiej zagospodarowane. Szczególnie pytano o sport, biznes, zdrowie i rozrywkę. Czytelnik może wybierać spośród wiadomości ogólnych, lokalnych czy tych na konkretny temat. Czytaj więcej…


Fundacja Panoptykon radzi dziennikarzom, jak walczyć z dezinformacją i fake newsami 

wirtualnemedia.pl, 26 października 2019 r. Fundacja Panoptykon we współpracy z Beatą Biel (redaktor prowadzącą fact-checkingowy portal Konkret 24 z Grupy TVN), przygotowała przewodnik dla dziennikarzy i redakcji „Stop dezinformacji”. Tłumaczy w nim, jak walczyć z dezinformacją, rozpoznawać fake newsy oraz postprawdę. W opracowaniu można znaleźć porady: jak rozpoznać fejka?, jak przeciwdziałać dezinformacji w sieci?, jak bronić się przed odwetem za demaskowanie dezinformacji oraz gdzie szukać wiedzy na ten temat. Autorzy raportu przypominają, że dezinformacja, fake news, postprawda nie są zjawiskami nowymi, a raczej opisują to, co dobrze znane, czyli: plotkę, propagandę, mit czy legendę miejską. Rozwój nowych technologii miał zmienić jedynie sposób ich funkcjonowania i pojawiania się w przestrzeni medialnej. „Przeciwdziałanie dezinformacji powinno być dziś traktowane jako ważny element misji dziennikarskiej i realizowania przez media funkcji tzw. publicznego stróża. Przewodnik „Stop dezinformacji” powstał po to, by to zadanie ułatwić” – podkreślono w raporcie. Czytaj więcej…


Facebook wyjaśnia zasady dotyczące reklam politycznych

foxbusiness.com, 25 października 2019 r. Facebook potwierdził swoją politykę nie usuwania wprowadzających w błąd lub fałszywych reklam politycznych, wyjaśniając swoje zasady po tym, Mark Zuckerberg przedstawił kongresowi mylące oraz niepełne zeznania na ten temat. W środę, w odpowiedzi na pytania Maxine Waters, przewodniczącej House Financial Services, wydawało się, że Zuckerberg sugeruje, że Facebook używał zewnętrznych firm sprawdzających fakty do weryfikacji reklam politycznych. Chwilę później zaprzeczył sobie, mówiąc, że firma nie chce angażować się w weryfikację prawdziwości treści politycznych. Czytaj więcej…