Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Ponad połowa nastolatków padła ofiarą hejtu

rp.pl, 3 listopada 2019 r. Szerzenie plotek w sieci, w tym publikacja ośmieszających filmików, to dziś prawdziwa plaga. Nie tylko dokuczanie na wszelkie możliwe sposoby w realnym świecie, ale też coraz powszechniejsze zjawisko związane z szerokim dostępem do internetu, czyli cyberprzemoc, jest dzisiaj problemem dotykającym dzieci i nastolatków. Hejtu i agresji w sieci doświadcza obecnie aż 33 proc. uczniów młodszych klas w wieku od 6 do 15 lat – wskazuje sondaż wykonany na zlecenie Cartoon Network. Badanie przeprowadzono w październiku przez agencję SW Research metodą wywiadów on-line na grupie 810 rodziców dzieci w wieku 6-15 lat. Czytaj więcej…


Młodzi przeciw nienawiści

tygodnikkrag.pl, 4 listopada 2019 r. „Widzę wśród moich rówieśników tendencje do hejtu, bardzo dużo osób jest szykanowanych za to, że wyróżniają się z tłumu. I dlatego takie światowe akcje są potrzebne zwłaszcza w szkołach” – mówi Kinga Kicinska, uczennica SP 6, gdzie odbył się „Dzień bez hejtu”. Szkoła Podstawowa nr 6 w Nowej Soli postanowiła włączyć się w światową akcję #jestnaswiecej przeciwko hejtowi w sieci. Problem hejtu coraz częściej zatruwa życie wielu ludzi, zwłaszcza tych w młodym wieku, stąd inicjatywa „szóstki”, która ma promować zachowania skierowane przeciwko nienawiści w internecie i nie tylko. „Nasza szkoła zaangażowała się poprzez zastosowanie symboliki akcji, czyli pomarańczowej sznurówki. Taką inicjatywą możemy wpłynąć zarówno na tych, którzy hejtują, żeby uświadomić im problem, jak i wesprzeć tych, którzy tego hejtu doświadczają ze strony drugiej osoby, żeby wiedziały, jak na to reagować” – mówi Kinga Kicinska, przewodnicząca samorządu uczniowskiego w SP nr 6. Czytaj więcej…


Facebook blokuje za bakłażana z podtekstem seksualnym

rp.pl, 4 listopada 2019 r. Facebook i Instagram zdecydowały, że będą blokować konta osobom, które połączą ze sobą emotikony bakłażana oraz brzoskwini. Ich zdaniem może to zostać uznane za nagabywane seksualne. Jak informuje „The New York Post”, w lipcu Facebook i Instagram zaktualizowały swoje Standardy Społeczności, czyli zasady, które regulują korzystanie z portali społecznościowych. Zgodnie z nowymi zasadami, łączenie emotikonów takich jak bakłażan i brzoskwinia w seksualnym kontekście, może spowodować zablokowanie lub nawet usunięcie konta. Jedynym wyjątkiem są przypadki, w których publikowane są one w ramach dyskusji o przemocy seksualnej czy molestowaniu. Czytaj więcej…


Robot sprawdzi influencera

admonkey.pl, 30 października 2019 r. Coraz więcej marek podejmuje współpracę z influencerami w social media, aby dotrzeć do jak największego grona potencjalnych odbiorców. Jak ocenić skuteczność takiej współpracy z perspektywy oczekiwań firmy? Pomocne mogą być sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i analityka danych. ITMAGINATION stworzył i wdrożył prototypowo u klienta system rozpoznawania obrazu w social media. Głównym jego celem jest weryfikacja jakości pracy influencerów, którym firmy płacą za pozycjonowanie ich marki i produktów. System stworzony przez ITMAGINATION umożliwia skuteczne monitorowanie pozycjonowania marki w wybranym kanale social media, dzięki automatyzacji i cyfryzacji procesu, który do tej pory wymagał interwencji człowieka. Pozwala również analizować i porównywać wyniki kampanii we współpracy z jednym lub kilkoma influencerami, a także śledzić analogiczne aktywności konkurentów firmy. Dzięki zaawansowanym technologiom system pomaga sprawdzać efektywność kampanii reklamowych, umożliwiając porównanie poszczególnych wyników działań na przestrzeni czasu. Dlatego najlepiej może się sprawdzić przy długofalowej współpracy z influencerem. Czytaj więcej…


Fałszywi influencerzy stanowią zagrożenie dla dzieci

theguardian.com, 4 listopada 2019 r. Rodzice są ostrzegani przed nowym zagrożeniem internetowym dla dzieci pochodzącym od influencerów z mediów społecznościowych, którzy wyglądają prawdziwie i publikują swoje zdjęcia z innymi celebrytami, ale w rzeczywistości są cyfrowymi kreacjami branży reklamowej. Wzrost liczby podróbek i „wirtualnych influencerów” pozwala firmom łatwo manipulować młodymi ludźmi i grozi pogorszeniem ich samopoczucia – twierdzi Internet Matters, kampania bezpieczeństwa online wspierana przez dostawców usług internetowych i firmy społecznościowe. Fałszywymi influencerami są Lil Miquela, wirtualny „piosenkarz” i „model” stworzony przez amerykańską firmę, która ma 1,6 miliona obserwujących na Instagramie, oraz Bermudy, kolejna udawana gwiazda muzyki, która ma 172 tys. obserwujących. Zostały wykorzystane do promowania marek takich jak Spotify, Absolut Vodka i Fendi. Czytaj więcej…