Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Giganci zamieszani w sprawę nadużyć. Użytkownicy zostali oszukani?

cyberdefence24.pl, 6 listopada 2019 r. Google, Facebook oraz Amazon zamieszane w sprawę nadużyć wobec użytkowników korzystających z ich usług? Sytuacja dotyczy modeli biznesowych słynnych marek – zaznaczył Edward Snowden podczas konferencji Web Summit w Lizbonie. Zdaniem byłego pracownika NSA i CIA, który w 2013 roku stał się sygnalistą, przekazując dziennikarzom poufne dokumenty na temat prowadzonych przez rząd USA programów nadzoru elektronicznego nad obywatelami, wielkie firmy technologiczne sprawiają, że społeczeństwo staje się podatne na zagrożenia. Dzieje się tak poprzez nadmiarowe gromadzenie danych i udzielanie przez koncerny pozwolenia na dostęp do nich rządowym agencjom – twierdzi Snowden, obecnie przebywający w Rosji, gdzie uzyskał azyl. „Wielkie firmy argumentują, że każde ich działanie jest legalne. Niezależnie od tego, czy mówimy o Facebooku czy o NSA, mamy do czynienia z zalegalizowanymi nadużyciami wobec osób, poprzez to, co osobiste” – podkreślił Snowden. Czytaj więcej…


Zewnętrzne firmy z dostępem do danych użytkowników Facebooka. Koncern wyjaśnia sprawę

cyberdefence24.pl, 6 listopada 2019 r. Nawet 100 firm mogło posiadać nieuprawniony dostęp do wrażliwych danych użytkowników Facebooka, w tym imion i nazwisk oraz zdjęć profilowych – poinformowały władze koncernu, przyznając, że do sytuacji doszło pomimo zmian wprowadzonych w 2018 roku. Facebook podał, iż dostęp do danych nastąpił przez kanał, który miał zostać wyłączony w kwietniu ubiegłego roku. Przedstawiciele koncernu oświadczyli również, że mają potwierdzoną wiedzę na temat co najmniej 11 podmiotów, które w ciągu ostatnich 60 dni miały dostęp do tych danych. Z pozostałymi firmami, wobec których istnieje takie podejrzenie, Facebook nawiązał już kontakt. „Chociaż nie znaleźliśmy dowodów na żadne nadużycia, poprosimy firmy o usunięcie wszelkich danych na temat użytkowników (Facebooka), które mogły zostać przez nie pobrane i będziemy prowadzili audyty celem sprawdzenia, czy prośba ta została spełniona” – zapowiedział dyrektor koncernu ds. platform i programów deweloperskich Konstantinos Papamiltiadis. Czytaj więcej…


Fałszywe wiadomości polityczne i dezinformacja na Facebooku są coraz popularniejsze

time.com, 6 listopada 2019 r. Grupa zajmująca się śledzeniem wprowadzających w błąd informacji twierdzi, że wykryła wzrost liczby fałszywych wiadomości politycznych udostępnianych na Facebooku przed wyborami prezydenckimi w 2020 r. Grupa Avaaz powiedziała, że stwierdziła, iż wirusowe dezinformacje są nadal rozpowszechniane w sieci społecznościowej, pomimo środków, które Facebook wprowadził od wyborów w 2016 roku. Czytaj więcej…


Nie możesz oddzielić prawdziwych wiadomości od fałszywych wiadomości na Facebooku? Obwiniaj swoje uprzedzenia

standard.co.uk, 6 listopada 2019 r. W Wielkiej Brytanii istnieją obawy dotyczące tego, jak fałszywe wiadomości i deepfakes w mediach społecznościowych mogą wpływać na wyniki wyborów. Okazuje się, że niełatwo jest oddzielić fakty od fikcji, jeśli chodzi o wiadomości w social media, zwłaszcza na Facebooku. W nowym badaniu McCombs School of Business na University of Texas Austin przeanalizowano postrzeganie przez ludzi wiadomości politycznych na platformie. Wnioski są takie, że nasze uprzedzenia mogą osłabić naszą ocenę, jeśli chodzi o prawdziwość wiadomości w mediach społecznościowych. Czytaj więcej…


Aż 86 proc. młodych Amerykanów aspiruje do roli influencera w mediach społecznościowych

people.com, 5 listopada 2019 r. Coraz więcej młodych Amerykanów ma nadzieję na wykorzystanie mediów społecznościowych do zarabiania pieniędzy. Według nowego badania przeprowadzonego przez firmę zajmującą się badaniem rynku Morning Consult, 86 proc. osób w wieku od 13 do 38 lat chciałoby zostać influencerem. Według Bloomberga, spośród tych, którzy wzięli udział w badaniu, tylko 12 proc. już uważało się za influencera. Jak zauważono, coraz więcej młodych ludzi odwraca się od konwencjonalnych mediów, takich jak telewizja, i zamiast tego zwraca się do aplikacji społecznościowych, takich jak Instagram, Snapchat i YouTube. Czytaj więcej…


Czy tego chcemy, czy nie, influencer marketing się zmienia

campaignlive.co.uk, 6 listopada 2019 r. Dzięki tagom #ad i #spon, coraz bardziej widocznym na platformach społecznościowych, oraz błyszczącym, zadbanym ambasadorom przedstawiającym kosmetyki, konturowanie, czy gotujących na żywo, influencer marketing jest rosnącym kanałem reklamowym. Pomimo tego, że marki wydają na ten biznes coraz więcej pieniędzy, to wciąż mają trudności ze zrozumieniem prawdziwego oddziaływania kampanii na odbiorców. Potrzeba lepszego zrozumienia zwrotu z inwestycji jest szczególnie ważna w czasach, gdy platformy mediów społecznościowych testują usuwanie tradycyjnych wskaźników zaangażowania, takich jak „polubienia”, wyświetlenia i udostępnienia. Jeśli odbije się to na całej branży, zarówno influencerzy, jak i agencje mogą mieć trudności z udowodnieniem wartości postu. Czytaj więcej…