#ad i #spon, tagi coraz częściej widoczne na platformach społecznościowych i przy zdjęciach błyszczących, zadbanych osób przedstawiających kosmetyki czy jedzenie… Influencer marketing jest coraz bardziej rosnącą gałęzią promocji firm.

Pomimo tego, że marki wydają na ten biznes coraz więcej pieniędzy, to wciąż mają trudności ze zrozumieniem prawdziwego oddziaływania kampanii na odbiorców. Potrzeba lepszego zrozumienia zwrotu z inwestycji jest szczególnie ważna w czasach, gdy platformy mediów społecznościowych testują usuwanie tradycyjnych wskaźników zaangażowania, takich jak „polubienia”, wyświetlenia i udostępnienia. Jeśli odbije się to na całej branży, zarówno influencerzy, jak i agencje mogą mieć trudności z udowodnieniem wartości postu.

Wskaźniki, których agencje i marki używają obecnie do zrozumienia wpływu pracy z influencerami, nie są odpowiednie. Potrzebujemy znacznie bogatszego obrazu tego, co działa, a co nie. Influencerzy posiadają bardzo zaangażowanych odbiorców, którzy mają prawdziwe poczucie wspólnoty, zażyłości i zaufania. Więc w jaki sposób marki najlepiej wykorzystują tę siłę i tworzą kampanie, które naprawdę działają?

Jak wygrać podczas pomiarów i wpływać na ludzi?

Niedawno firma Nielsen wprowadziła na rynek w Wielkiej Brytanii Influencer Brand Effect, aby sprostać tym wyzwaniom i zapewnić przejrzystość przestrzeni influencerskiej. Gromadzimy odpowiedzi od osób śledzących influencerów, aby ustalić, jak tego rodzaju skuteczne kampanie podnoszą kluczowe wskaźniki marki.

Orientacyjne ustalenia z pierwszego zestawu kampanii influencerów mierzonych w Wielkiej Brytanii pokazują, że influencer marketing jest czterokrotnie bardziej zapamiętywany niż tradycyjne treści cyfrowe, co podkreśla wysoki poziom zaangażowania wśród osób, które obserwują influencerów.

Obiecujące są również znaki treści pochodzących od influencerów, które mają znaczący wpływ na szereg wskaźników marki, pozwalającym reklamodawcom lepiej zrozumieć wpływ ich marketingu. Wstępne ustalenia wykazały wzrost w zakresie podstawowych wskaźników, takich jak świadomość, uprzywilejowanie i rozważanie wyboru marki (odpowiednio 12 proc., 15 proc. i 17 proc. średnich wzrostów) – wyższy niż w tradycyjnych cyfrowych kampaniach.

Dzieje się tak, ponieważ influencer marketing wykorzystuje ludzi, a my ufamy i reagujemy dobrze na osoby, które znamy.

Najlepsza praktyka dotycząca treści

Coraz więcej agencji zaczyna definiować influencerów jako twórców treści. Co jednak kwalifikuje się jako dobra treść? Jak możemy zmierzyć jej skuteczność?

Treść, która była najbardziej skuteczna w kierowaniu kluczowymi wskaźnikami wydajności marki, w porównaniu z innymi postami, zwykle koncentrowała się bardziej na produktach.

Chociaż ważne jest, aby dać influencerom autonomię i swobodę twórczą podczas pisania postów, ważne jest również, aby produkt był punktem centralnym, aby zapewnić, że nie będzie nieporozumień wśród docelowych odbiorców. Jeśli na przykład jesteś marką produkującą napoje, musisz upewnić się, że butelka i marka są wyraźnie widoczne – zdjęcie lub film przedstawiający atrakcyjnych ludzi spożywających produkt nie wystarczy.

Pozostań prawdziwy – autentyczność jest kluczem

Influencerzy posiadają obserwatorów, którzy znają i ufają ich estetyce i treściom. Zaangażowani odbiorcy nie tylko częściej przypominają sobie posty dotyczące marek, ale także mają większe poczucie zaufania. Zapewnia to markom platformę do współpracy z influencerami i rozwijania relacji z odbiorcami w celu budowania skojarzeń marki i sympatii do marki.

Chociaż powinno to być oczywiste, marki muszą zawsze być pewne, że posty sponsorowane są tak oznaczane. Pomimo pewnych obaw influencerów, nie ma dowodów sugerujących, że posty sponsorowane powodują utratę obserwujących.

Podczas gdy świat reklamy wciąż zmaga się z kolejną fazą influencer marketingu, pewne rzeczy są i pozostaną niezmienne- świetna treść, partnerstwa, które mają sens i, co najważniejsze, solidny pomiar efektywności.