Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Cognizant nie będzie już moderował „kontrowersyjnych” treści dla Facebooka

mediaphilia.pl, 3 listopada 2019 r. Firma Cognizant oferująca wielkim koncernom technologicznym pracowników, którzy jako zewnętrzni kontrahenci zatrudniani są przy moderacji treści, nie będzie już świadczyła usług dla Facebooka w zakresie moderacji materiałów „kontrowersyjnych”. To pokłosie głośnego reportażu serwisu The Verge, który wiosną tego roku zwrócił uwagę na trudne warunki pracy osób zatrudnianych w Cognizancie i wynikające z natury wykonywanych obowiązków problemy dla zdrowia psychicznego – ocenia brytyjski publiczny nadawca BBC. Cognizant ma pracowników m.in. w Indiach, Ameryce Łacińskiej i w Polsce (Trójmiasto). Według BBC wycofanie się tej firmy z moderacji kontrowersyjnych treści dla wiodących platform internetowych przyczyni się do zwolnienia około sześciu tysięcy pracowników. Czytaj więcej…


Facebook chce oglądać Twoją piękną twarz z rana

speedtest.pl, 6 listopada 2019 r. Twarz, buzia, facjata, albo bardziej pospolicie morda, szpetny ryj, czy japa. Chodzi oczywiście o naszą najbardziej reprezentatywną i widoczną część ciała (tak panowie, nie mieliśmy na myśli kobiecych krągłości, dzisiaj będzie o buziach). Jest to swojego rodzaju znak rozpoznawczy naszej osobowości. W końcu wszędzie każą się legitymować dowodem osobistym ze zdjęciem. Mimo że nie do końca mogę się zgodzić z tym, że najlepszym znakiem rozpoznawczym jest nasze lico, to tak się przyjęło. Badania naukowe wskazują, że człowiek posiada średnio siedem Doppelgängerów. Mimo to, Facebook, jako jedna z kolejnych firm zdecydował się identyfikować swoich userów właśnie po fizjonomii. Rozpoznawanie twarzy staje się coraz bardziej popularne w świecie IT. Jest to funkcjonalność mocno en vogue. W moim mniemaniu niekoniecznie tak bezpieczna, jak się zakłada (choćby ze wzmiankowanych wyżej powodów). Stajnia Marka Zukcerberga zdecydowała się jednak na wykorzystanie tego systemu identyfikacji, do wspierania bezpieczeństwa swojego serwisu. Szczególnych problemem są dla Facebooka boty i konta fikcyjne. Ich życie może się niedługo skończyć. Czytaj więcej…


Portale społecznościowe – Facebook nadal deklasuje konkurencję

tp.com.pl, 7 listopada 2019 r. W 2018 roku ponad połowa – 56 proc. – mieszkańców krajów Unii Europejskiej w wieku od 16 do 74 lat regularnie korzystała z serwisów społecznościowych. W Polsce najpopularniejszy pozostaje Facebook, który docierał do ponad 76 proc. polskich internautów w grudniu 2018 roku, a jak jest na świecie? Czy zmienia się nasze podejście do mediów społecznościowych? Hootsuite i We Are Social przeprowadziły badania i sformułowały ich wyniki w raporcie „Digital 2019”. Dotyczy on tego, w jaki sposób ludzie używają internetu, urządzeń mobilnych, social media oraz e-commerce. Wiemy na podstawie wspominanych badań, że w 2018 roku w każdej sekundzie przybywało 11 nowych użytkowników sieci. W skali światowej z internetem połączonych jest 4,388 mld ludzi, czyli 57 proc. światowej populacji. W samej Europie jest 724,7 mln użytkowników sieci. Ilu z nich korzysta z mediów społecznościowych? Łącznie serwisy social media na całym świecie mają 3,484 mld użytkowników. Czytaj więcej…


Deepfake wideo

press.pl, 7 listopada 2019 r. Odkąd zmanipulowane filmy służą nie tylko do obnażania gwiazd, ale i ataków na dziennikarzy, redakcje muszą się uczyć, jak sobie radzić z rozpoznawaniem fałszywych wideo. Indyjska dziennikarka śledcza Rana Ayyub przez lata pracy przyzwyczaiła się do nękania. Dostawała telefony z pogróżkami, obraźliwe SMS – y. „Nazywano mnie seksualną niewolnicą ISIS, prostytutką. Przywykłam” – przyznała w rozmowie z „The Washington Post”. Jednak nic nie mogło jej przygotować na wiadomość, która przyszła w kwietniu 2018 roku na jej komunikator WhatsApp. Ayyub obejrzała kilka klatek i zamarła. Był to film pornograficzny z jej udziałem. Czytaj więcej…


Facebook nie powinien stać na straży prawdy w przypadku fake newsów

irishtimes.com, 7 listopada 2019 r. „Facebook nie powinien być strażnikiem prawdy dla całego świata” – poinformował dyrektor wyższego szczebla platformy. Monika Bickert, szefowa działu globalnego zarządzania polityką i walki z terroryzmem, broniła swojej decyzji o zakazie reklamy politycznej, podobnie jak Twitter. Firma powiedziała międzynarodowej komisji do spraw fałszywych wiadomości i dezinformacji, iż uważa, że niemożliwe jest zapobieganie rozpowszechnianiu fałszywych informacji i bezpodstawnych roszczeń. Czytaj więcej…