Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

„Elementarz szacunku”. Od pierwszej klasy uczą się, że hejt jest zły

radio.opole.pl, 10 listopada 2019 r. Elementarz szacunku – pod takim hasłem urząd marszałkowski organizuje cykl spotkań w szkołach całego regionu, w czasie których dzieci uczą się, czym jest mowa nienawiści i jak jej przeciwdziałać. „Hejt jest niestety coraz powszechniejszy i trzeba temu zapobiegać” – mówi wicemarszałek Roman Kolek. „Dla celów tego projektu zostały opracowane trzy podręczniki – dla dzieci, dla nauczyciela i rodzica. Zależy nam na tym, żeby od najmłodszych lat uczyć szacunku. W tym zwariowanym, współczesnym świecie, gdy wszystko tak pędzi, bardzo ważnym jest, żebyśmy znaleźli dobry sposób. Ten sposób włączamy, prowadząc program przeciwdziałania hejtowi od najmłodszych lat”Czytaj więcej…


Cyberprzemoc, czyli agresja w sieci: hejt, nękanie, kradzieże

salon24.pl, 10 listopada 2019 r. Tak samo, jak chronimy dzieci przed różnymi zagrożeniami w codziennym życiu, powinniśmy zwracać uwagę na przemoc i agresję, których doświadczają w internecie. Rodzice nie mają świadomości skali przemocy, jakiej doświadczają ich dzieci w internecie. Wie o tym tylko 15,8 proc. z nich, podczas gdy blisko połowa (48,8 proc.) nastolatków przyznaje, że jej doświadczyło. Dzieci są online niemal już od urodzenia. Aż 60 proc. najmłodszych – w wieku od 6 miesięcy do 6,5 roku życia – korzysta już z urządzeń mobilnych takich jak tablet i smartfon. Jedna czwarta z nich – codziennie. Z wiekiem czas spędzany przez dzieci z urządzeniami mobilnymi się wydłuża. Przeciętny nastolatek spędza w sieci ponad cztery godziny dziennie, a 8 proc. jest online także w nocy. Z portali społecznościowych takich jak Facebook czy Snapchat korzysta aż 90 proc. nastolatków. Czytaj więcej…


Uzależnienia Polaków: Zagraża nam pracoholizm oraz Twitter

serwisy.gazetaprawna.pl, 11 listopada 2019 r. Blisko jedna dziesiąta Polaków to osoby, dla których uzależnienie od pracy stanowi rzeczywisty problem. Z kolei u dwóch trzecich pracujących występuje ryzyko wystąpienia pracoholizmu – wynika z najnowszych badań opublikowanych przez CBOS. Oznacza to, że zagrożenie uzależnieniem od pracy dotyczy obecnie w Polsce ponad 2,5 mln osób. Okazuje się, że zagrożeniu pracoholizmem sprzyja szczególnie samozatrudnienie – czyli praca na własnych rachunek. Czynnikiem zagrażającym jest także pełnienie funkcji kierowniczych, odpowiedzialność za pracę innych lub kierowanie projektami. Które grupy są najbardziej zagrożone pracoholizmem? To osoby w wieku 25-34 lata. Wśród nich jest relatywnie dużo badanych wynikiem wskazującym na rzeczywiste uzależnienie od pracy (11,6 proc.) a, mało tych którzy takich symptomów w ogóle nie posiadają – 10,9 proc. Czytaj więcej…


Czy uważasz, że możesz rozpoznać fałszywe wiadomości na Facebooku?

helpnetsecurity.com, 11 listopada 2019 r. W związku z tym, że sezon wyborów prezydenckich nabiera tempa, wiadomości dotyczące kampanii wkrótce zaczną pojawiać się coraz częściej. Ale dla tych, którzy czerpią wiadomości z mediów społecznościowych, nowe badanie z McCombs School of Business na University of Texas w Austin daje wyraźne ostrzeżenie: nie możesz ufać sobie, że rozpoznasz, co na Facebooku jest prawdą, a co nie. W badaniu uczestnicy wyposażeni w bezprzewodowy zestaw EEG zostali poproszeni o przeczytanie prezentowanych wiadomości politycznych pojawiających się na Facebooku i określenie ich wiarygodności. Czytaj więcej…


Projekt zasad dotyczących deepfakes na Twitterze nie uwzględnia usuwania fałszywych filmów

prolificlondon.co.uk, 11 listopada 2019 r. Twitter ogłosił dziś projekt polityki dotyczącej traktowania deepfakes. Projekt dokumentu sugeruje, że firma umieści ostrzeżenia obok tweetów, które zawierają zmanipulowane media, i ostrzeże ludzi, zanim udostępnią takie media. Dodany zostanie również link, aby pokazać, dlaczego uważa się, że dane media są zmanipulowane. Jednak firma nie wskazała, że usunie deepfakes, gdy się pojawią. Czytaj więcej…


Fałszywe wiadomości i efekt iluzorycznej prawdy

psychologytoday.com, 10 listopada 2019 r. Stwierdzenie, że mamy dostęp do dużej ilości informacji, jest niedopowiedzeniem. Na przykład w 1995 r. istniało 23 500 stron internetowych. W 2019 r. jest ich około 186 milionów – i mówimy tutaj tylko o aktywnych witrynach. Nie wspominając już o tym, jak bardzo zmienił się Facebook. Od momentu jego powstania w 2004 r., w 2019 r. w samych Stanach Zjednoczonych, korzysta z niego 69 proc. osób, a większość z nich (74 proc.) sprawdza go codziennie. Ponad 40 proc. osób w Stanach Zjednoczonych traktuje Facebooka jako źródło aktualnych informacji. Innymi słowy, jego zasięg jest ogromny. Czytaj więcej…


Jack Dorsey pochwalił eksperyment Facebooka dotyczący ukrycia „polubień” na Instagramie

businessinsider.com, 11 listopada 2019 r. W ciągu ostatniego roku Instagram testował ukrywanie „polubień” w kilku krajach, w tym w Australii, Irlandii i we Włoszech, a teraz planuje rozszerzyć swoją próbę na „małą część” amerykańskich użytkowników Instagrama. Idea ukrywania „like’ów” jest prosta: podczas gdy osoba, która opublikowała konkretny post, będzie mogła zobaczyć, kto polubił ten post, obserwatorzy tej osoby – nie. W sobotę Dorsey zasygnalizował swoją aprobatę tego pomysłu, retweetując post informujący o tych działaniach i dodając do niego słowa: „Świetne posunięcie”. Czytaj więcej…