Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Twitter szuka pomysłów na walkę z deepfake’ami

proto.pl, 12 listopada 2019 r. Twitter prosi użytkowników o pomysły na walkę z deepfake’ami, które mają pomóc w stworzeniu nowych zasad dotyczących zmanipulowanych treści. Na blogu portalu społecznościowego czytamy, że przepisy mają być zrozumiałe i odzwierciedlać zdanie internautów z różnych krajów. Na podstawie konsultacji z ekspertami Twitter zdefiniował zmanipulowane treści jako „każde zdjęcie, nagranie lub wideo, które zostało sfabrykowane lub znacznie zmienione po to, by wprowadzić ludzi w błąd lub zmienić jego znaczenie”. Serwis podzielił je na deepfake’i oraz shallowfake’i. Portal społecznościowy przedstawił również swoje propozycje nowych zasad: tego typu tweety mają być odpowiednio oznaczane, a użytkownicy mają być ostrzegani o manipulacji treścią, gdy chcą ją udostępnić lub polubić. Pojawić się może także link odsyłający do strony, na której będzie można przeczytać uzasadnienia różnych źródeł. Czytaj więcej…


OpenAI stworzyło algorytm do tworzenia fake newsów

nt.interia.pl, 12 listopada 2019 r. OpenAI opublikowało wszystkie algorytmy do tworzenia fake newsów. Firma uznała, iż technologia nie zagraża nikomu w przeciwieństwie do tego, co sądzono o niej wcześniej. Algorytm AI GPT-2 miał pierwotnie odpowiadać na pytania, streszczać historie oraz tłumaczyć teksty – naukowcy zaczęli się obawiać, że będzie można go wykorzystywać do tworzenia fake newsów. Prezentowane przez programistów przykłady pokazywały wykorzystanie GPT-2 w grach przygodowych oraz pisaniu powieści. Firma zdecydowała się wydać całość swojej technologii na zasadzie otwartej licencji. Czytaj więcej…


WP.pl wyprzedziła Onet, Interia przez OLX.pl. WhatsApp mocno w górę

wirtualnemedia.pl, 12 listopada 2019 r. W październiku br. Grupa Wirtualna Polska miała więcej użytkowników niż Facebook w naszym kraju, a portal WP.pl wyprzedziła pod tym względem Onet.pl. Duży wzrost odwiedzalności zanotowała aplikacja WhatsApp. Strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 26,39 mln realnych polskich użytkowników (to 94,01 proc. wszystkich internautów w naszym kraju), wykonując 6,74 mld odsłon. W porównaniu z wrześniem straciły 183 tys. odwiedzających, zyskując 510,6 mln odsłon. Grupa Wirtualna Polska zanotowała w zeszłym miesiącu 21,26 mln użytkowników i 2,95 mld odsłon (wobec 20,97 mln odwiedzających i 2,83 mld odsłon we wrześniu), wyprzedzając w tej pierwszej statystyce Facebooka, który miał w polskim internecie 21,03 mln użytkowników i 3,27 mld odsłon (miesiąc wcześniej zanotował 21,16 mln użytkowników i 2,57 mld odsłon). Czytaj więcej…


Pudzianowski zaprasza hejtera na trening. „Może mnie sprawdzisz?”

mma.pl, 12 listopada 2019 r. W minioną sobotę Mariusz Pudzianowski (13-7, 1NC) odniósł kolejne zwycięstwo w karierze, pokonując Erko Juna (3-1). Nie wszystkim podobała się jednak postawa „Pudziana”. Na jedną z większych krytyk zdecydował się zareagować sam zawodnik. Pudzianowski wraz z Junem zamykali galę KSW 51 w Zagrzebiu. Mimo problemów Polak w drugiej rundzie znalazł sposób na przeciwnika, zasypując go w parterze gradem ciosów. Postawa byłego strongmana była w mediach dość głośno komentowana. Niektórzy uznali występ „Pudzilli” za udany. Inni z kolei stwierdzili, że jak na tak doświadczonego zawodnika 42-latek pokazał stanowczo za mało. Do drugiej grupy dołączył m.in. Martin Lewandowski. Czytaj więcej…


Popołudnie RDC: spektakl „Hejt-MADE”

rdc.pl, 12 listopada 2019 r. Jak wskazuje „Rzeczpospolita”, 33 proc. uczniów w wieku od 6 do 15 lat doświadcza hejtu i agresji. Badanie wykonane przez SW Research na zlecenie Cartoon Network dowodzi również, że głównym miejscem przemocy wśród nastolatków jest Internet. Cyberprzemoc to zagrożenie, na które świat dorosłych musi zareagować również w świecie realnym. Ale jak? Okazuje się, że do takiego tematu można podejść… twórczo. Gośćmi Beaty Jewiarz były Magdalena Rossowska i Urszula Rossowska, członkinie zespołu DECYBELE i aktorki w spektaklu o „Hejt-MADE”. Czytaj więcej…


Twitter przedstawia plan polityki dotyczący identyfikowania deepfake’ów w tweetach

socialmediatoday.com, 12 listopada 2019 r. Po wezwaniu do publicznego ogłoszenia swoich zasad dotyczących deepfake’ów, Twitter opublikował projekt zasad postępowania z takimi treściami na swojej platformie i rozwiązywania problemów związanych z cyfrowo zmanipulowanymi treściami. Jak wyjaśniono na Twitterze: „Gdy odwiedzasz Twittera, aby zobaczyć, co dzieje się na świecie, chcemy, abyś otrzymywał kontekst na temat treści, które widzisz. Umyślne próby wprowadzania w błąd lub dezorientowania ludzi za pomocą zmanipulowanych mediów podważają integralność konwersacji”. Czytaj więcej…